איך ירדתי 20 ק"ג אחרי הלידה? חלק ב

סימני הריון

ירידה במשקל – הורדת גלוטן מהתפריט

בפוסט הקודם, התחלתי לגולל את הסיפור על איך ירדתי 20 ק"ג אחרי הלידה בעזרת צמצום פחמימות וגלוטן בתפריט

אז איפה היינו? אה, כן, לקחתי שבועיים והחלטתי כמעט ולא לצרוך פחמימות שמכילות גלוטן, ובכלל כמעט בלי פחמימות (פרט ל – 2 פרוסות לחם שיפון רגיל בבוקר), ופעם בשבוע אכלתי ארוחת ג'ירף מפנקת במיוחד (מה שרציתי, כולל אטריות, כולל אורז, כולל מלא זמן, אומרים שמנה בג'ירף לרוב שווה לפחות 1,000 קלוריות, ו – 1,000 קלוריות מהחומרים הלא טובים – הרבה פחמימות וגלוטן שמצוי ברטבים שיש במנות, אבל ט-ע-י-ם!), אז אכלתי פעם בשבוע בג'ירף בשביל הנפש ובכל שאר השבוע אכלתי המון שניצלים (מטוגנים, שמן במידה מסוימת זה בריא), המון ירקות ופירות (3 פירות ביום, לא יותר, בכל זאת יש בפירות סוכר, זה סוג של פחמימה, אבל עדיין לא מדובר בגלוטן, אם כבר לצרוך פחמימה אז ללא גלוטן עדיף). המשקל התחיל ל-ע-ו-ף!!! תוך שבוע ירדתי 1.5, תוך שבועיים נוספים עוד 2.5. הייתי בעננים! כך זה המשיך חודש אחרי חודש, עד שירדתי 20 ק"ג. חשוב לי להעביר את המסר, זה לא סיפורים מצוצים מהאצבע, או חברה שמשווקת את עצמה. זו אני שמשווקת לכם את המעבר לתזונה נטולת גלוטן, או יותר נכון מצומצמת יותר מבחינת גלוטן.

דיאטה בלי גלוטן – החיים יפים יותר

אז מה השינוי שחל בגוף אחרי שהתחלתי עם הדיאטה דלת הגלוטן שלי? פתאום, נעלמו הקטעים ה"רופסים" בידיים. פתאום כל הגוף נראה "ספורטיבי" יותר. פתאום,הבחנתי ככל שעבר הזמן והתמדתי בדיאטה הזו, שככל שאכלתי פחות גלוטן ככה התחטבתי יותר, וגם התחלתי להרגיש יותר אנרגטית וקלילה, כאילו גלוטן זה פשוט חומר שמעייף ומחליש את הגוף.

אז אילו מוצרים מכילים גלוטן?

גלוטן קיים בלחם, בפסטה, קוראסונים, פתיתים, חטיפים למיניהם. מתוך דף עמותת הצליאק בישראל: "הגלוטן מצוי ב – 4 דגנים: חיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל". מזונות שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, אך עלולים להכיל גלוטן לאחר תוספות שונות שמוספות אליהם במסעדות, מפעלי מזון או קפיטריות ובתי קפה (מתוך דף עמותת הצליאק בישראל): בשרים טריים, דגים, גבינות, ביצים, חלב, פירות וירקות, תירס, אורז, תפוחי אדמה ובטטות, זה ממש על רגל אחת ובצורה מאוד מאוד כללית.

אז מה בעיקר אכלתי אחרי הלידה וכך ירדתי במשקל?

בשר, דגים, ירקות ופירות. כולל הרבה אגוזים, שקדים (עשירים בחלבון, ובשומנים בריאים וחיוניים לפעילות המוח ולתפקוד הגוף, המחשבה שיש בהם המון קלוריות לא רלוונטית, כי זו תפיסה ישנה שאומרת שמשנה לגוף כמה קלוריות נכנסות אליו, ולא מאיזה מקור הן מגיעות, וזו טעות. אורח החיים הזה בדיאטה זו די דומה לתזונת האדם הקדמון, מזכיר את דיאטת פליאו גם למי שמכיר. בהתחלה הייתה טראומה, כי חשבתי שאי אפשר לשבוע בארוחת צהריים בלי פחמימות כמו אורז ופסטה, או שעועית, עדשים וכו'. עם הזמן גיליתי, שאחרי ארוחת פחמימות, בערך שעתיים אחרי מתחיל להתפתח אצלי ממש "קריז" ורעב רציני וחיפוש אחר מתוקים או פחמימות נוספות. מהרגע שהתחלתי עם הדיאטה החדשה ובעיקר חלבונים, כבר לא הרגשתי רעב מטורף כמו קודם. לאחר כמה שבועות של חלבונים בעיקר, תחושת השובע הפכה להיות בשגרה, כבר לא היו לי קריזות למתוקים, והרגשתי שאני אוכלת בשביל לאכול, ולא "מורעבת" וחייבת "אוכל עכשיו!".

לסיכום, יש עוד המון מה להגיד בנושא, . ועוד לא דיברנו מילה על כל המחקרים שיוצאים לאחרונה על הקשר בין גלוטן והפרעות קשב וריכוז, קשר בין פחמימות לאלצהיימר ועוד מחלות כאלו ואחרות. אבל בגדול – לגבי הירידה במשקל – ממליצה לכולם (לא רק לכולן) להפחית פחמימות ומזונות שמכילים גלוטן, התוצאות של הירידה במשקל יגיעו מהר בטירוף, לא תאמינו כמה, וגם לא תאמינו כמה טוב תרגישו מבחינה פיזית. הפחמימות מעייפות, גורמות לתחושת כבדות ונפיחות. תורידו את הגלוטן מהתפריט, ותתחילו להרגיש חזקים יותר, רזים יותר וחטובים יותר. בהצלחה.

ניסיתם גם? יש לכם טיפים לחלוק בנושא? שתפו אותי בתגובות.

 

Share This Post
Have your say!
00
4 Comments
  1. מצטרפת לשאלה על שעועית ועדשים

    Reply
  2. אני קוראת את הכתבה הזאת בפעם החמישית לפחות, והחלטתי שאני עושה את זה !!!!!
    תוכלי לפרט לי יותר, כי כולם שואלים אותי על איזה שיטה? מי מדריך אותך… "אל תעשי באוייר" וכו' וכו'
    וגם אם זה לא בעייתי בהנקה?
    כתבת שלא אכלת שעועית ועדשים, למה זה קטניות ללא גלוטן?

    Reply
    • היי מיגל
      ניסית לעשות בסוף את הדיאטה הזו?

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.