מתכננים נסיעה לחו"ל עם התינוק?

נסיעה לחו"ל עם התינוק

נסיעה לחו"ל עם התינוקמתכננים נסיעה לחו"ל עם התינוק? במידה ואתם הורים לתינוק קטן והחלטתם לנסוע איתו הכנו עבורכם רשימת דברים שכדאי לדעת לפני הנסיעה על מנת להקל עליכם את תהליך האריזה.

עם מה אפשר וצריך לעלות לטיסה?

במידה והתינוק ניזון מתמ"ל – במידה והטיסה קצרה 3 בקבוקים יספיקו, במידה והטיסה ארוכה, שקלו לקחת מברשת לניקוי בקבוקים ושטפו בקבוקים במהלך הטיסה. ברוב חברות התעופה יתנו לכם להעלות מים רתוחים בבקבוק עבור התינוק + קופסאות אוכל מוכנות (גרבר וכו'). אם התינוק ניזון מתחליפי חלב והטיסה יחסית קצרה קחו לטיסה קופסא עם מספיק תחליף חלב עבור 6-7 ארוחות. במידה והטיסה ארוכה או שיש קונקשנים בדרך קחו קופסא שלמה של תחליף חלב. לעולם אין לדעת מה יקרה למטען שלכם בדרך או כמה התינוק באמת ירצה לאכול בטיסה.

החתלה – חובה לקחת לטיסה לפחות 8-9 חיתולים (במיוחד אם מדובר בטיסה ארוכה). לעולם אין לדעת מתי יתקוף את התינוק שלשול או שיהיו לכם בלת"מים. אתם לא רוצים להמצא במצב בו אין לכם מספיק חיתולים בטיסה. עדיף לקחת יותר מאשר להתקע בלי. בנוסף, חובה משטח החתלה חד פעמי או רב פעמי עבור החלפה לתינוק במטוס. כמובן קחו חבילה שלמה של מגבונים (בטיסה המגבונים עפים!) ומשחת החתלה.

בגדים ואביזרים – קחו בגדים חמים לתינוק לטיסה – הרבה פעמים קר בטיסה. קחו שמיכה, 2 מוצצים לפחות וגרביים עבור התינוק. קחו גם 2 סטים של החלפת ביגוד לתינוק, הוא בטוח יתלכלך או יתרטב במהלך הטיסה ועדיף שיהיה לו נעים. קחו לו גם משחק או שניים שיעסיקו אותו במהלך הטיסה, אל תבנו על זה שהוא יישן במרבית הטיסה. אולי, אבל אל תבנו על זה.

מה לגבי לקיחת עגלה/סלקל/כסא בטיחות לאוטו בעת נסיעה לחו"ל עם התינוק?

מרבית חברות התעופה מאפשרות לקחת עבור התינוק מזוודה + עגלה, או מזוודה + סל קל, או מזוודה + כסא בטיחות או שיש אפשרות לוותר על מזוודה לתינוק ולארוז את הדברים שלו במזוודות שלכם ולקחת לחו"ל עגלה + סל קל (או כסא בטיחות, תלוי בגיל של התינוק). זה גם תלוי באופי הטיול שאתם מתכננים. אם אתם מתכננים טיול שבו אתם משכירים רכב או שתשהו במקום בו תסעו ברכבים חובה לקחת סל קל או כסא בטיחות לטיול. כנ"ל לגבי עגלה – מאוד קשה להתנהל בטיול בחו"ל עם תינוק בלי עגלה. ההמלצה שלנו: לקחת לטיול בחו"ל עגלה + סל 'קל (או כסא בטיחות) ולוותר על מזוודה לתינוק. שימו את הדברים שלו אצלכם במזוודה. מנשא – במידה והתינוק בן פחות משנה יכול להיות מאוד שימושי לקחת איתכם במזוודה מנשא.

ברוב חברות התעופה עליכם לשלוח את הסל קל/כסא בטיחות בתא המטען יחד עם המזוודות – מומלץ לארוז אותם טוב מכיוון שהם נזרקים בתא המטען יחד עם כל המזוודות והיחס אליהם לא "עדין" בלשון המעטה. את העגלה תוכלו להשאיר איתכם במהלך השהיה בטרמינל ובשער העליה למטוס תצטרכו למסור אותה ותקבלו אותה בירידה מהמטוס בארץ היעד.

איפה התינוק יושב בטיסה? בכסא משלו או על הברכיים של ההורים?

תינוק עד גיל שנתיים אינו מחויב בתשלום כרטיס, הוא טס חינם ולכן גם לא נשמר כסא עבורו (אלא אם רוצים לשלם ולהבטיח לו מושב). במקרה כזה התינוק יושב על ברכי ההורים. עד גיל 7 חודשים לערך אפשר לבקש לקבל מושב נוח בו אין מלפנים מושבים נוספים ואז ניתן להניח  את התינוק בבאסינט (מין עריסה) ברווח שלפני המושבים שלכם. מעל לגיל 7-8 חודשים ובמידה ובטיסה יהיו תינוקות קטנים נוספים לא יבטיחו לכם מקום מסוים במטוס ותצטרכו להסתדר עם מה שתקבלו.

מה לגבי אוכל לתינוק?

נסיעה לחו"ל עם התינוק בהחלט מצריכה היערכות מבחינת אוכל. קחו לטיול כל מה שהתינוק אוכל בארץ ובכמות מספקת לכל הטיול. אם התינוק אוכל תחליפי חלב וגרבר בארץ, קחו מס' קופסאות שיספיקו לכם לכל הטיול. טיול בחו"ל זה לא הזמן לנסות מאכלים חדשים על התינוק. בנוסף, אל תבנו על לקנות שם ואל תניחו שמה שיש בארץ יהיה בוודאות במדינה אליה תגיעו. אם התינוק ממש קטן ואתם עדיין צריכים להרתיח מים עבורו – ודאו שיש איך להרתיח מים בחדר שלכם במלון או איפה שתשהו.

מה לארוז לטיול עבור התינוק פרט לאוכל?

מבחינת ביגוד – בדיוק מה שאתם אורזים עבורכם. במידה ומזג האויר לא ברור במדינת היעד (יש ימים חמים, וחמים פחות) קחו עבור התינוק מעט בגדים מכל סוג – מס' בגדים ארוכים, מס' בגדים קצרים, גרביים, עליונית וכו'. מקלחת – ארזו לו את הסבון/שמפו שבו אתם משתמשים עבורו בבית וגם מגבת עבורו. שינה – קחו 2 שמיכות, אחת למטוס ואחת במזוודה, עדיף שאחת מהן תהיה יחסית חמה. (אלא אם כן אתם נוסעים לתאילנד..) אם הוא לוקח – קחו כמות יפה של מוצצים, הם תמיד נאבדים בטיולים ועדיף שיהיו איתכם כמה.  צעצועים –  ארזו מס' צעצועים שיעסיקו אותו במהלך הטיול ברגעים בעייתיים וגם בטיסה עצמה. קחו ספר או שניים. (אם התינוק בן חודש אז כמובן שאין צורך, רלוונטי לגילאי 8 חודשים ומעלה). בריאות – קחו משככי כאבים לתינוק, אין לדעת אם ומתי תזדקקו להם במהלך הטיול, במיוחד אם התינוק בשלבי הוצאת שיניים. קחו גם מד חום לתינוק.

כל תינוק, בכל גיל חייב בדרכון בעת יציאה מהארץ. לעוד מידע על הוצאת דרכון לתינוק

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.