על חימום חדר התינוק והלבשתו בחורף

חימום חדר התינוק בחורף

איך לחמם חדר של תינוק בחורף

בכל עונה, הטמפ' המומלצת בחדר של תינוק היא 22-23OC.  הקפידו לתלות בחדר התינוק מד חום על הקיר, בסמוך למיטתו כך שתוכלו לדעת מתי טמפרטורת החדר בכל זמן נתון. בזמן חימום החדר יש להשאיר פתח קטן בחלון לצורך אוורור, על מנת למנוע חימום יתר של החדר, ולאפשר תחלופת אויר. כדי לשמור על הלחות בחדר, רצוי להניח בפינה כלשהי קערת מים. תתפלאו כמה מהר המים יתאדו והקערה תתרוקן. למוצרים טובים לתינוקות לימי החורף הקרים —>>>

האם לחמם את חדר התינוק בחורף עם רדיאטור או מזגן?

לגבי סוגיית מזגן או רדיאטור. לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. מזגן חסכוני יותר, מחמם מהר יותר את החדר, וניתן יותר בקלות לווסת בעזרתו את הטמפ'. מצד שני מזגן מייבש מאד, וגורם לתחושה של מחנק. חימום ברדיאטור יקר מעט יותר, לוקח לו הרבה זמן עד שמחמם את כל החדר, אך מצד שני פחות מייבש וממשיך לחמם מספר דקות אחרי שכובה. בנוסף, לרדיאטורים המותאמים לחדרי תינוקות יש היכולת לווסת עצמם ולהכבות בעת שהחדר מגיע לטמפרטורה מסוימת ולהידלק בחזרה ברגע שטמפרטורת החדר יורדת מעל מעלה מסוימת.

איך לחמם חדר של תינוק

איך לא מומלץ לחמם חדר של תינוק?

למען בטיחות התינוק, ובטיחותכם שלכם, הימנעו מחימום בעזרת תנור ספירלה ריצפתי או מפזר חום. קיימת סכנה שצעצוע או בגד ייפלו עליהם ויעלו באש.

חימום חדר האמבטיה לתינוק בחורף

מכיוון שבעת מקלחת התינוק ערום ונמצא במגע עם מים, מומלץ שהטמפ' בחדר האמבטיה תהיה באיזור 25 מעלות. עוד לפני הלידה השתדלו להתקין תנור ספירלה מעל דלת חדר האמבטיה (או היכן שאתם מקלחים את התינוק). במידה ויש לכם מיזוג מרכזי המגיע גם לחדר אמבטיה גם טוב. חממו את החדר לפני הפשטת התינוק והכנסתו למקלחת על מנת שייכנס לחדר אמבטיה חמים ונעים.

איך לחמם חדר אמבטיה לתינוק בחורף

מומלץ להכין את כל ציוד ההלבשה מראש על שידת ההחתלה בחדר, ואת כל ציוד הרחצה מראש בחדר האמבטיה, כולל מילוי האמבטיה מראש. לאחר מכן הפשיטו את התינוק, עטפו במגבת והעבירו אותו אל חדר האמבטיה. בתום האמבטיה, חזרו עם התינוק העטוף לחדרו המחומם, כשכל ציוד ההחתלה וההלבשה כבר מוכנים שם מראש.

איך מומלץ להלביש תינוק בחורף?

אז איך מומלץ להלביש תינוקות בחורף? כלל האצבע להלבשת תינוקות, בכל עונה, הוא שכבה אחת יותר מכם. כלומר בחורף, על חולצה, וסוודר שאתם לובשים, הוסיפו עוד שכבת בגד לתינוק. הוסיפו מעיל, שמיכה וכובע במידה ואתם יוצאים מהבית או מבית החולים לאחר הלידה בחורף. עם זאת, אל תעמיסו על התינוק בגדים מיותרים והיו ערניים לתגובותיו. במידה וכפות ידיו או מצחו מזיעים, הורידו שכבה. במידה וידיו או אפו קרים – הוסיפו שכבה וכו'. בנוגע לטיולים בחוץ – ניתן ואף רצוי לטייל עם התינוק בחוץ, גם בחורף. התינוק חייב להיחשף לאור השמש כדי לייצר ויטמין D הדרוש לחיזוק העצמות ובין היתר גם לשאוף אויר צח.

איך לחמם חדר של תינוק

בני, נועם, נולד באמצע חודש דצמבר. כשיצאנו מבית החולים, ירד גשם זלעפות, והטמפ' נשקה ל 10 מעלות. כמובן שהיינו בלחץ עצום שמא יתקרר או יצטנן ויחלה, והוא כ"כ קטן, עדין ורגיש. עטפנו אותו בשתי שכבות בגדים, מעיל, שק שינה קטן של תינוקות, שמיכה וכובע, ויצאנו להלחם בקור ובסופה. בסופו של דבר הגענו הביתה, נועם נותר בריא ושלם, ואפילו רמז של עיטוש או שיעול לא עלה ממנו. אין ספק שלגדל ילד בחורף הרבה יותר מלחיץ מלגדלו בקיץ. אך למזלנו, התברכנו בארץ שאינה מהקרות ביותר, ואיננו סובלים מסופות שלג ומעלות מתחת לאפס.

בברכת חורף חם ונעים.

מיכל ברס היא מיילדת ואחות במחלקת ילודים. מעבירה קורסי הכנה ללידה, ייעוץ הנקה וטיפול בתינוק. לדף הפייסבוק של מיכל

מ/ב/11/12/12

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית.  האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.