איפה כדאי ללדת? איך מחליטים?

איך מחליטים איפה ללדת

איך מחליטים איפה ללדת

איפה כדאי ללדת?

זו בהחלט שאלה שהתשובה עליה היא לא חד משמעית. אם גם אתם מתלבטים איפה ללדת הגעתם למקום הנכון. בנוסף, וודאי יעניין אתכם גם לקרוא על כל שלבי הלידה, או על מה קורה בבית החולים עד ללידה, וגם הפוסטים שלנו על איך מזהים צירים אמיתיים, או איך לזהות ירידת מים בהחלט יכולים לתרום לכם.

להלן פרמטרים שלדעתנו כדאי לחשוב עליהם:

1. קרבה לבית – זהו גורם מאוד חשוב בהחלטה. ברגע שמתחילים צירי לידה בדר"כ נכנסים ללחץ ולא מתפקדים הכי טוב (בעיקר בלידה ראשונה), הצירים כואבים (מאוד) והרצון להגיע לבי"ח הוא רצון חזק ומלחיץ. גם אם יירדו לכם המים קודם ללא צירים עדיין תרצו להגיע כמה שיותר מהר לידיים מקצועיות (אלא אם כן אתם מעוניינים ב"לידה טבעית" בבית ואז הכתבה הזו לא רלוונטית אליכם בכלל) . עדיף ללדת קרוב לבית גם מהסיבה שלאחר הלידה אנשים ירצו לבוא לבקר אתכם ועדיף שזה יהיה יחסית נוח, במיוחד למשפחות שלכם שרוצות להגיע ולצאת מביה"ח בימים שאתם שם אחרי הלידה.

2. מקצועיות ביה"ח היום, כאשר לא חסרים סיפורים על פדיחות רפואיות עדיף להיות בידיים המקצועיות והמיומנות ובעלות הכלים הרבים ביותר, אלא אם כן אתם מעוניינים ב"לידה טבעית" ואולי אפילו בבית שלכם, (ואז הכתבה הזו כלל לא רלוונטית עבורכם). כשאתם בודקים איפה ללדת ערכו סבב בבתי החולים שעומדים על הפרק מבחינתכם ובדקו עם מכרים ואנשי מקצוע במידה ואתם מכירים כאלו ושאלו על איזה בית חולים הם ממליצים ומדוע. מה עדיף – לידה בתל השומר או באיכילוב?

3. סיבוב מקדים במחלקות יולדות – על מנת להתרשם הכי טוב ולא להיות נתונים לסיפורים וחוויות של אחרים תוכלו לעשות סיבוב במחלקות יולדות ולהתרשם בעצמכם. אם עושים קורס הכנה ללידה בבית חולים כזה או אחר (ניתן לעשות באיכילוב, בתל השומר וכו') אז כחלק מהקורס עושים ביקור במחלקת יולדות. ללא שום קשר לקורס הכנה ללידה ניתן להגיע להתרשם גם באופן עצמאי – מחלקות היולדות פתוחות לציבור הרחב (בשעות הביקורים כמובן).

4. מלונית – אם חשוב לכם ללכת למלונית אחרי הלידה, בררו בבית החולים שחשבתם עליו האם הוא מציע שירותים של מלונית. האם כדאי לקחת מלונית לאחר הלידה?

5. סוג הלידה שמעוניינים בה אם אתם מעוניינים ב"לידה טבעית" כזו שכן נערכת בבית חולים כזה או אחר , בבתי חולים מסוימים מציעים חדר פרטי עם ג'קוזי בו יכולה להתבצע לידה טבעית לחלוטין בפרטיות עם מיילדת או דולה שתביאו איתכם. היתרון בלידה מסוג זה הוא שכן יש את החווייה של "לידה באופן טבעי ללא התערבות רפואית" אך אם משהו בכל זאת משתבש, חדרי הלידה הטבעית על פי רוב צמודים למחלקת יולדות כך שתמיד אפשר להיעזר ברפואה הרגילה במידה ומתעורר צורך. חוויה זו הנה לא זולה, היו מוכנים לכך.

בנוסף, כשבוחנים את השאלה: איפה ללדת יש עוד דברים שכדאי לבדוק כגון כמה מלווים מורשים להכנס לחדר הלידה במידה ותרצי שעוד אנשים מלבד בעלך ילוו אותך, עד איזה פתיחה מאפשרים קבלה של אפידורל (בבתי החולים הגדולים גם בפתיחה 8 ו – 10 נותנים), באילו בתי חולים יש הדרכת וייעוץ הנקה, כמה חדרי לידה קיימים בבית החולים, האם אפשרי ביות מלא עם התינוק? וכו'.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.