מה קורה איתך שישה שבועות אחרי לידה?

צעצועים ראשונים

6 שבועות אחרי לידה זה לא הרבה זמן אחרי לידה. יש נשים שמצפות שישה שבועות אחרי לידה לחזור לעצמן מהר. חשוב שתדעי, שזה יכול לקחת זמן.

הרבה נשים לפני לידה אומרות לך ש:"היו מתחלפות איתך בכיף, הרי את כבר אחרי כל הבלאגן הגדול.. יכולה להתרווח לך בצהריים על הספה כשהתינוק/ת מנמנמ/ת עם איזה כוס משקה קר (או חם)".. אז מי מתרווח את שואלת? ובכן, יש נשים שמתרווחות שישה שבועות אחרי לידה אך הן כמובן קיימות רק בספרים ובאגדות. אה, וכנראה שכאשר השכנה שלך או החברות שלה מספרות שהן מצליחות לתפוס כמה רגעים של שקט, תאמיני לנו – הן לא והן סתם אומרות. אז לא, ככל הנראה את לא ממש מתרווחת כ – שישה שבועות אחרי הלידה, אבל מה בכל זאת את עושה 6 שבועות אחרי לידה?

6 שבועות אחרי לידה – ביקור ראשון אצל הרופא

אחח.. כל אישה אחרי לידה רק מחכה לביקור המביך הזה אצל רופא הנשים. זה שיגיד לה שהיא "תקינה" ויכולה לחזור לכל פעילות שרק תחפוץ בה. (הכל כולל הכל). אבל מה? גם הביקור הזה מביך (בדרך כלל), גם תמיד יוצאים מאוכזבים כי לא בדיוק שומעים את מה שרוצים. הרי כולנו רוצות לשמוע ש"האיזור" חזר לעצמו כבר לפני שבועיים בכלל. שההחלמה שלנו מדהימה, ושנוכל עכשיו לחזור לשיעורי אירובי מטורפים ולטפס על הרים).

נכון, לרוב כל הנשים יוצאות מהרופא עם בשורה של "תחזרי לעשות כל מה שהיית רגילה לעשות קודם" אבל חלקנו פחות ברות מזל, ונאלצות להסתפק ב"תמתיני עוד כמה שבועות עד לטיפוס על האברסט". זה בסדר גמור, לא יקרה לך כלום אם את הקפצוצים בהליכון תשמרי לעוד כמה שבועות, וגם לא יקרה לך כלום אם לא תעשי מה שתכננת לעשות עם הבעל שלך מיד אחרי הביקור אצל הרופא. לחזור להיות בדיוק מה שהיית ייקח עוד כמה חודשים וזה ל-ג-י-ט-י-מ-י! (שישה שבועות אחרי לידה נשים צריכות להגיע לרופא הנשים שלהן לביקורת, נכון, כשהיית בהריון זה היה ממש בקטנה, אבל פתאום כל החשיפה הזו מביכה ממש.. על אף זאת, צריך וחשוב לגשת לרופא בשלב זה, על מנת לוודא שהכל כשורה.)

מה קורה בבית 6 שבועות אחרי הלידה?

אם הרופא פסק שאת עדיין לא מרצדס, אלא יותר נכון סובארו מקרטע מודל 89 אמרי לבעלך שיירגע וימתין בסבלנות. גם אמרי לו שאלו מילות הרופא – הא אה!. לגבי הספורט – אם את מהספורטיביות – נסי לחזור בצורה מאוד הדרגתית לפעילות גופנית, קחי את הזמן. מה שבטוח יש לך זה זמן. ומה אם הרופא פסק שאת BMW סדרה חדשה?  אז יאללה, לכי להשלים פערים ותפסיקי לקרוא פוסטים מיותרים!

מתחילים להסתגל למצב החדש

שישה שבועות אחרי לידה זה לא המון זמן, אבל זו בכל זאת תקופה. אתם לאט לאט מתחילים לעובדה שיש תינוק קטן שדורש טיפול אינטנסיבי. עם זאת, רוב הסיכויים שרק כשהתינוק יהיה בן 3-4 חודשים תתחילי להבין שאת אמא. זה לוקח זמן, אבל כולם מתרגלים בסוף. קחי את הזמן, זה יגיע. שישה שבועות אחרי לידה זה לא הרבה זמן כדי לחזור חזרה לעמוד על הרגליים ולהסתגל למצב המאוד חדש שנכנסתם אליו כמשפחה. בלי לחץ – עם הזמן הכל יסתדר.

דכדוך או דיכאון אחרי לידה

אם את חשה מדוכדכת, עצובה, לא בטוחה בעצמך זה בסדר. עם זאת, אם את חשה דיכאון, עייפות מרובה, חוסר ריכוז, רצון להתבודדות ועוד סימפטומים נוספים היכולים להעיד על דיכאון של אחרי לידה, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. דיכאון אחרי לידה אינו משהו שצריך וכדאי להתמודד איתו לבד. אם יש ספק – אין ספק. לכי להתייעץ עם אנשי מקצוע – בשבילך ובשביל המשפחה שלך.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.