מה עושים אם החמה מרגיזה אחרי הלידה?

חמה מרגיזה

חמה מרגיזה

נשים רבות אחרי לידה מספרות שחמתן משגעת אותן ומתערבת יותר מדי. אם את מברות המזל שאוהבות את חמתן – הכתבה הזו לא בשבילך. במידה ואת סובלת מחמה מרגיזה וביקורתית – המשיכי לקרוא. אספנו פה מס' טיפים להתמודדות עם מצבים שהרבה אמהות תיארו כנפוצים אחרי הלידה.

תמיד מגיעה לביקור כשלא נוח – למה היא תמיד מגיעה כשאין לך זמן לנשום? החוקים אומרים שהיא תמיד תגיע בדיוק כשמחכה לך ערימת כביסה על הספה, או כשבדיוק הרדמת את התינוק ואת מתה להזרק בעצמך על המיטה ולנוח. התמודדות: בקשי מבעלך להדוף את העניין הזה ולכי לנוח. בפעמים הבאות מומלץ שבעלך יודיע לה שהיא צריכה לתאם מראש וגם לוודא לפני ההגעה שזה מתאים.

ביקורת, ביקורת ועוד פעם ביקורת – "בטוח שאת מניקה נכון"? "הוא עולה במשקל? בדקתם?" "למה הוא בוכה? הוא בטח רעב, החלב שלך לא מספיק לו, הוא חייב תחליפים", "אולי תשימו לו עוד שכבת בגדים"? – נשמע לך מוכר? התמודדות: התעלמות מס' פעמים ולאחר מכן מענה מנומס אך אסרטיבי. אל תתעלמי לנצח ודעי לענות לה ולהעמיד לה גבולות כשצריך. במידת הצורך – הפעלת הבעל.

שולחת מסרים דרך בעלך – היא חושבת שאם היא תעשה זאת בצורה עקיפה זה יעבוד יותר ביעילות או שכבר לא נעים לה להעיר בפנייך. עם זאת, כשלפתע בעלך מדבר הרבה על נושאים מסוימים הקשורים לתינוק שלפני כן לא דיבר עליהם, שייתכן וזוהי החמה מדברת מפיו. התמודדות: שאלי את בעלך ובדקי אם מדובר בחמה. במידה וכן – עצרי זאת כבר עכשיו שכן המצב לא ישתפר אלא רק יחריף עם הזמן.






חמות בעייתיות ומועדות במיוחד לפורענות:

כאלו הנמצאות בפנסיה או גרושות. כאלו עם מס' נמוך של נכדים (או כאלו שהנכד ממכם הוא הנכד היחידי שלהן).  הצעירות יותר ואלו שלא הבינו עדיין שהילד התחתן ועזב את הבית. היזהרי מאלו, והקדימי תרופה למכה. דברי עם בעלך, תסבירי לו את הבעייתיות, שהוא ינהל מולה את המלחמות ולא את. לך גם ככה יש מספיק דברים להתמודד איתם.






למה בעיות עם החמה הן כ"כ מהותיות אחרי הלידה ולמה כדאי לעשות הכל כדי להמנע מעימותים ומריבות?

זוג צעיר (או לא צעיר) אחרי לידה תמיד צריך עזרה ותמיכה מהמשפחות בין אם זה בשמירה על התינוק מדי פעם, תמיכה נפשית או לוגיסטית ועוד. במידה ויש בעיה עם אחד הצדדים או שיש מחלוקות, מריבות ואי נעימויות הדבר לא נעים לאף אחד מהצדדים. אחרי הכל, אתם משפחה וצריך לדעת להסתדר. גם עבור התינוק שזה עתה הצטרף למהשפחה. סבתא של התינוק היא סבתא של התינוק, וכדי שלו יהיו יחסים תקינים איתה – כדאי שגם לכם. את בתור הכלה, נסי לשתף את החמה ולתת לה הרגשה שהיא חלק מהמשפחה, כמו שהקלישאה אומרת – תהיי חכמה ולא צודקת אבל עם זאת דעי לעמוד על שלך. לפעמים צריך גם לדעת מתי לשבת ולדבר באופן פתוח על הדברים. לפעמים שיחה אחת טובה וכנה יכולה לפתוח בעיות של שנים. לטובת כולם כדאי שהיחסים עם סבתא יהיו תקינים – עשי הכל כדי לשאוף לכך. כמובן שיש מקרים בהם זה אבוד מראש והחמה היא מהגיהנום ולא יעזור כלום אבל יש מקרים בהם קצת התפשרות והבנה של הצד השני יכולה לפתור בעיות. היעזרי גם בבעלך במידת הצורך.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.