האם לידה שניה קלה יותר?

לידה שניה

האם לידה שניה קלה יותר מהראשונה? האם לידה שניה מהירה יותר? איך מתכוננים ללידה שניה? האם זה נכון שהרבה פעמים נשים לא מספיקות לקבל אפידורל בלידה חוזרת? להלן התשובות. ואם בלידה הראשונה שלך לא ממש ידעת מה לעשות, לדוגמא איך לקדם את הפתיחה (שמתקדמת לאט יותר לרוב בלידה ראשונה), אז כנסי לקרוא כאן איך מקדמים פתיחה לקראת לידה.

איך מזהים צירים?

האם הלידה השניה מהירה יותר? האם לידה שניה קלה יותר מהראשונה?

מבחינה סטטיסטית אם בודקים זאת, אפשר לומר שיש איזשהו כלל אצבע שלידה שניה לרוב קלה יותר ומהירה יותר מלידה ראשונה. עם זאת, כמובן שיש יוצאים מן הכלל ושכל זה כפוף לכך שההריון תקין, שהיולדת מרגישה טוב ושאין איזשהי בעיה יוצאת דופן או מצב רפואי שיקשה על הלידה להתנהל כסדרה. לידה שניה לרוב מהירה יותר, ולכן גם נחשבת קלה יותר, מכיוון שהתהליך כבר מוכר לגוף, והגוף כבר יודע לקראת מה הוא הולך. לרוב הלידה עצמה נגמרת מהר יותר ולכן אומרים שהיא קלה יותר, יש פחות זמן לסבול, והתינוק או תינוקת לרוב יוצאים בצורה קלה יותר ליולדת, עם פחות לחיצות לרוב. איך מקדמים פתיחה בלידה?

איך להכין ללידה שניה את הילד או הילדה שבבית?

האם מספיקים לקבל אפידורל בלידה שניה?

לרוב כן. כמובן ששומעים סיפורים על נשים שלא הספיקו לקבל אפידורל בלידה שניה, אבל אם מבקשים בזמן – לרוב מקבלים. יש נשים שהלידה השניה שלהן מתקדמת מאוד מאוד מהר, ולעיתים לא מספיקים אפידורל, אבל זה מאוד תלוי בגנטיקה של האישה, בתנאי הלידה, בזמן ההמתנה שהאישה ממתינה בבית עם צירים לפני הגעתה לבית החולים והדבר כמובן גם תלוי בעומס במיון יולדות ובמחלקת היולדות, בזמינותו של המרדים וכו'. אי אפשר לדעת אם אישה מסוימת תספיק או לא תספיק לקבל אפידורל בלידה שניה, יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על העניין בסופו של דבר. מה שכן, במידה ומדובר בלידה שניה מומלץ לבקש אפידורל בזמן ולא לחכות לפתיחה גדולה מדי, כי ההתקדמות יכולה להיות מהירה מאוד בלידה חוזרת. איך מזהים צירים אמיתיים?

האם הלידה השניה

ומה לגבי הכאבים בזמן הלידה ולאחר הלידה? האם הכאבים הם אותם כאבים?

הכאבים בלידה עצמה לא קשים יותר בלידות חוזרות, מכיוון ש: 1. הכאבים כבר מוכרים ומבחינה פסיכולוגית יותר קל להתמודד עם מה שמוכר. 2. הגוף מכיר את כאב ההתכווצות של הרחם במהלך הלידה ויודע להתמודד לרוב טוב יותר עם הכאב. בנוסף, מס' מיילדות שדיברנו איתן מסרו שלאחר לידה שניה ההתכווצויות של הרחם חזקות הרבה יותר מאשר לאחר לידה ראשונה, ולעיתים ההרגשה דומה מאוד לצירי לידה בימים שלאחר הלידה כתוצאה מההתכווצויות ברחם. כן, כן, לא סימפטי. יש גם מיילדות שטענו בפנינו שעם כל לידה, הכאב של התכווצות הרחם בחזרה לאחר הלידה הנו קשה יותר. (כלומר, שההתכוצויות של הרחם לאחר לידה שלישית קשות יותר מאשר אחרי לידה שניה, ושהתכווצויות הרחם לאחר לידה שניה קשות יותר מלאחר לידה ראשונה וכו'..), נוסף, גם אחרי לידות חוזרות עלולים לסבול מטחורים אחרי לידה, נשירת שיער לאחר הלידה, וכאבים בתפרים אחרי הלידה במידה ויש, בדומה לאחרי לידה ראשונה (למרות שלפי מה שהבנו מהמיילדות אחוז גדול מהנשים יוצא בפחות נזק מבחינת תפרים ונזק לאיזור הפרינאום לאחר לידה שניה ובכלל לידות חוזרות ולכן גם ההתאוששות מבחינה זו מעט קלה יותר)

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.