פטמת סיליקון – טיפים ודגשים לשימוש

הנקה עם פטמת סיליקון

פטמת סיליקון הפכה להיות אמצעי עזר נפוץ לנשים אשר מתקשות בהנקה, אך לשימוש בפטמה שכזו יש גם לא מעט חסרונות. מהם החסרונות בשימוש בפטמת סיליקון? איך ומתי מומלץ להשתמש בה? ומהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם כאשר מחליטים על הנקה באמצעות פטמה שכזו? בכתבה שלפניכם.פטמת סיליקון

למי בדרך כלל מסייעת פטמת סיליקון?

• לאמהות בעלות פטמות הפוכות או שטוחות.
• לאמהות אשר התינוקות שלהם נחשפים גם לבקבוקים
• לאמהות המניקות תינוקות אשר קטנים מ – 2.500 ק"ג או פגים.
• לאמהות המניקות תינוקות עם מבנה לסת, לשון או פה מאתגרים.

הנקה באמצעות פטמת סיליקון ליולדות עם פטמות שקועות

הרבה יולדות עם פטמות שקועות מפחדות להניק בלי להיעזר באביזר חיצוני, מכיוון שהן חושבות שלתינוק תהיה בעיה לתפוס את הפטמה ואז מראש יוצרות לעצמן תפיסה פסיכולוגית שגורמת להן להאמין שתהיה להן בעיה להניק. האם זה מדויק? לא לגמרי. התינוק לא יונק רק מהפטמה עצמה, אלא הוא אמור (בהנקה נכונה) לתפוס את כל העטרה ולהכניסה לפה. לכן, גם ליולדות עם פטמות שקועות אין מה לפחד מהנקה רגילה.

חסרונות עיקריים בשימוש בפטמת סיליקון בעת ההנקה:

1. הפחתה בייצור החלב – פעמים רבות השימוש בפטמת הסיליקון עלול להחליש את ייצור החלב, מכיוון שהיניקה היא לא ישירה מהשד ולכן השד יהיה פחות מגורה וייצר פחות חלב.

2. התינוק יונק אויר –  התפיסה של השד היא לא ישירה ולכן יש סיכוי גבוה יותר שהתינוק יינק גם אויר ויסבול מגזים. (אחד היתרונות של הנקה, מלבד כמובן ההזנה הכי טובה לתינוק, הוא שהתינוק יונק פחות אויר או כלל לא, מאשר בשימוש בבקבוק. במידה וההנקה מתבצעת נכון, קצת נאבד היתרון הזה כשמשתמשים בפטמת סיליקון).

3.הנקה בחוץ הופכת למעט בעייתית בשל הצורך בחיטוי וההתעסקות הלוגיסטית – כאשר נעזרים בהנקה בפטמת סיליקון יש צורך לחטא ולהרתיח את הפטמה לאחר כל הנקה. זה מצריך זמן, זה מצריך התעסקות וזה גם יכול להיות מתכון לזיהומים אפשריים, ובאופן כללי זה דורש היערכות לוגיסטית מעט שונה, ההיערכות באה לידי ביטוי במיוחד כאשר רוצים להניק מחוץ לבית ונמצאים במשך מס' שעות מחוץ לבית עם התינוק.

הוראות כלליות לגבי שימוש בפטמת סיליקון בהנקה:

– מומלץ להתייעץ עם יועצת הנקה לפני השימוש בפטמת סיליקון מכיוון שחשוב מאוד להתאים את גודלה לגודל הפטמה של היולדת.

– השימוש בפטמת סיליקון ייעשה רק כאשר חלב האם זורם בקלות והתינוק אינו מצליח להתחבר אל השד ולינוק .

– לפני כל שימוש בפטמה יש לשטוף אותה במים וסבון ולהשרותה במים רותחים במשך כ- 5 דקות.

– יש לשטוף ידיים עם מים וסבון לפני המגע בפטמה.

– יש להפשיל את פטמת הסיליקון ואז להצמידה לפטמת האם, להקפיד שתהיה קרובה ככל הניתן לפטמת האם, לשים לב שהשקע בפטמת הסיליקון נמצא מול אף התינוק.

– כשהתינוק תופס את השד יש לשים לב שפיו פעור ושהוא תופס את מירב ההילה עם השפה התחתונה, ויש לראות/לשמוע בליעות.

– יש לעקוב אחר שתן וצואה שהתינוק נותן 4-6 פעמים לפחות של שתן ביום ו – 2-8 פעמים מתן צואה.

– יש לשים לב שהתינוק עולה כמצופה במשקל- חוזר למשקלו עד 7-10 ימים. מעקב אחר משקל התינוק בשנה הראשונה

– יש לשאוב 2-3 פעמים לאחר הנקה ע"מ לשמור על ייצור חלב תקין – לעוד מידע על שאיבת חלב

– מומלץ לנסות לגמול את התינוק מפטמת סיליקון מוקדם ככל האפשר.

ולסיכום: פטמת סיליקון יכולה להיות פתרון טוב להתחלת הנקה קלה יותר ועל מנת לבסס ליולדת ולתינוק בטחון בהנקה, זאת רק במידה ויש קשיים כלשהם בהנקה. עם זאת, רצוי מאוד לאט לאט לנסות ולהפחית את השימוש בה, מכל הסיבות המפורטות לעיל. לפני שימוש בפטמת סיליקון מומלץ להתייעץ עם יועצת הנקה. בהצלחה והנקה קלה.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.