מתביישת להניק מחוץ לבית?

הנקה בחוץ

הנקה מחוץ לבית יכולה להיות ארוע מלחיץ בפעמים הראשונות.  אם קשה לך המחשבה של להניק בחוץ מבחינה פסיכולוגית, אולי תוכלי להיעזר בכתוב מטה. זו לא בושה להניק בחוץ. עם זאת יש צורך בהיערכות קלה מראש. אז איך מתארגנים להנקה מחוץ לבית?

איך יוצאים מההרגשה הלא נעימה?

את לא באמת רוצה עכשיו להסתגר בבית חודשים, או לרוץ הביתה בטירוף בכל פעם שהתינוק מראה סימני רעב, נכון? אז כן, בהתחלה הנקה בחוץ יכולה להיראות לך כמו ארוע מאוד לא סימפטי, מאוד אישי ומהווה חדירה לפרטיות שלך. ההרגשה הזו לגיטימית. ברגע אחד הפכת מבחורה מגניבה וצעירה למישהי שאחראית לחיים ולסיפוק הצרכים של אדם אחר, וכדי להעניק לתינוק שלך את הטוב ביותר, במקרה הזה הנקה, צריך גם להניק ככל הנראה בחוץ, או כמובן לשאוב מבעוד מועד. אז נכון, תמיד יהיו את האנשים המגעילים והמחוצפים שיסתכלו עלייך מוזר כשתניקי בחוץ ותמיד יהיה לכם מה להעיר (בדרך כלל מדובר בזן של הסבים הזקנים והעריריים), אל תתייחסי. רוב האנשים, גם צעירים וגם מבוגרים מבינים את העניין של הנקה ואת חשיבותה ומבינים שיש צורך גם לעשות זאת בחוץ.

מה עושים כדי להתכונן למאורע המיוחל?

1. קונים סינר הנקה/שמיכת הנקה/שמלת הנקה/כל אביזר שיאפשר לכן להרגיש מכוסות או בנוח בזמן ההנקה בחוץ (איפה קונים? במגוון חנויות, ביניהן שילב, מוצצים, מיננה, coolyco, ובעצם בכל חנות המוכרת מוצרי תינוקות ואביזרים)

2. נחיתה רכה עם בקבוק שאוב – על מנת לאפשר לעצמך נחיתה רכה לעולם ההנקה בחוץ, נסי לשאוב חלב מבעוד מועד לקראת היציאה מהבית (או אפילו יום קודם ושימי במקרר). כך תדעי שהחלב השאוב יוכל לעמוד לרשותך בטווח של השעות הקרובות, במהלך השהות בחוץ, (כמובן שתצטרכי לחממו בחוץ – בבתי קפה לרוב מגישים לאמהות ללא תשלום אלא אם הוא הפשיר לטמפרטורת החדר והתינוק שלך מוכן לאכול בקבוק בטמפרטורה זו) ,ואז תדעי שגם אם את במבוכה בהתחלה בעניין של להניק בחוץ, גם אם לא מסתדר לך הסינר/החיתול או כל דבר אחר – תמיד יהיה לך את הבקבוק השאוב שיוכל "לחפות עלייך" בהתחלה, עד שתרגישי בטוחה יותר. לפעמים בפעמים הראשונות כאשר נשים מניקות בחוץ, קיים לחץ גדול מהסיטואציה וההנקה מסתבכת –  או שהתינוק מסתבך עם הסינר, או שהאמא מוותרת כי התינוק מתחיל לצרוח כי הוא מתקשה לינוק וכו'. תמיד עדיף שיהיה גיבוי בדמות בקבוק שאוב.

3. יוצאים מהגישה השלילית – מפנימים שגם אם בהתחלה יש מבוכה וזה לא נעים, עם הזמן זה עובר והביטחון גדל. מקל מאוד להניק בהתחלה ליד נשים נוספות בחוץ – בדרך כלל ניתן למצוא אותן בפינות מסוימות בקניונים, בבתי קפה וכו'.

אז איפה כדאי להניק בתור התחלה על מנת לעשות כניסה חלקה ונעימה להנקה בציבור? בדקי את הפוסט הזה על פינות הנקה וחדרי הנקה בקניונים הגדולים.

טיפים מועילים:

אם את נוסעת/הולכת לטיול עם העגלה בקניון (מה שקורה לא מעט בחופשות לידה, במיוחד כשמזג האויר בעייתי), והתינוק שלך מתחיל להראות סימני רעב או כבר בוכה – תפסי לך פינה שקטה או את אחת מפינות ההנקה הרשמיות בקניון. פעמים רבות תגלי שבקניון יש עוד אמהות שמניקות כמוך, גם לא בפינות ההנקה הרשמיות.. שבי לידן וכבר תרגישי יותר טוב. אם את בעלת רכב ונוסעת איתו לקניון לדוגמא ובכל זאת מתבאסת לשים סינר הנקה או חיתול טטרה ולהניק בחוץ, תמיד את יכולה להניק באוטו בחניון. רוב הסיכויים שאף אחד לא יראה אותך, גם עם סינר הנקה וגם בלעדיו.

אין לך מה להרגיש לא נעים להניק מחוץ לבית – נכון, זו קלישאה, אבל הנקה היא באמת הדבר הכי טבעי בעולם והתזונה הכי טובה לתינוק. אז אם בשביל זה צריך להקריב מעט מהנוחות שלך – קבלי את זה בשמחה ובהבנה.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.