האם מותר ואפשר לאכול במהלך הלידה?

האם מותר לאכול בלידה?

האם מותר לאכול בלידה?

השאלה "האם מותר לי לאכול בזמן הלידה?" ששואלות יולדות רבות תמיד מפתיעה אותי בתור מיילדת בחדרי לידה. אני משייכת את השאלה הזו לנסיבות הלא טבעיות שיולדת חווה כאשר היא נמצאת בבית חולים, לבושה בחלוק, לרוב מחוברת לעירוי ולמוניטור, ורוב תהליך קבלת ההחלטות העצמאי נלקח ממנה. אז כן, מותר לאכול בלידה.

לידה היא תהליך שצורך הרבה מאד אנרגיה מהיולדת, גם בשלב הצירים המוקדמים, ובעיקר בשלב הלחיצות. עקב כך, יולדות רבות חוות "נפילת סוכר" במהלך הלידה אשר יכולה להתבטא בתחושות של סחרחורת, בחילות ועוד. בשל כך קיימת חשיבות רבה כן לאכול במהלך הלידה ובהחלט מומלץ "לתדלק" את גוף היולדת בפינוקים המכילים סוכרים. למרות שהרוב המוחלט של הלידות מסתיים בלידה רגילה, כאשר יש חשש שהלידה תסתיים בניתוח קיסרי רופאים יעדיפו שהיולדת לא תאכל על מנת למנוע הקאות במהלך הניתוח.

אם כן, מה מומלץ לאכול במהלך הלידה? האם כדאי להביא משהו מהבית?

יולדת לרוב לא תרגיש רעב של ממש במהלך הלידה, כיוון שהיא מוצפת בהורמון אדרנלין, המעניק לה את הכוחות הנדרשים על מנת לעמוד בלידה. עם זאת, לידה הנה תהליך קשה ומתיש לגוף. לכן, בשלב הצירים מומלץ לאכול מאכלים קטנים כגון חטיפי אנרגיה, כריך, פירות או אפילו עוגה קטנה. יולדות רבות נהנות מסוכריה על מקל ואפילו מקרטיבים או מיצי פירות, שמרעננים מאד, מספקים סוכר והקלה לתחושת היובש בפה הנגרמת על ידי האדרנלין המשתחרר בגוף היולדת במהלך הלידה. אם ישנם מאכלים שהיולדת אוהבת במיוחד כמו שוקולד, עוגיות למיניהן, או סנדוויצ'ים מסוימים – אפשר להביא מהבית. הביאו גם בקבוק או שניים של שתיה שהיולדת אוהבת. הם בוודאות ישמשו אתכם במהלך הלידה.

האם זה נכון שנשים רבות מקיאות במהלך הלידה? האם זה קשור לאכילה במהלך הלידה?

נשים רבות מרגישות בחילה ואף מקיאות בזמן הלידה. אלו סימנים נורמאלים, שנובעים מלחץ שנוצר בחלל הבטן ולוחץ על הקיבה ושאר חלקי מערכת העיכול ואין לכך קשר לאכילה במהלך הלידה. במידה ואת נתקלת בבחילות או בהקאה במהלך הלידה אין צורך להיבהל מכך אלא לשמוח שהלידה אכן מתקדמת באופן תקין. במידה ואת מתחילה לחוש בחילה, בקשי מהמיילדת שקית או כלי קטן לתוכם תוכלי להקיא.

האם ריבת אתרוגים ידועה כמסייעת ללידה קלה?

ריבת אתרוגים נחשבת לסגולה ללידה קלה בעיקר אצל הציבור הדתי והחרדי. האמונה מספרת על כך שהרבנית בת-שבע קנייבסקי מבני ברק היתה מכינה את הריבה בסוף חג הסוכות מאתרוגים שנותרו בקרב בני הקהילה מהחג. הריבה חולקה לאלפי מנות קטנות לטובת יולדות מהמגזר החרדי וגם היום אפשר למצוא במקררי בתי היולדות צנצנת קטנה עם ריבת אתרוגים. האמונה היא שריבת אתרוגים מקלה ומסייעת ללידה קלה ללא סיבוכים.

מיכל ברס היא מיילדת ואחות במחלקת ילודים, מעבירה קורסי הכנה ללידה, ייעוץ הנקה וטיפול בתינוק.לדף הפייסבוק של מיכל

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית.  האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.