החלפת חיתול לתינוק – טיפים חשובים

החלפת חיתול

החלפת חיתול לתינוק

החלפת חיתולנדמה שמשימת החלפת חיתול לתינוק היא משימה די פשוטה, נכון, זו באמת לא כזו משימה מורכבת ומסובכת כמו לנחות על הירח ומה שבטוח זה שללדת זה הרבה יותר מסובך.. עם זאת, יש מס' דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם ניגשים למלאכה החשובה הזו.

1. משחה נכונה – השתמשו במשחה טובה נגד תפרחת חיתולים ושמירה על עור התינוק, בחרי כזו שתישאר לאורך זמן על הטוסיק של התינוק ולא תיעלם תוך חצי שעה. מבלי לנקוב בשמות של מותגים כאלו ואחרים, יש משחות שעושות את העבודה, ויש כאלו שממש לא. בדקי את המשחות הקיימות בשוק והחליטי איזה הכי מתאימה לך אבל אל תתפשרו פה בענייין של המחיר. יש משחות יקרות יותר משמעותית, אבל שוות את המחיר. שימו את המשחה בכל החתלה, גם אם אין אדום בטוסיק. חשוב להגן על העור של התינוק/ת שלכם ולא צריך לחכות שישרוף להם ויהיה אדום כדי לשים משחה. איפה למרוח? התחילו בצידי איבר המין ורדו למטה עד לפי הטבעת וסביבתו.

2. סגירה נכונה של החיתול – החלפת חיתול נכונה תתבצע כאשר החיתול יהיה סגור על ירכי התינוק לא באופן הדוק מדי ולא באופן רופף מדי. צריך להיות רווח של שתי אצבעות בין החיתול לבין הגוף של התינוק אם עשיתם זאת נכון. אם לא עשיתם זאת נכון – כאשר תחליפו לתינוק בפעם הבאה תדעו: אם הפיפי/קקי ברחו, סימן שהדקתם באופן רופף מדי את החיתול, ואם נשארו סימנים אדומים וקוים על רגלי התינוק והטוסיק סימן שהידקתם את החיתול חזק מדי. בנוסף, בהמשך הדרך, כשהתינוק קצת גדל, כאשר הפיפי/קקי מתחילים לדלוף ולברוח ובבוקר אתם מוצאים את התינוק/ת רטובים – זה  סימן שצריך לעבור מידה בחיתול בדרך כלל.

3.ציור מקדימה – בדרך כלל ברוב יצרניות החיתולים הציור שמופיע על החיתול צריך להופיע בקדמת החיתול כאשר הוא על התינוק. את שני הצ'ופצ'יקים שנדבקים צריך להדביק מאחורה לקדימה ולא להיפך (כך תדעו אם הנחתם את החיתול נכון).

4.אל תתקמצנו  – אל תתנו לתינוק "להספיג" את כל החיתול עד תום. בדקו כל שעתיים וחצי – שלוש את החיתול והחליפו. גם אם החיתול לא ספוג לחלוטין, כבר פתחתם את הבגד, כבר הנחתם את התינוק במשטח החתלה – החליפו והשאירו אותו נקי ומסודר. אל תתקמצנו על חיתולים, בטווח הארוך זה לא משמעותי חיתול פה חיתול שם.

5. דיבורים ושירים – דברו עם התינוק ושירו לו בזמן שאתם מחליפים לו חיתול. הסבירו לו בדיוק מה אתם עושים, "עכשיו אנחנו מורידים לך את החיתול המלוכלך ושמים אחד נקי", "עכשיו אנחנו מורחים לך משחה שתגן עליך" וכו'. הדיבור עוזר לתינוקות לפתח בהמשך אוצר מילים נרחב, זה מפתח להם את המוח ואת החשיבה וכך גם השירים. הפכו את החלפת החיתול לטקס כיפי שהתינוק יהנה ממנו ולא יתבאס בכל פעם שתשימו אותו על משטח ההחתלה.

רלוונטי לחורף: בחורף גם ככה קר, השתדלו להשתמש כמה שפחות במגבונים לחים על עור התינוק, וגם כשמשתמשים נסו לשפשף אותם מעט ביד לפני שתנקו איתם את הטוסיק של התינוק על מנת שיאבדו מעט "מהקור" שלהם. זה מאוד לא נעים ביום חורף קר לקבל את המגע הקר של המגבונים בטוסיק.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
2 Comments
  1. ודה על פרסום זה! אני רק רציתי להגיד שאני חושב שזה פוסט כנה להפליא ומודה לך על שיתוף הסיפור שלך. זה מהדהד איתי בדרכים שונות. אתה נראה כמו בן אדם מאוד נחמד עם לב גדול ואני מתרגש להיות תגלית של הבלוג שלך.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.