צעצועים לגיל חצי שנה – מה מתאים?

משחקים לגיל חצי שנה

אילו צעצועים מתאימים לגיל חצי שנה? ובכן, ישנה רשימה די רחבה של צעצועים לגיל חצי שנה – החל מכדורים ספוגיים, ועד לאקטיבי סנטר משוכלל או צעצועים שמנגנים. עצה ידידותית: אתם לא חייבים להוציא מאות שקלים על משחקים לגיל חצי שנה. ישנם משחקים מאוד פשוטים (שחלקם אפילו נמצאים בבית, כמו בקבוק מים מינרליים ריק) שיכולים להוות אתגר נהדר לתינוק בשלב התפתחותי זה. יש לכם הצעות לצעצועים טובים לגיל חצי שנה? מוזמנים להשאיר בתגובות.

נשכנים

בגיל חצי שנה הרבה מאוד תינוקות זקוקים לנשכנים כי זו תקופה שבהחלט יכולה להעיק מבחינת כאבים של הוצאת השיניים. בשוק קיימים נשכנים מכל הסוגים, הצבעים, והמינים. לטעמנו נשכן וינקל בהחלט שווה את הכסף שגובים עבורו, לעומתו סופי הג'ירפה פחות שווה לדעתנו.

משחקים מעודדי זחילה ותנועה – ספרים מבד, בובות, כדורים

נשכנים, בובות, קוביות רכות, ספר שחור לבן או ספרי בד צבעוניים, כדורים רכים שמונחים במזרן פעילות או באוניברסיטה, מראה שנמצאת הרבה פעמים באוניברסיטה שקונים ברשתות וגם רעשנים שונים – כל אלו יאתגרו את התינוק שלכם לתזוזה. שימו אחד או שניים מהם במרחק נגיעה מהתינוק/ת (מומלץ לא להעמיס יותר מדי צעצועים על התינוק, כדי למנוע מצב של גירוי יתר) על מנת שינסו להתאמץ ולהגיע אל החפצים – בין אם דרך התהפכות, או בין אם דרך התחלה של זחילה קלה. ברגע שמניחים ליד התינוק חפץ כלשהו, שנמצא במרחק קטן ממנו, התינוק יאותגר להגיע אליו וזה יעודד אותו לתזוזה. הקפידו לא להניח את החפץ רחוק מדי על מנת לא ליצור תסכול אצל התינוק. מתי תינוקות מתחילים לזחול ואיך ניתן לעודד זחילה?

השמעת מוזיקה

השמיעו לתינוק שירים בסגנונות מגוונים – יש משחקים שונים ברשתות השונות המכילים צלילים ומנגינות שונות, אתם גם יכולים להשמיע לתינוק מוזיקה ביוטיוב, בדיסק בבית או איך שאתם מוצאים לנכון. הכל הולך, החל ממוצרט, ועד מוזיקת פופ שאתם אוהבים. שירו איתו ביחד, תינוקות מאוד נהנים לשמוע צלילים ומנגינות, ומחקרים מסויימים גם הוכיחו שזה עוזר לפתח את המוח. שווה לנסות, לא?

הסברים במילים

הסבירו לתינוק כל מה שאתם עושים – החל מ"עכשיו אנחנו מחליפים חיתול ומנקים את הטוסיק" וכלה ב – "עכשיו נלך לישון, הגיע הלילה". הסבירו כל מה שאתם עושים – זה יהווה את אבני הבסיס של רכישת השפה של התינוק. חזרו על מילים קבועות בהקשרים קבועים, לדוגמא כשאתם מראים לתינוק את אבא או סבתא אמרו:"הנה א-ב-א", או הנה "ס-ב-ת-א" והצביעו עליהם. כך התינוק ילמד לאט לאט לקשר מראה למילה. אותו דבר לגבי חפצים – "הנה הנשכן" ולהראות לתינוק את הנשכן. בפעמים הבאות הוא כבר ילמד שתמונת הנשכן היא החפץ שמתקשר למילה "נשכן" וכך התינוק לאט לאט ילמד מילים ויתחיל לרכוש את השפה. אילו פעולות אמור לבצע תינוק בן חצי שנה?

משחקים חצי שנהטיפ חשוב: לא להגזים עם הגירויים ולא לתת לתינוק בבת אחת הרבה צעצועים ומשחקים. יש לתת כל פעם מעט, על מנת לאפשר לתינוק לחוות את המשחקים, לחקור ולהתמקד בהם לשיפור יכולותיו.

הרשימה של הצעצועים מעלה הנה המלצה ידידותית בלבד ואינה מהווה ייעוץ רפואי או המלצה רפואית/התפתחותית. בנוסף, כל תינוק הוא אינדיבידואל וכל תינוק מבצע פעולות שונות בקצב שונה. אם יש לכם חשד שמשהו לא תקין בהתפתחות התינוק שלכם – מומלץ לגשת לרופא ילדים להתייעצות.

התחלתם טעימות ולא הולך מי יודע מה? קבלו טיפים חשובים מהורים מנוסים

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.