האריה שאהב תות – סקירה

האריה שאהב תות

האריה שאהב תות

האריה שאהב תות הנו ספר ילדים מוכר וידוע מאוד בארץ. מי כתב אותו? מה מסופר בעלילה? מהו המסר? כל הפרטים להלן.

האריה שאהב תותמי כתב את האריה שאהב תות?

תרצה אתר. ספרי ילדים נוספים שכתבה: נמנימם, יעל מטיילת, ילד קטן ילד גדול, מלחמה זה דבר בוכה, נוני, נוני, אין כמוני, נוני ויעל יוצאים לטייל, אמא הולכת לכיתה א.

ז'אנר

עלילתי

מה קורה בסיפור?

הספר מספר על האריה שאהב תות ושלא היה ביער שלו תות. אמא שלו מנסה לשכנע אותו לאכול דברים אחרים אבל הוא בשלו – רוצה רק תות. יום אחד מגיעים ליער שלו ילדים שיצאו לטיול ושבתיקים שלהם היה תות. הם שומטים את התיקים עם התותים לאחר שנבהלו מהאריה, ואז האריה אוכל כמויות גדולות של תות, ובסוף מתחרט שאכל כ"כ הרבה תות ומחליט שהוא בעצם לא כ"כ אוהב תות.. ואז הוא מגיע הביתה ואוכל את מה שאמא שלו הכינה לו, והוא מרוצה מהלחם, מהביצה, והגבינה הלבנה ולא בוכה יותר.

מהו המסר של "האריה שאהב תות"?

ללמד ילדים לאכול מה שיש בבית, ולא לרצות תמיד מה שאין בבית ושיש אצל אחרים. לא רק מבחינת אוכל, אלא בכלל. האריה כ"כ רצה בסיפור לאכול תות ועוד ועוד תות, וכשבסוף קיבל כמה תות שרצה, הוא גילה שזה בכלל לא טעים לו ושזו הייתה בכלל טעות לאכול כ"כ הרבה תות..

מס' דפים

13

גודל התמונות ויחס תמונות/טקסט

ציורים גדולים, הרבה תמונות ומעט טקסט יחסית.

משפטים ארוכים/קצרים

קצרים.

מתאים לגילאי

2-3.5

מומלץ/לא מומלץ?

הספר האריה שאהב תות הנו ספר חביב ואהוב במיוחד על ילדים בישראל ולא בכדי. זהו באמת ספר נעים לקריאה, ללא מילים קשות או משפטים ארוכים. העובדה שהמשפטים בו קצרים, ושהוא מרובה בתמונות, ססגוניות וצבעוניות עוזרת מאוד לילדים להבין את העלילה הפשוטה, ולהתחבר לסיפור באופן מיידי. הויזואליות של הספר, יחד עם העובדה שהוא מביא עמו מוסר השכל חשוב ביותר (הדשא של השכן לא תמיד ירוק יותר, וצריך להסתפק במה שיש) הופכים אותו לספר ילדים נהדר. הספר מגיע במהדורה רכה ומהדורה קשה (המהדורה הקשה נפוצה יותר בשנים האחרונות) וניתן להשיג אותו בכל חנויות הספרים כמעט. מומלץ מאוד.

האריה שאהב תות

 

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.