דימום אחרי הלידה – מתי אמור להפסק?

דימום אחרי לידה

דימום אחרי הלידה

דימום אחרי לידה קיים אצל כל הנשים. עם זאת, הכמות ומשך זמן הדימום משתנים בין אישה לאישה. כמה זמן בממוצע אמור להמשך דימום אחרי לידה? מה צריך להדליק נורה אדומה ומתי מומלץ לפנות לרופא? התייעצנו עם ד"ר גלעד רטןרופא בכיר בביה"ח ליס, מנהל מרפאת היסטרוסקופיות ומומחה בגניקולוגיה.

דימום אחרי לידה

כמה זמן אמור להימשך בממוצע דימום אחרי הלידה?

דמם לאחר לידה נמשך בממוצע כשבוע עד 10 ימים. נהוג לומר שדמם הנמשך מעל שבועיים מצריך בדיקת רופא, אם כי יש לדעת כי לעיתים קרובות גם דמם הנמשך מעל שבועיים הנו תקין.

האם נשים אחרי ניתוח קיסרי מדממות דימום אחרי לידה זמן רב יותר מאשר נשים שילדו בלידה רגילה?

הדימום לאחר ניתוח קיסרי דומה לדימום לאחר לידה רגילה וגם הוא לרוב נמשך למעלה מעשרה ימים עד שבועיים. במקרים בהם בוצע ניתוח קיסרי מתוכנן והאישה לא הייתה במהלך תהליך של לידה (כלומר צוואר הרחם היה סגור במהלך הניתוח) הדימום יכול להימשך יותר זמן ואפילו עד כ – שישה שבועות לאחר הלידה. איך מתמודדים עם קשיים בהנקה לאחר ניתוח קיסרי?

דימום אחרי לידה

האם יש משהו שניתן לעשות על מנת לצמצם את הדימום אחרי הלידה ולזרז את סיומו? האם יש כדורים שניתן ליטול למטרה זו?

לרוב הנקה מסייעת לרחם להתכווץ ולפיכך מצמצמת את משך הדימום. בדימום רגיל לאחר לידה אין צורך בהתערבות תרופתית. התערבות תרופתית ע"י תרופות המכווצות את הרחם תיעשה רק במקרים בהם ישנו דמם חריג ורק לאחר בדיקת רופא ואולטראסאונד. מתי מגיע מחזור לראשונה אחרי לידה?

מתי יודעים שדימום אחרי הלידה הנו חריג ושמומלץ לגשת לרופא?

דמם בכמות העולה על דמם ווסתי והנמשך למעלה משבועיים מצריך בדיקה.

ד"ר גלעד רטן הנו רופא בכיר בביה"ח ליס, מנהל מרפאת היסטרוסקופיות ומומחה בגניקולוגיה. לאתר של ד"ר גלעד רטן

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית.  האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

ג/ר/25/11/12

Share This Post
Have your say!
20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.