קידום אתרים – למי זה מתאים?

קידום אתרים מהבית

כדי להתחיל לקדם אתרים, יש לא מעט עבודה, במיוחד אם אתם ללא שום ידע מוקדם או ניסיון בתחום האונליין וה – SEO. מה מומלץ לעשות לפני שמתחילים לקחת לקוח ולקדם בפועל? למי מתאים לעסוק בקידום אתרים במיוחד? מוזמנים/מוזמנות לאתר אונלייניטיס העוסק בקידום אתרים, שיווק, אפיליאייט מרקטינג ועוד.

קידום אתרים – מה צריך לדעת?

  1. השגת ידע מקצועי – מומלץ מאוד שתעמיקו את הידע המקצועי שלכם ותעבו אותו בין אם דרך עשיית קורס בתחום, או למידה עצמית דרך האינטרנט ויוטיוב, לאורך זמן רב כדי לכסות חלק גדול מהדברים שחובה לדעת, לפני שאתם מתחילים לקדם לקוח כזה או אחר. אל תתפתו לקחת אתר של חבר, או של בן משפחה ו"להתנסות" עליו כי אתם עלולים להשאר בלי דוד, או בלי חבר הילדות שלכם. חשוב להכיר מס' תוכנות עיקריות שחשובות מאוד לעבודה השגרתית של מקדם אתרים, חשוב להכיר את ה – א, ב של התחום ואת הפעולות הנדרשות על מנת להביא אתר למצב שהוא מתקדם מעלה בתוצאות החיפוש האורגניות.
  2. מציאת מורה דרך – בתחום ה – SEO – אופציה נוספת שחשובה לא פחות ואולי אפילו יותר היא להשיג ליווי אישי וצמוד של מישהו שעוסק כבר שנים בתחום, שהוא יהיה "הגורו" שלכם בתחום, וילווה אתכם עד שתוכלו לעמוד על הרגליים לבד. קראו את הפוסט הזה אם אתם רוצים לדעת למה תחום קידום האתרים מתאים נורא לאמהות.

קידום אתרים – למי זה מתאים?

חשוב שתוודאו אם אתם בעלי היכולות והתכונות הבאות, חשוב שלפחות 3 דברים מהרשימה מטה יהיו מאוד חזקים אצלכם על מנת להכנס לתחום קידום האתרים, ולשרוד בו לאורך זמן:

משמעת עצמית מברזל

חשובה מאוד המשמעת העצמית, שכן, אם לא תעשו – אף אחד לא יישב לכם על הראש. אם אתם מאלו שמתפתים לקום למקרר כל שתי דקות, לקום להכניס מכונת כביסה, או להכין עוד קפה, כנראה שעדיף לכם בכל זאת לעבוד במשרד מסודר..

כדי לקדם אתרים אורגנית דרושה יכולת טכנית בסיסית, או מתקדמת

קידום אתרים אורגני (SEO) זה לא רק מילות מפתח, חשיבה קריאטיבית ושיווקית וקצת מטה דאטה, זה הרבה יכולות טכניות, נגיעות בדברים הקשורים בקוד, אחסון אתרים, DNS, הפניות קישורים, באגים למיניהם, חשוב שתהיו עם אוריינטציה טכנית, או לפחות לא טכנופובים, כי יש לא מעט הבנה טכנולוגית בתחום ה – SEO.

יכולת ניהול זמן

זה נשמע אולי בנאלי אבל בתחום ה – SEO ובכלל בעבודה מהבית זה הכי נכון שיש. ניהול זמן זו תורה בפני עצמה, יש לא מעט שיטות וכלים שיכולים לסייע לכם למקסם את הזמן שלכם (ושלכן, אם אתן אמהות, הזמן שלכן מאוד מוגבל וכדאי מאוד לנצל כל רגע בתבונה), ולכן אם אתם/אתן לא בטוחים שניהול זמן זה משהו שאתם יכולים לבצע עבור עצמכם – וותרו על התענוג. מצד שני, אם כן – הרווחתם, לעבוד מהבית ולנהל את עצמכם זה הכי כיף שיש, במידה ואתם מותאמים לכך מבחינת האישיות שלכם.

מוטיבציה חזקה לעצמאות

חשוב שתדעו אם אתם רוצים להיות עצמאיים או שכירים – כי רק אם תהיה חשובה לכם העצמאות תוכלו לעסוק בקידום אתרים מהבית לאורך זמן. מדובר על הרבה פעמים להיות לבד (כן, נכון, אפשר לעבוד מבתי קפה, אבל זה לא באמת אפקטיבי כמו בבית, או במשרד שקט), לפעמים התנאים לא פשוטים בהם לא תמיד יש לקוחות  מרוצים שנחמדים ומפרגנים, אלא כועסים, דורשים לראות תוצאות של הקידום ומהר, וצריך שיניים ומרפקים כדי לעמוד בלחצים של עובד עצמאי שמנהל עסק מהבית. כן, כן, זה לא פשוט. למי הכי מתאים לקדם אתרים מהבית?

לאנשים שאוהבים עצמאות ועבודה מהבית

מי שלא אוהב שיש לו בוס על הראש, מי שאוהב לנהל לעצמו את הזמן, מי שחשובה לו הגמישות בשעות ובימים, ומישהו שאוהב את הנזילות בכך שאם באה לו מוזה ויכולת לעבוד בשתיים בלילה, ואח"כ לקום למחרת מאוחר – זה אפשרי. בתחום קידום האתרים זו בדיוק שיטת העבודה, מתי שיש מוזה – עובדים ומתי שלא – נחים. וזה עובד טוב מאוד. ככה זה בדיוק עובד.

לאנשים שאוהבים את האינטרנט וכל מה שיש לו להציע, אך שיודעים לנהל לעצמם את הזמן

כל מי שמתרגש מהאינטרנט, מכך שהכל מדיד, מזה שאפשר לדעת המון היום על הגולשים – מאיפה הם הגיעו לאתר, כמה זמן הם היו בכל דף, איזה דף הם אהבו במיוחד, מאיזה דף יצאו הכי מהר, כמה אנשים הגיעו מגוגל או ישירות לאתר, כמה אנשים חזרו לאתר פעמיים ושלוש ועוד כ"כ הרבה דברים שאפשר ללמוד ולשפר כל הזמן. כיף חיים אחד גדול קידום האתרים הזה, בחיי. עם זאת, חשוב שתהיו אנשים שיודעים לנהל לעצמכם את הזמן, שכן אפשר ללכת לאיבוד בקלות בים המשימות שיש לבצע מדי יום (חלקן סיזיפיות ולא מעניינות במיוחד, וחלקן בעלות פן שיווקי מובהק ודורשות חשיבה אסטרטגית והמון ידע מוקדם. לא בטוחים אם קידום אתרים זה בשבילכם? קראו את הפוסט הזה על קידום אתרים ומה צריך כדי להתחיל בתחום

 

לסיכום, אם את אמא אחרי לידה, או אמא אחרי 2 לידות, או אפילו גבר שהגיע במקרה לפוסט הזה, קידום אתרים זה תחום מדהים, שבאמת מתפתח כל הזמן לכיוונים חדשים (Content marketing?) ואפשר בכל שלב לקפוץ על העגלה – אבל דעו שתקופת לימוד ארוכה וסיזיפית לפניכם, והיו מוכנים לכך.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.