"ילדתי, עכשיו איך חוזרים לעבודה?"

קריירה אחרי לידה

את לא לבד. אמהות רבות נמצאות במצבך ולא יודעות מה לעשות. מצד אחד, זה נורא נחמד לקחת פסק זמן מהחיים ולהיות בבית עם התינוק/ת. מצד שני, ככל שיעבור הזמן את כבר לא תרצי לחזור לעבודה, מצד שלישי, ככל שיעבור הזמן יהיה יותר קשה לחזור. מצד רביעי, ככל שיעבור הזמן אולי כבר לא יהיה לאן לחזור.. אז מה עושים? איך יוצאים ממעגל הכשפים הזה? איך חוזרים לעבודה אחרי לידה?

תמיד חלמת להקים בלוג מצליח בנושא שמעניין אותך?

שינוי קריירה אחרי לידה

נשים רבות עושות סוויץ' רציני בחיים לאחר הלידה הראשונה. פתאום יש מחשבה על טובת הילדים, על זה שגם ככה העבודה כבר לא סיפקה אותך יותר מדי, ושאולי הגיע הזמן לחשוב על שינוי. לטובת כולם. רוב הסיכויים שמה שהתאים לך לפני הלידה, לא ממש יתאים אחרי הלידה, מה גם שהיום מעסיקים לא נוטים להקל כ"כ על אמהות אחרי הלידה (רובם, לא כולם), ודורשים לעיתים שעות עבודה רבות, עבודה לעיתים מהבית אחרי שעות העבודה וכו' ועוד לא דיברנו על לחפש עבודה אחרי לידה..זה בכלל בלתי אפשרי. בנוסף, מאוד קשה לשלב היום עבודה רגילה עם חיי משפחה רגילים. אז מה עושים?

חשבי על שינוי תפקיד וקיצוץ באחוזי משרה ושעות

אם הבוס שלך לא מתחשב בך בשעות העבודה, אם התפקיד כבר לא מספק ואם באופן כללי את לא רוצה להשאר בפוזיציה הנוכחית שלך חשבי מה יתאים יותר לחיי משפחה. יש נשים רבות שעושות הסבה לתחומים בהם שעות העבודה יותר נוחות – סייעות בגן, עובדת בקונדיטוריה קרובה לבית, עבודות פקידותיות ומזכירותיות (לא בושה להכריז בפני החברה שהכי חשוב לך שעות העבודה ופחות העניין במקום העבודה, למרות שגם בתור מזכירה תוכלי למצוא עבודות מעניינות יותר), מפיקה בחצי משרה, כל עבודה שהיא בחצי משרה וכו'. אין בושה בלהוריד הילוך בקריירה, בשעות, ובאינטנסיביות, התינוק/ת החדשים שלך צריכים אותך גם, וזו השקעה שתשתלם בעתיד. תינוק/ת שמקבל תשומת לב רבה מאימו (ומהוריו בכלל) גדל להיות מאושר יותר ובריא יותר מכל הבחינות. את צריכה להחליט האם הקריירה שלך היא בראש סדרי העדיפויות, או שאת מוכנה כרגע לשים את הקריירה מעט בצד, לטובת חיי משפחה נוחים יותר. תמיד חלמת להקים בלוג מצליח בנושא שמעניין אותך?

חשבי על הקמת עסק עצמאי

היום, להקים עסק עצמאי זה עניין לא מסובך בכלל מבחינה לוגיסטית. כל אחד יכול לפתוח עוסק פטור, עוסק מורשה וכו'. כולל להדפיס לעצמך חשבוניות/קבלות זה עניין של יום סידורים וזה מסודר. השאלה היא במה מתעסקים, אילו שירותים נותנים וכו'. חשבי טוב טוב במה את טובה. אולי את יצירתית מאוד – פיסול, ציור, עבודות יד, עיצוב תכשיטים, עיצוב מוצרי תינוקות שגילית שהכרחיים לאחר שילדת וכו', אולי את בעלת מקצוע ריאלי ותוכלי לעסוק בו באופן עצמאי, כל מקצוע שרכשת, תוכלי לחשוב בו על דרך עצמאית, אם את כפי שאמרנו קודם יצירתית ובעלת ידיים טובות, תוכלי לפתוח חנות (אפילו מקוונת, היום יש אינסוף אפשרויות – אמזון, אי ביי, ואתר משל עצמך) באינטרנט ולמכור משם. אפשר גם להתחיל מלמכור בחוג חברות, אצל מכרים וכו'. אפשר לפתוח כרטיס עסק חינמי בפייסבוק ולשווק שם את השירות/מוצר שלך. יש אינספור אפשרויות. באמת. אם בעלך עצמאי או שיש עסק עצמאי במשפחה חשבי על הצטרפות לעסק, במידה והדבר אפשרי כמובן. עבודה כעצמאית תאפשר לך להיות יותר גמישה בשעות, ונכון, ייתכן ותעבדי קשה יותר מאשר בתור שכירה, אבל תוכלי לבחור את שעות העבודה, ולהשלים לדוגמא עבודה כאשר התינוק/ת כבר ישנים ולבלות איתם יותר במהלך שעות הערות שלהם (במקום שהמטפלת שלך תספר לך איזה יופי הוא/היא זחלו היום, זה די קורע את הלב להיות רחוק כשהדברים הללו קורים).

 מה שלא תעשי, אל תלכי נגד הלב

אם את מרגישה שחזרה למשרה הקודמת שלך תפגע לך בחיי המשפחה ותעשה אותך עצובה, עשי הכל כדי להמנע מכך. לא חסרים סיפורים על נשים שחזרו אחרי לידה לעבודה, לא עבר חודש והבוס פיטר אותן, או שמצאו עצמן עובדות מסביב לשעון ולא מספיקות בכלל לראות את התינוק/ת ומרגישות שהן אמהות גרועות, חצי יום בעבודה שלהן הולך על טלפונים למטפלת וגעגועים עזים הביתה. חבל. אם מראש את יודעת שזה יעשה לך רע, נסי ועשי הכל כדי לא להגיע לשם (הכל כמובן, במסגרת היכולת התקציבית המשפחתית, לעיתים אין ברירה וחייבים לחזור לעבוד בסוף חופשת הלידה). מה שלא תעשי, היי שלמה עם ההחלטה. אל תהיי אף פעם במחשבות של "אם הייתי עושה אחרת, אולי לילד שלי היה יותר טוב?" או "אם הייתי נשארת בבית, הייתי אמא יותר טובה". אם יש בך מחשבות כאלה, כנראה שההחלטה שלך לא נכונה ודרוש שינוי. בהצלחה!

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.