איך בוחרים: משאבת חלב חשמלית או ידנית?

משאבת חלב

משאבת חלב חשמלית או ידנית?

אם את לפני לידה מומלץ לחכות עד לאחר הלידה עם רכישת או השכרת משאבת חלב. מדוע?  כי אי אפשר לדעת איך תלך ההנקה, אולי בכלל לא תניקי בסופו של דבר, אולי ההנקה תלך טוב ולא תרצי להתעסק עם שאיבת חלב וכו'. אם את אחרי הלידה ומרגישה שאת רוצה כמה דקות לעצמך – לסידורים, להתקלח וגם קצת לנשום אחת הדרכים הטובות היא לשאוב חלב, ולאפשר גם לאנשים אחרים להאכיל את התינוק שלך. בכתבה זו נתייחס ליתרונות ולחסרונות של משאבת חלב ידנית וחשמלית. למדריך שאיבת חלב לאמהות מניקות

למי מתאימה משאבה ידנית?

משאבה ידנית יכולה להתאים לאמהות שמניקות מעט (משתמשות גם בתמ"ל), או ששואבות מעט יחסית. לנשים שיש להן כמויות גדולות של חלב לפעמים יהיה יותר קל לשאוב עם משאבה ידנית. משאבה ידנית תתאים גם לנשים שסולדות משאיבה באופן כללי ומרגישות שזו פעולה "חייתית" מעט, שנגעלות מהשאיבה ומרגישות כמו "פרה שחולבים אותה". משאבה ידנית היא גם יותר קלה לנשיאה (במידה ורוצים לשאוב בעבודה לדוגמא), לא עושה רעש בהפעלה (גם זה חשוב אם את רוצה לשאוב בעבודה), ופשוטה יותר לתפעול בדרך כלל. יש בה פחות חלקים מאשר במשאבה חשמלית והיא פחות מסורבלת. (לא צריך גם חשמל בשבילה..), גם אמהות ששואבות הרבה יכולות להשתמש בה. לאישה ששואבת הרבה לרוב ימליצו לקחת משאבה חשמלית, אך הדבר לא מדויק, לפעמים אם לאישה יש כמות חלב גדולה והיא שואבת הרבה ייתכן שידנית תהיה לה יותר נוחה, הכל תלוי כמה חלב יוצא לה בשאיבה. את זה לא ניתן לדעת עד שלא מנסים משאבה מסוימת מסוג זה או אחר כי אצל כל אישה יוצאות כמויות שונות בשאיבה.

למי מתאימה משאבה חשמלית?

לאמהות ששואבות כמויות גדולות, ששואבות לעיתים קרובות, שיוצא להן יותר חלב בשאיבה חשמלית. למדריך שאיבת חלב לאמהות מניקות

איך יודעים מראש אם ייצא לי הרבה חלב במשאבה ידנית או בחשמלית או שבכלל אולי לא ייצא לי הרבה חלב בשאיבה?

אי אפשר לדעת מראש, בגלל זה מומלץ לשכור משאבה לפני שקונים אחת (הוצאה של כמה מאות שקלים). ניתן לשכור משאבות ביד שרה, דיאדה ועוד מקומות נבחרים. חפשי בגוגל איפה אפשר להשכיר משאבה. (את החלקים הסטריליים של המשאבה קונים ומחליפים כך שאין צורך לדאוג מבחינה זו). השכרת משאבה יכולה לשמש אינדיקציה טובה לפני שרוכשים בכמה מאות שקלים משאבה שאולי לא תתאים לך אח"כ.

האם כואב לשאוב חלב?

בהתחלה כן, אבל לאחר כמה שאיבות השד מתחיל להתרגל והכאב הולך ופוחת עד שלרוב נעלם. (אם הכאב נמשך לאורך זמן אז ייתכן שהשאיבה לא מתבצעת נכון, או שהמשאבה אינה מתאימה, או שיש דלקת או בעיה כלשהי בשד)

האם קיימים הבדלים גדולים במחיר בין משאבות חלב ידניות לחשמליות?

בהחלט. משאבות ידניות הרבה יותר זולות משמעותית ממשאבות חלב חשמליות. מחיר של משאבת חלב ידנית יכול להיות חצי ואפילו שליש ממחירה של משאבת חלב דומה חשמלית. יש הרבה מותגים בשוק, בדקו ביניהם והשוו את הנתונים ובחרו את זו שהכי מתאימה לכם. ניתן גם להשכיר משאבות חלב (גם ידניות וגם חשמליות, את החלקים שצריכים להיות סטריליים ניתן לקנות בעלות נמוכה)

לטיפים חשובים לגבי שאיבת חלב למניקות לחצי כאן

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.