מתי אפשר לתת מזונות מוצקים לתינוק?

תינוק אוכל

מזונות מוצקים לתינוק מתי אפשר לתת?מתי אפשר להפסיק לטחון את האוכל ולהתחיל לתת מזונות מוצקים לתינוק? חברות שלך, בת דודה שלך והאישה של החבר הכי טוב של בעלך אומרות לך ש"הן כבר מזמן התחילו לתת מוצקים לתינוק שלהן ושאצלם "הוא אוכל כבר הכל, אפילו עוף ופסטה", ועוד שואלות אותך בשיא החוצפה:" מה, הוא לא יושב איתכם בארוחת הערב ואוכל מה שאתם אוכלים"? אם זה נשמע לך מוכר, את במקום הנכון. בכתבה הבאה נעסוק ב"מתי נכון ומותר להפסיק לטחון את המזון עבור התינוק?

מתי מותר להתחיל לתת מזונות מוצקים לתינוק כמו חתיכות קטנות קטנות של פסטה, אורז, ביצה, בטטה, תפו"א וכו'?

לפי הנחיות משרד הבריאות אפשר להפסיק לטחון את האוכל ולעבור לאוכל מוצק כאשר:

1. התינוק יכול לשבת עם תמיכה

2. ראשו של התינוק יציב

3. התינוק מראה סקרנות ונכונות לאכילה עם קירוב המזון לפיו.

4. התינוק מצליח להעביר מזון בפיו מצד לצד.

5. מקרב לפיו ידיו וחפצים שונים

ע"פ הנחיית משרד הבריאות אין לתת מזון מוצק שאינו טחון לתינוק לפני שהתינוק מצליח לשבת עם תמיכה. מדוע? אצל תינוק שעוד לא למד להתיישב בכוחות עצמו מערכת השרירים שלו כולה עדיין לא מפותחת וכתוצאה מזה גם פעולות הקיבה והוושט אינן פועלות בצורה שלמה, ועובדה זו מקשה על בליעת אוכל מוצק. אצל תינוקות שכבר יודעים להתיישב לבד מערכת השרירים עובדת בצורה נכונה וכחלק מזה גם פעולות הוושט והקיבה. המנעו מלתת מזונות מוצקים לתינוק שלכם לפני שהוא יושב. בנוסף, עדיף להתייעץ עם רופא הילדים שלכם לפני שאתם מתחילים עם מוצקים.

"חברות שלי נותנות לתינוק שלהן פסטה, אורז, לחם, דגים, בשר, תפו"א וכו' כבר מגיל 7-8 חודשים"

נשמע לך מוכר? ייתכן מאוד שהתינוקות שלהן כבר התיישבו בגיל זה והיו מוכנים יותר מוקדם לעיכול של מזונות מוצקים, אין זה אומר שכל תינוק בגילאים הללו צריך להתחיל לאכול מוצקים. כל תינוק מתפתח בקצב שלו. אל תנסו להאכיל את התינוק במוצקים לפני שהוא מתיישב רק בגלל שחברות שלך או בנות משפחה מספרות לך שהתינוק שלהן אוכל את המוצקים נפלא. יש פה לחץ חברתי וצריך לדעת גם להתעלם ממנו כשצריך.

האם זה הגיוני שבגיל 9 חודשים התינוק עדיין לא יאכל מזונות מוצקים אלא רק מזונות טחונים?

כן. אם התינוק שלך עדיין לא מוכן לכך מבחינה פיזית או רגשית. אין שום סיבה לתת מזון מוצק לתינוק לפני שהוא באמת מוכן לכך. להיפך, זה אפילו מסוכן ויכול לעיתים לגרום לחנק.

ומה לגבי דייסות? האם מומלץ לתת דייסה כפתרון ביניים עד שהתינוק יוכל לאכול מוצקים של ממש?

אפשר לשלב דייסה כשנותנים מזונות מוצקים לתינוק, אבל יש דברים מזינים יותר שאפשר לתת לתינוק מכיוון שדייסה היא פחמימתית לחלוטין. לעוד מידע על איזה דייסות כדאי לתת לתינוק ומתי לחצו כאן.

טיפ חשוב לפני שמתחילים לתת מזונות מוצקים לתינוק:

בהדרגה. לא להתנפל על התינוק ברגע שאתם רואים שהוא מתיישב ולהתחיל להאביס אותו בכמויות של אוכל מוצק. לתת כפית, שתיים בהתחלה, לראות שהתינוק מסתדר טוב עם המזונות המוצקים ורק אז לתת כמות גדולה יותר. כל פעם לנסות לתת לו לטעום מזון אחר ותמיד להתחיל בקטן.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.