עוד מעט יהיה לי אח או אחות – סקירה

עוד מעט יהיה לי אח או אחות

עוד מעט יהיה לי אח או אחותמי כתב את עוד מעט יהיה לי אח או אחות?

תמר אדר.

ז'אנר

עלילתי.

מה קורה בסיפור?

הספר מספר על ילדה שמחכה ללידה של אחיה הקטן. הספר מלווה את הילדה החל מהשלב בו אמא בהריון מוקדם שעוד לא רואים את הבטן, ועד ליציאה מבית החולים עם אחיה הקטן. הספר מלווה בתמונות ועוסק בתחושותיה של הילדה כלפי ההריון וכלפי התהליך כולו. הספר נועד להכין את האח או האחות הבוגרים לכניסתו של אח נוסף למשפחה.

מהו המסר?

המסר בסיפור הוא שלידה של אח חדש אינה נוראית כ"כ. המסר היוצא מהסיפור הוא שיש גם טוב בלידה של אח קטן ולא רק רע. הסיפור עוסק בכל התהליך ומנסה להאיר לילד הגדול את התקופה של ההריון המלאה בחששות באור חיובי וקליל יותר.

גודל התמונות ויחס תמונות/טקסט

יש יחסית הרבה תמונות בספר. כל דפדוף בספר חושף עמוד טקסט ועמוד תמונה.

משפטים ארוכים/קצרים

לא קצרים. בנוסף, כל עמוד מכיל לא מעט טקסט. לילדים הקטנים יותר אפשר להקריא רק חלק מהטקסט ולדלג על שורות, לגדולים יותר אפשר להקריא את הספר במלואו.

מתאים לגילאים

מתאים לילדים שעומדים להוולד להם אח או אחות חדשים. מתאים מגיל 2.5-2.8 – החל מגיל שהילד מבין מה זה תינוק.

מומלץ/לא מומלץ?

מומלץ מאוד. הספר מתאר בצורה נעימה את תהליך ההריון של האמא, מראה את גדילת הבטן, מדגים איך הילדה מתכוננת ללידה של אחיה הקטן, מסביר לילדים מה קורה בבית היולדות ומה עובר לילדה בראש ברגע שמודיעים לה שנולד לה אח חדש. הספר מלווה בהרבה תמונות וגם הרבה מלל. לילדים צעירים אפשר להשמיט חלק מהמלל ולהתרכז בעיקר. לגדולים יותר אפשר להקריא את כל הטקסט. הספר בהחלט נעים ופשוט לקריאה בעיקר החל מגיל שלוש ומעלה. הספר מומלץ על מנת להפחית חרדות ופחדים של הילד לקראת הלא נודע מהלידה הקרבה.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.