חיה במאמאלנד: על סדנאות בחופשת לידה

אז ילדת והגעת הביתה. ככל הנראה בשבוע הראשון לא עשית כלום חוץ מלהאכיל, לחתל, להרדים ולשטוף בקבוקים. ומה אח"כ?  לא עובר הרבה זמן והנה הם ממקדים מבט, מחייכים, מוציאים לשון ומתחילים לגלות את העולם שסביבם. לא יחלוף עוד הרבה זמן עד שתביני שאת צריכה למצוא דרכים מעניינות ומגוונות יותר כדי להעביר את הזמן. אימא שלי סיפרה לי שבתקופתה הבילוי היומי בזמן חופשת הלידה היה לרדת למטה עם העגלה ולהיפגש עם האמהות האחרות בספסלים של הפארק. מזל שבתקופתנו זה כבר אחרת..


בשבועות הראשונים עם דני בבית מצאתי את עצמי מרבית היום בפעילויות משעממות ואפורות. אף פעם לא נגמר הצורך בלנקות את הבית, לשטוף בקבוקים, לעשות כביסה ולטפל בנסיכה בשעות שהיא ערה. אחרי שלושה שבועות, כאשר שתינו כבר נואשנו מלהסתכל על ארבעת קירותיו של הבית וחקרנו כבר לעומק את כל פינות הפארק השכונתי וספסליו החלטתי שהגיע הזמן לממש את סדנת העיסוי שהחברות הטובות שלי קנו לי בהפתעה לרגל הלידה.

בתחילה היו הרבה חששות ופחדים. הייתה זו בעצם הפעם הראשונה שהייתי צריכה להתמודד עם היציאה מחוץ לבית עם הקטנה. מיליון שאלות הציפו אותי: איך אתמודד איתה בנסיעה ברכב, מה יקרה אם תרצה לאכול באמצע או לישון ואיך תתמודד בחדר מלא בילדים קטנים? כל הדאגות והחששות הוסרו למן המפגש הראשון. ראשית כל, המפגש עם אמהות טריות כמוני פתח בפניי עולם חדש. גם הן לא ישנות בלילה (לכולן עיגולים שחורים חמודים מתחת לעיניים) גם הן עדיין לובשות את בגדי ההיריון שלהן (ואני חושבת לעצמי כמה זמן בזבזתי בבוקר על ניסיונות הכניסה לג'ינס הקטן הזה שיושב בארון מזה 8 חודשים) והכי חשוב כולן צריכות סיבות טובות לצאת מהבית ולהתאוורר.

סדנת העיסוי כללה ארבעה מפגשים ביניהם גם מידע על נושאים מעניינים שכאימא טרייה היו לי כמו אויר לנשימה. למדתי המון על שינה אצל תינוקות, על ערסולים ועל הקלה בהתקפי גזים של הקטנה. כל כך אמוציונאלי להודות אבל העיסוי והזמן שלי ביחד עם דני נתנו לשתינו הזדמנות מעולה להתחבר אחת לשנייה ובאמת למצוא דרך חדשה לתקשר רק שתינו. מאז ועד היום יצרנו לעצמנו דקות התייחדות שהן רק שלנו שבהן אני מפנקת אותה בעיסוי טוב והיא מפנקת אותי בחיוך מאוזן לאוזן. אין כמו לראות את ההבעה המסופקת של הקטנה אחרי עיסוי גב ורגלים מפנק כאשר כל מה שנותר לעשות לאחר מכן זו מקלחת טובה ולישון (לשתינו).



אחרי ההצלחה האדירה וההכרה בכך שהיציאה מהבית עושה לשתינו רק טוב הגיעו גם ההרשמות לסדנאות נוספות. אחת מהסדנאות הייתה סדנת מגע, תנועה וקול (או בשמה המקורי סדנת בוקר מתו"ק). אני למדתי לדקלם שירי בוקר טוב ולילה טוב ודני למדה להקשיב להם וליהנות מכל רגע. לכל שיר נלוו תנועות ידיים ורגלים וכל שיר הוסיף עולם שלם של אפשרויות לפעילות עם הקטנה. חייבת להודות פה, שחור על גבי לבן, שישנם מצבים שבהם השירים הללו הם הדרך היחידה להרגיע אותה ולגרום לה להתבונן בי ולחייך.

היום, במבט לאחור כל סדנה היוותה בשבילי איזו שהיא שבירה של שיגרה והירגעות. אני נהניתי, דני נהנתה ויותר מזה מה צריך בכלל? כאשר היום שואלים אותי מה כדאי להביא במתנה לאם טרייה (חוץ מעוזרת בית ל – 24 שעות ביממה למשך לפחות חודש אחרי הלידה) אני ישר עונה סדנא. זו ה-מ-ת-נ-ה אם באמת רוצים לעשות למישהי טוב על הלב!

בברכת חופשת לידה מספקת ומלאה בסדנאות טובות
סיגל, חיה במאמאלנד.

הכותבת היא אמא לבת חמישה חודשים, בינתיים בחופשת לידה.לבלוג של סיגל בתפוז

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.