סיכויי כניסה להריון – מה יכול להשפיע?

סיכויי כניסה להריון

 

 

סיכויי כניסה להריון

סיכויי כניסה להריון הם מעט שונים ממה שהרבה נוטים לחשוב. מצד אחד הם לא גבוהים כמו שכולם חושבים. בנוסף, מהצד השני הרבה זוגות לא יודעים בדיוק מה הם צריכים לעשות כדי להכנס להריון, ואז קורה שזוגות רבים מתאכזבים מכך שהם לא נכנסים להריון בניסיון הראשון או השני. אחרים נוטים לחשוב שיש להם בעיית פוריות מיד עם הכישלון הראשון, אבל האמת היא שזוגות רבים לא מודעים למס' דברים ולפעמים פשוט לא ממש יודעים, איך נכנסים להריון.

סיכויי כניסה להריון – זה לא קל כמו שרבים חושבים

לא כל הזוגות באמת מנסים כמו שצריך להכנס להריון (לדוגמא טועים בחישוב הביוץ), ואז בעצם הניסיונות הראשונים הם לא כשלונות אלא נסיונות ש"לא נחשבים".

סיכויי כניסה להריון מושפעים מהרגלים באורח החיים שעלולים להפריע או להוריד את הסיכוי להכנס להריון

בפוסט זה נתייחס לקצת סטטיסטיקה שאולי תרגיע אתכם, נתייחס לאלמנטים באורח החיים שעלולים להוריד את הסיכוי שלכם להכנס להריון (שאת חלקם ניתן לשנות) ונתייחס לאופן בו צריך לנהוג בחודש בו מנסים להכנס להריון. איך נכנסים להריון?

קצת סטטיסטיקה על סיכויי כניסה להריון

זוגות הנמצאים בגיל הפוריות ואינם סובלים מבעיות פוריות או בעיות רפואיות כלשהן, הם בעלי סיכויי כניסה להריון ע"פ הטבלה המשוערת הבאה:

20% מהזוגות ייכנסו להריון תוך חודש אחד

40% מהזוגות ייכנסו להריון תוך 3 חודשים

70% מהזוגות ייכנסו להריון תוך חצי שנה

85%- 90% מהזוגות ייכנסו להריון תוך שנה

95% מהזוגות ייכנסו להריון תוך שנתיים

זוהי רק טבלה סטטיסטית משוערת וכללית, ואי אפשר לומר בוודאות מהם הסיכויים המדויקים לכניסה להריון של כל זוג וזוג. עם זאת, ישנם גורמים רבים אשר יכולים להשפיע לרעה (וגם לטובה, במידה ותשנו אותם) על סיכויי הכניסה שלכם להריון. להלן:

אילו מאפיינים באורח החיים ובמצבכם יכולים להרע את סיכויי הכניסה להריון?

מגוונים מאוד. יש מאפיינים שיכולים להוריד את הסיכויים שלכם, יש מאפיינים שיכולים להעלות את הסיכויים שלכם. בכל אופן, חלק לא מבוטל מהסיכוי להכנס להריון נמצא בידיים שלכם.

מתח ולחץ בעבודה ולחץ באופן כללי עלולים לחבל בסיכויי הכניסה להריון

אורח חיים לחוץ ותובעני בעבודה יכול להוביל לתחושות של מתח ואלו עלולות להביא לירידה בסיכוי להכנס להריון.מדוע? ע"פ מחקרים לחץ ומתח אינם בריאים להריון ולעובר, ולכן גוף שנמצא במתח או בלחץ יתקשה להכנס להריון פשוט כתוצאה ממנגנון הגנה טבעי של הטבע.

מעגל קסמים של לחץ סביב הכניסה להריון מפריע לסיכויים להכנס להריון

פעמים רבות הלחץ והמתח נובעים גם מהרצון להכנס להריון ומנסיון כושל אחד או שניים ואז עלולים להשאב למעגל קסמים שכזה. השתדלו להרגע ולא לחשוב על הכניסה להריון כעל משימה שחובה להצליח בה. פה יש פוסט באתר מכבי שמדבר על סיכויי הכניסה להריון

בכל זאת, מדובר באחד הדברים הגדולים ביותר שתעשו בחייכם וכדאי להגיע לעניין עם גישה רגועה וחיובית ולא גישה משימתית וטכנית. לקריאת פוסט על טיפים חשובים לפני כניסה להריון

כמה זמן לפני האיחור במחזור כדאי לבצע בדיקת הריון ביתית?

מהם הסימנים שיכולים להעיד שאת בהריון?

סיכויי כניסה להריון

הרגלי אכילה לא טובים, תת משקל או עודף משקל

במידה ואתם סובלים ממשקל עודף, תת משקל או תזונה לקויה זה יכול בהחלט לחבל במאמציכם להכנס להריון. התייעצו עם רופא ודיאטנית ונסו לפעול להורדת/העלאת המשקל.

עישון יכול להוריד את סיכויי כניסה להריון

במידה ואחד או שני בני הזוג מעשנים הדבר יכול להוביל סטטיסטית לסיכוי גבוה יותר להפלה טבעית של ההריון וגם לקשיים בכניסה להריון. מוזמנים לקרוא פוסט זה על טיפים חשובים לפני כניסה להריון

הגיל שלכם קריטי בחישוב סיכויי כניסה להריון

ידוע כי נשים מעל גיל 35 יתקשו יותר בכניסה להריון. בנוסף, כבר מעל גיל 30 חוקרים מאמינים שיש ירידה ברמת הפוריות של האישה ולאחרונה גם מתייחסים לגיל הגבר כפקטור משמעותי שעלול להשפיע לרעה על סיכויי הכניסה להריון.

קושי בחישוב הביוץ עקב מחזור לא סדיר

לנשים שמחזורן החודשי אינו סדיר יהיה קשה יותר מאחרות לחשב את מועד הביוץ שלהן. יום הביוץ (היום בו משתחררת ביצית מן הזקיק שבשחלה) לרוב מתרחש כ – 14 יום לאחר יום הדימום הראשון של המחזור האחרון. (יום דימום ראשון ייחשב ליום בו הופיע דמם ממשי ולא רק הפרשות). איך מחשבים ביוץ?

מה הסיכוי להכנס להריון אם המחזור החודשי לא סדיר?

במידה והמחזור שלך לא סדיר – קחי שניים או שלושה מחזורים חודשיים שלך,חשבי את הימים המפרידים בין כל מחזור ומחזור (ההפרש בין היום הראשון בו הופיע דמם במחזור לבין היום הראשון של הופעת הדמם במחזור הבא),  עשי ביניהם ממוצע. מהמספר שקיבלת הפחיתי 14 יום וזה מס' הימים שאת צריכה לספור אחרי יום הדימום הראשון של המחזור שתקבלי כדי לדעת שנכנסת לימי הביוץ. עוד מידע על חישוב ביוץ

כמה זמן לפני האיחור במחזור כדאי לבצע בדיקת הריון ביתית?

מהם הסימנים שיכולים להעיד שאת בהריון?

חישוב הביוץ, תדירות ומועד קיום יחסי המין במהלך החודש יכולים להשפיע על סיכויי הכניסה להריון

1. חישוב מועד הביוץ – הגדלת הסיכויים להכנס להריון צריכה לכלול את חישוב מועד הביוץ של האישה ע"פ המחזור החודשי האחרון. דעו כי אין צורך לקיים יחסים דווקא ביום הביוץ עצמו, מכיוון שהביצית מחזיקה מעמד בערך 24 שעות והזרע בין יומיים לשלושה.

איך מחשבים את מועד הביוץ? מועד הביוץ הוא אינדיבידואלי ומשתנה מאישה לאישה כך שאין חוק אחד שעובד אותו דבר אצל כולן. בנוסף לדרך חישוב הביוץ שהסברנו קודם, עם הזמן נשים מפתחות יכולת לזהות את מועד הביוץ שלהן בדרכים נוספות:

אצל חלק מהנשים הבטן מתנפחת. חלקן סובלות מכאבי בטן בסמוך למועד הביוץ. לעיתים מגיעה תחושת עצבות או דכדוך, עצבים או אנרגטיות בסמיכות למועד הביוץ וכו'.

למתקשות בחישוב מועד הביוץ – ישנה אפשרות לרכוש ערכות ביוץ ברשתות השונות היכולות לסייע בזיהוי מועד הביוץ.

מה עוד יכול לסייע לסיכויים להכנס להריון?

2. קיום יחסי מין במועדים קצובים – בחודשים בהם מעוניינים להגדיל את הסיכוי להכנס להריון מומלץ לקיים יחסי מין פעמיים שלוש בשבוע, או יום כן ויום לא, סביב מועד הביוץ.

הביצית משתחררת מן השחלה ביום אחד בלבד, ומחזיקה כ – 24 שעות. כדי "לתפוס" אותה צריך להיות זרע באיזור. זרע מחזיק כ – 48 שעות ולכן כל עוד מקיימים יחסי מין פעמיים שלוש בשבוע, או פעם ביומיים הביצית ככל הנראה "תילכד".

אז נשאלת השאלה:"למה פעם ביומיים ולא כל יום?" זאת על מנת לשמור על חוזקו של הזרע ולא להחלישו. לסיכום, הסיכוי שלכם להכנס להריון קיים ונסו לעשות הכל כדי להגדיל את הסיכויים על ידי אימוץ הרגלים טובים ומיטיבים.

כל הנתונים המובאים מעלה הנם בגדר סדר גודל כללי. אי אפשר לדעת מה סיכוייכם המדויקים כזוג להכנס להריון. עם זאת, במידה ותחשבו את מועד הביוץ, ותדאגו לאמץ לעצמכם אורח חיים בריא ורגוע יותר תגדילו את סיכוייכם להכנס להריון. בהצלחה. יש סימני הריון? מוזמנים לפוסט הזה על סימני הריון

Share This Post
Have your say!
00
2 Comments
  1. This "free sharing" of inotimafron seems too good to be true. Like communism.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.