האם כדאי לעשות קורס הכנה ללידה?

קורס הכנה ללידה זה לא משהו שכולם עושים היום. האם לעשות קורס כזה, זו שאלה שזוגות רבים מתלבטים לגביה. אז נכון, הרבה חברים אומרים לכם שזה מיותר, והסבתות אומרות:"בזמננו לא היו את כל הקורסים האלו והסתדרנו בסדר גמור".. אבל יש המון יתרונות להליכה משותפת של זוג לפני לידה לקורס הכנה ללידה, בלידה ראשונה בעיקר. איך בוחרים קורס הכנה ללידה?

קורס הכנה ללידה

הרבה אנשים מעדיפים להמנע מעשיית קורס הכנה ללידה כדי לדעת פחות ואז כביכול להיות מודאגים פחות

לפני הלידה ישנם המון חששות:"מה קורה בלידה?" "האם קודם יירדו המים או קודם יתחילו צירים?"מתי לבקש אפידורל אם בכלל"? "תוך כמה זמן זה משפיע"? וכו' וכו'. יש המון אנשים שחושבים שהליכה לקורס כמו קורס הכנה ללידה רק מלחיצה יותר, נותנת יותר מידע ממה שהזוג צריך ושלאחריו הולכים הביתה עוד יותר לחוצים לקראת הלידה, מה גם שישנם קורסים שבמהלכם צופים בסרטי לידה דבר שיכול בהחלט להלחיץ ולהוסיף פחד. (אם אתם הולכים על קורס הכנה ללידה במידה וזה מפריע לכם בררו מבעוד מועד אם הקורס מכיל צפיה בלידה, ישנם המון קורסים שאינם מראים סרטי לידה). בפוסט הזה תוכלו לקרוא איך לזהות צירים אמיתיים, ובפוסט הזה תוכלו לקרוא איך לזהות ירידת מים. פוסט חשוב נוסף הוא על מה קורה בלידה, ופוסט ההמשך שלו.

קורס הכנה ללידה האם כדאי

קורס הכנה ללידה לא נועד כדי להלחיץ או להפחיד את הזוג או את אחד מבני הזוג אלא לתת מידע אינפורמטיבי ויעיל לקראת הלידה. זה נכון שבבית החולים לרוב הצוות מיומן אבל חשוב שגם בני הזוג יהיו מודעים לתהליכים המתרחשים במהלך הלידה ושיהיה לו את הכלים מבלי להיות תלוי לחלוטין בצוות הרפואי בלבד. זאת כמובן המלצה גם להתעדכן בספרות מקצועית, באינטרנט ובכל מקום בו ניתן לקבל מידע אודות הלידה.

חשוב לדעת לקראת מה הולכים ולבוא עם מעט ידע על התהליך המורכב הזה שנקרא לידה. בנוסף, רובנו סומכים על ביה"ח שיקבל עבורנו את ההחלטות הנכונות, אך לבעל ולאישה שבאים ללדת יש המון משקל בהחלטות מסוג: האם לקחת אפידורל ומתי לקחת? האם להסכים לפקיעת שק מי השפיר? ועוד. לכן חשוב שהזוג יהיה מצויד בידע מקדים, אותו כמובן הכי קל לרכוש במסגרת קורס הכנה ללידה.

אז מה בעצם מקבלים בעזרת קורס הכנה ללידה?

דבר ראשון שעושים במסגרת קורס הכנה ללידה – לומדים איך להתמודד עם הצירים

(שיכולים להמשך הרבה שעות לפני שמתחילה הלידה עצמה).יש סברה שהנשימות שלומדים במהלך קורס הכנה ללידה לא מסייעות כלל אבל משיחות עם נשים רבות ניתן לומר שלפעמים הנשימות הללו יכולות להציל את המצב.

דבר בשני בקורס הכנה ללידה – מקבלים מידע חשוב לגבי ההתנהלות בלידה עצמה

2יש המון מה לשמוע ולדעת. כל ענייני הלידה עצמה, איך ללחוץ, מתי, מה קורה לעובר במהלך הלידה, מתי מומלץ לקחת אפידורל ומתי אי אפשר לקחת אפידורל, וכו'. לומדים איך לתקשר עם הצוות הרפואי במהלך הצירים והלידה. לדוגמא: באיזה שלב של פתיחת צוואר הרחם מורידים יולדת לחדר לידה, מתי מומלץ לבקש לקרוא למרדים שיכין את האפידורל (הכנה לאפידורל לוקחת זמן, זה לא שברגע שמבקשים אפידורל מקבלים אותו תוך כמה דקות. יש צורך לחבר עירוי של כליטר וזה יכול לקחת כחצי שעה, אח"כ צריך למצוא את המרדים, זה תהליך – ואיך תדעו זאת אם לא תלכו לקורס הכנה ללידה?).

דוגמא נוספת: ברוב בתי החולים לא מקובל להביא 5-6 אנשים לחדר הלידה כי אם את הבעל ואולי את אמא. זהו. זה גם הגיוני – האם את היית רוצה להיות בחדר לידה כאשר כל המסדרון מפוצץ בבני דודים, דודים וחברים של יולדות אחרות? לא. הם גם עושים רעש והם גם יהיו אלו שיתפסו לבעלך את מכונת השתייה בדיוק כשתשלחי אותו לקנות לך משהו טעים לשתות באמצע הלידה.

קורס הכנה ללידה

4. פוגשים זוגות שגם הם בהריון וממתינים ללידה ומבולבלים בדיוק כמוכם – תמיד נחמד וכיף לפגוש עוד אנשים שנמצאים באותו מצב בדיוק כמוכם, וגם הם חוששים ומבולבלים. מי יודע? אולי אפילו תכירו שם זוג שיישארו חברים שלכם גם אחרי שקורס ההכנה ללידה ייגמר, ותוכלו את והאמא השניה לצאת לטיול עגלות ביחד עם הזאטוטים בזמן חופשת הלידה. פוסט חשוב שיעניין אתכם אולי לקרוא הוא על מה קורה בבית החולים עד שהלידה מתחילה.

האם ללכת לקורס הכנה ללידה

5. לומדים מתי צריך לצאת לבית החולים כי כנראה שהלידה קרובה – בקורס מלמדים איך לזהות צירים אמיתיים ולא מדומים, איך מזהים ירידת מים (זיהוי ודאי של ירידת מים יכול להיות הרבה פחות פשוט וקל ממה שאתם חושבים) ומתי כדאי לצאת לבית החולים.

בקיצור, קורס הכנה ללידה הוא קורס מומלץ מאוד. הוא עוזר להפיג מתחים וחששות וגם באיזשהו מקום מהווה בילוי זוגי שלכם. לצאת ביחד במשך מס' שבועות לקורס משותף של כמה שעות זה נחמד, כי מתי פעם אחרונה עשיתם משהו יחד במשך 4 שעות רצוף? איך בוחרים קורס הכנה ללידה?

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.