איך אפשר ללמד תינוק להרדם לבד?

ללמד תינוק להרדם לבד

ללמד תינוק להרדם לבדללמד תינוק להרדם לבד זו משימה לא פשוטה בכלל. אם כולם מסביב אומרים לכם שאתם צריכים ללמד את התינוק שלכם להרדם לבד, או אם אתם שומעים כל הזמן:"שימו אותו במיטה, הוא כבר יירדם לבד", או "אתם חייבים להפסיק להרגיל אותו להרדם בידיים" הכתבה הזו היא בשבילכם.

עד כמה זה נורא להרגיל את התינוק להרדם בידיים ובאיזה גיל מומלץ להפסיק להרדים תינוק על הידיים?

עדיף להתחיל להרגיל את התינוק להרדם בעריסה/במיטה לבדו ולא על הידיים כמה שיותר מוקדם, זה נכון, אבל מפה ועד אלה שאומרים שצריך פשוט להניח את התינוק במיטה ו"הוא כבר יירדם לבד" יש עוד דרך ארוכה. תינוק קטן עד גיל 3 חודשים יתקשה להרדם לבד, ועבור הורים טריים שכבר גמורים מעייפות ומאוד רוצים להגיע למיטה בעצמם יכול להיות מאוד מפתה לעזור לתינוק להרדם ע"י נדנוד העגלה, או העריסה, או לערסל ולנדנד על הידיים. הורים רבים חשות תסכול על כך שהן מרדימות את התינוק על הידיים ולא עוזרות להרגשה הטובה כל הדודות האיומות והמציקות שמבקרות אותן על כך בכל הזדמנות. אין אמת אחת ויחידה אבל זה נכון שעדיף שהתינוק לא יתרגל להרדם על הידיים בהתחלה, כי אז הוא ידרוש זאת גם בהמשך. עם זאת, במהלך שלושת החודשים הראשונים אחרי הלידה מאוד קשה לגרום לתינוק להרדם עצמאית והורים מסוימים מעדיפים לוותר ועוזרים לתינוק להרדם על הידיים, או תוך כדי נדנוד וזה בסדר גמור. החל מגיל 3 חודשים כבר יותר פשוט לנסות להתחיל ללמד תינוק להרדם לבד במיטה, תוך כדי טפיחות, ליטופים ומדי פעם הרמה להרגעה והחזרה למיטה. אם אתם עדיין מרדימים את התינוק על הידיים והוא בן פחות משלושה חודשים אין לכם מה להרגיש רע עם עצמכם.  אם התינוק שלכם כבר עבר את הגיל הזה מומלץ לנסות להרגיל את התינוק להרדם במיטה מכיוון שאם עכשיו ישתרש ההרגל של הירדמות על הידיים אח"כ יהיה קשה יותר להפסיק זאת. אין זה אומר שעכשיו אתם לא יכולים יותר לחבק אותו, לנדנד אותו ולשיר לו שירי ערש ולילה טוב, אבל עדיף שפעולת ההרדמות עצמה תיעשה במיטה ולא על הידיים. מתקשים בהרדמה? קבלו טיפים שימושיים




איך מפסיקים בפועל את ההרדמה על הידיים וגורמים לתינוק להרדם לבד במיטה?

ללמד תינוק להרדם לבד זו לא משימה פשוטה, במיוחד אם הרגלתם את התינוק להרדם על הידיים שלכם, אבל אפשרי בהחלט. ברגע שהחלטתם להפסיק עם ההרדמות על הידיים, אתם צריכים להיות אסרטיביים ולדעת שגם אם התינוק בוכה, אתם לא מחזיקים אותו יותר על הידיים על מנת להרדים, אלא מרגילים אחרת. בלילות הראשונים זה יהיה קשה (וגם בימים) אבל אח"כ זה ישתלם. איך מבצעים בפועל? התחילו את טקס השינה כרגיל, מקלחת, הנקה או בקבוק וברגע שהתינוק עושה סימני הרדמות ואתם רואים שהוא סיים לאכול הניחו אותו בעדינות במיטה. במידה והוא בוכה, זה בסדר, כי זה חדש לו, הוא רגיל להרדם בידיים ופתאום מניחים אותו לבד במיטתו. לטפו אותו, והניחו עליו ידיים בעדינות ולחשו "ששש, ששש.." שימו כמובן מוצץ במידה והתינוק שלכם לוקח מוצץ. (מוצץ יכול לסייע מאוד בהרדמות באופן כללי, פעולת המציצה מרגיעה את התינוק). במידה והבכי מתגבר אל תישברו מהר, חכו 2-3 דקות. (כל זאת בהנחה שהתינוק שבע וסיים לאכול כפי שרצה, והחיתול שלו נקי והוא מוכן ומזומן לשינה). במידה והתינוק שלכם לא נרגע הרימו על הידיים לדקה, הרגיעו, חבקו והחזירו למיטה. וחוזר חלילה. בפעמים הראשונות זה יהיה קשה, אבל תוך כמה ימים לרוב התינוק ילמד להרדם לבד, ויידע שברגע שמניחים אותו במיטה, זה הזמן שלו עם עצמו להכנס אל שנת הלילה. חשוב לשים לתינוק צעצוע או שניים במיטה על מנת שיהיה לו גם במה להעסיק את עצמו במידה והוא לא נרדם מייד. חשוב שתינוק יידע גם לשחק לבד במיטה שלו.  איך בונים סדר יום לתינוק?

ומה לגבי חפץ מעבר, או חפץ הירדמות? האם זה יכול לעזור להרדמה או רק להפריע?

תינוקות רבים אוהבים ללטף איזשהו אלמנט רך כמו חיתול טטרה או בד, או להחזיק חפץ כלשהו על מנת להרדם. זה בסדר גמור וגם יכול מאוד לעזור ללמד תינוק להרדם לבד במיטתו. אתם יכולים לתת לתינוק שלכם חיתול טטרא, או בובה רכה כלשהי שתעזור לו להרדם. שמרו על החפץ הזה שעוזר לתינוק להרדם, אבל נסו לא להרגיל אותו לסוג אחד בלבד של אביזר. לדוגמא: אם התינוק אוהב להרדם כשהוא נאחז בשמיכה כלשהי, נסו להחליף מדי פעם את השמיכה, שלא יתרגל לאותה שמיכה בדיוק, אחרת כשיגיע לגיל שנתיים ובטעות השמיכה תלך לאיבוד או תהרס בכביסה, אתם תמצאו את עצמכם בבעיה. כנ"ל לגבי חיתול טטרה או בובה כלשהי. אם בכל זאת הרגלתם את התינוק לחפץ אחד מאוד ספציפי – שמרו עליו מכל משמר!

לסיכום, ללמד תינוק להרדם לבד זה אתגר לא קל, אין צורך להלחץ גם אם התינוק שלכם כבר בן כמה חודשים ועדיין נרדם על הידיים. עם זאת – ככל שתקדימו לנסות ללמד תינוק להרדם לבד, כך יהיה לכם וגם לו יותר קל בהמשך. כל תהליך לוקח זמן, היו סבלניים והתמידו. בהצלחה!

התוכן עניין אתכם? עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו והישארו מעודכנים!

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו ודעתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

 

Share This Post
Have your say!
00
2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.