איך מטפלים בתופעת יובש בקרקפת של התינוק?

יובש בקרקפת התינוק

תינוקות רבים סובלים מיובש בקרקפת וזו תופעה טבעית לחלוטין שבהרבה מקרים עוברת מעצמה תוך כמה חודשים. יש אמהות שמדווחות שבהתחלה, בגיל חודש חודשיים היה קילוף מזערי בקרקפת ולאחר מכן המצב החמיר עד כדי כך שכל הקרקפת נראתה כמו פאזל או "קורנפלקס". לפעמים השיער של התינוקות גם מכסה את היובש בקרקפת, אז הורים רבים פחות שמים לב לכך, וגם אין מי שיעיר על כך בסביבה הקרובה כי הדבר לא נראה לעין בגלל השיער שמסתיר.

איך מאבחנים שהתינוק סובל מיובש בקרקפת ולא ממשהו אחר שנראה דומה ליובש?

יש צורך להתייעץ עם רופא ילדים ולהראות לו את המקרה הספציפי של התינוק שלכם. יש תינוקות שהקרקפת שלהם תיראה כסובלת מקילוף כשזה בעצם משהו אחר ולהיפך. חשוב להתייעץ עם רופא הילדים שלכם על מנת שיאבחן באופן וודאי שמדובר בתופעת יובש בקרקפת של התינוק ולא בתופעה אחרת.

מתי יודעים שצריך לטפל בזה ושזה לא יעבור מעצמו?

אינדיבידואלי ומשתנה בין תינוק לתינוק. אם מזה זמן מה אתם מבחינים ביובש והוא לא משתפר או נעלם, התייעצו עם רופא הילדים שלכם.

איך מומלץ לטפל ביובש בקרקפת של התינוק?

לאחר המקלחת מרחו שמן תינוקות (ניתן לקנות בסופר פארם או בחנות תינוקות) על הקרקפת של התינוק. מרחו טוב טוב על כל האיזור בו יש קילופים ויובש. לאחר מכן סרקו את ראש התינוק עם מסרק המיועד לתינוקות נגד כיוון צמיחת השיער (מכיוון המצח אחורה). אל תשתמשו במסרק כינים כי לפעמים הוא יכול להיות חד מדי ולפצוע את ראש התינוק. (אפילו אם אמא שלכן, סבתא שלכן וחברה הכי טובה שלכם אומרת שהכי טוב עם מסרק כינים, נכון, גם עם מסרק כינים זה יעבוד ואולי אפילו יוריד את הקילופים מהר יותר, אבל עדיף להמנע ולהשתמש במסרק רגיל). ייתכן שבפעמים הראשונות לא תראו את השינוי שייחלתם לו. יש הורים שמספרים שבפעם – פעמיים הכל ירד ויש כאלה שזה לקח אצלם יותר זמן. בכל מקרה, אם אתם מאלו שנמנעים מלמרוח שמן תינוקות על ראש התינוק ואולי גם סקפטיים לגבי פתרון בעיית היובש בקרקפת של התינוק על ידי מריחת השמן וסירוק השיער, דעו שזהו פתרון שהרבה הורים דיווחו שפתר להם את הבעיה.

טיפ חשוב: אל תקלפו את היובש בקרקפת של התינוק עם הידיים שלכם – רוב הסיכויים שזה ממש לא יפתור את הבעיה אלא להיפך. הקפידו להשתמש בשמן תינוקות ובמסרק.

טיפים אלו הנם טיפים בלבד. על אחריות הקורא והגולש כל מה שנעשה לאחר קריאת מידע זה.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.