איך מקדמים פתיחה בלידה?

שבוע 36

איך מקדמים פתיחה בלידה? או הו, שאלת מיליון הדולר. להמון נשים קורה שהן מגיעות למיון יולדות עם פתיחה שלא מספיקה להעלותן לחדר לידה, ושולחים אותן להסתובב או לחזור כשהצירים יהיו כואבים, סדירים או תכופים יותר. פה נכנסת השאלה איך מקדמים פתיחה לקראת הלידה?

איך מקדמים פתיחה בלידה

איך מקדמים פתיחה בלידה? חשוב לשמור על תנועתיות

במידה והגעתם למיון יולדות, והפתיחה אינה מספקת על מנת לעלות לחדר לידה, מאודה חשוב לא להתקפל בזמן ציר. שימו לב גם שחשוב לא להתכווץ. זה כמובן מאוד קשה, כי האינסטינקט הראשוני הוא להתקפל ולהסגר. עם זאת, חשוב לנסות לקבל את הצירים בצורה הטובה ביותר, להבין שעם כל ציר מתקרבת הפגישה שלכם עם התינוק, ולנסות לנוע כמה שיותר בזמן שמגיע ציר. התקפלות במקום, והתכווצות של הגוף לא תזרז ולא תקדם את הפתיחה ואת הלידה, אלא בדיוק להיפך. מה צריך לעשות כשיש צירים? איך מזהים צירים אמיתיים?

פקיעת שק מי השפיר

בנוסף, יש האומרים שבמידה ופוקעים את שק מי השפיר, הפתיחה מתקדמת מהר והלידה מתרחשת מהר יותר. פקיעת שק מי השפיר מתרחשת פעמים רבות כבר בחדר הלידה, בין אם בטעות על ידי המיילדת (קורה), ובין אם במכוון על ידי הצוות הרפואי.

איך מקדמים פתיחה בלידה – שמיניות במקום 

בזמן צירים לנוע בשמיניות במקום – משיחות עם מיילדות רבות הבנו שהתנועה הכי מומלצת לקידום הפתיחה כשיש צירים היא תנועה של שמיניות, ממש כמו בטסט. מומלץ לדמיין קונוסים שעומדים מולכם, ופשוט לנוע סביבם בשמיניות בכל פעם שמגיע ציר. תזוזות אלו אמורות לקדם משמעותית את הפתיחה. איך מזהים ירידת מים?

שמרו על גישה חיובית, ואל תתרחקו ממחלקת היולדות, זה יכול להתקדם מהר

בגדול, חשוב לשמור על גישה חיובית. גם אם אתם במיון יולדות, או אפילו במחלקה, ונדמה ששום דבר לא זז. קחו בחשבון שגם אם הפתיחה לא מתקדמת, יכול להיות שזה ישתנה באופן מהיר. שמענו סיפורים על נשים שהגיעו למיון יולדות עם פתיחה של 1 ס"מ, וצירים לא תכופים, ששלחו אותן להסתובב וילדו תוך 6 שעות מנקודה זו, שמענו על נשים שהגיעו עם פתיחה 2, נשלחו להסתובב עם צירים לא סדירים בכלל, שהפכו חזקים ותוך 3 שעות התרחשה הלידה, ואילו נשים אחרות הגיעו עם פתיחה 4 וילדו 10 שעות אח"כ. אין חוקיות בדברים הללו, מה שכן בלידות חוזרות לרוב הפתיחה מתקדמת מהר יותר, בעיקר מהרגע שמגיעים לפתיחה של 3 ומעלה. קחו זאת בחשבון, ואל תסתובבו רחוק מדי אם אתם בלידה חוזרת.. איך מזהים צירים ומתי צריך לנסוע לבית החולים?

אם נשלחתם להסתובב ולחכות שהפתיחה תתקדם, אל תתייאשו. נסו את התנועתיות בזמן צירים בשמיניות, זה אמור לעזור לקדם את הפתיחה. בנוסף, השתדלו לשמור על קור רוח. זה יסייע בקידום הלידה ובעמידה האיתנה בכאב ובלחצים. בהצלחה.

והנה פוסט כללי במאקו על פתיחה בלידה באופן כללי

אולי יעניין אותך לקרוא גם את הפוסטים הבאים:

מהם שלבי הלידה?

 מה עדיף – לידה רגילה או ניתוח קיסרי?

Share This Post
Have your say!
30

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.