הצגת הילדים שמלת השבת של חנהלה – ביקורת

שמלת השבת של חנהלה

שמלת השבת של חנהלהשמלת השבת של חנהלה הנה הצגת ילדים שמוצגת כבר כמה שנים טובות, הקאסט מתחלף, המיקום של ההצגה גם כן, אבל התכנים נשארים בעינם. צפינו בהצגה בשבת האחרונה, אני וביתי בת ה – 4 באודיטוריום רוזין ברמת אביב, וחזרנו עם רשמים חיוביים ביותר.

שמלת השבת של חנהלה – קלאסיקה של תוכן

שמחתי לגלות שההצגה שמלת השבת של חנהלה שהוצגה באודיטוריום רוזין אכן הצליחה לשמר את התוכן המקורי של הסיפור, ולא שינתה כמעט מאומה בתוכן המקורי. חנהלה משחקת עם חבריה, לאחר מכן הם מוצאים חבר חדש (זו תוספת שלא קיימת בסיפור המקורי, אך מוסיפה לא מעט להצגה) וחנהלה והחבר החדש הולכים לחפש את הבית של סבתא שלו, ואז הם נתקלים בכורה הפחם לו חנהלה עוזרת לסחוב את הפחמים ואז מתלכלכת שמלת השבת שלה. חנהלה אובדת עצות, מאוד לחוצה ומפחדת לאכזב את אמה, שתפרה לה במיוחד שמלה לבנה יפה וחגיגית לשבת. בסופו של דבר הירח נחלץ לעזרתה ופותר לה את הבעיה. בסיום כל החברים מגיעים לבית המשפחה של חנהלה ועורכים יחד ארוחת שישי מלאה בשירי שבת מקסימים ומרגשים.

שמלת השבת – מוזיקה ולחנים

העיבודים של השירים המופיעים בהצגה מצוינים ומרגשים. בהצגה יש המון שירים כמו: מי אוהב את השבת (שיר הנושא, כמובן) שחוזר לא מעט במהלך ההצגה, אדון עולם, מלאכי השלום, כי אמא שלי, כי אמא שלי, היא האמא הכי נהדרת ועוד. באמת רפרטואר מרשים של שירים, שגם ההורים בהחלט יכולים להנות מהם, והעיבודים מרגשים ומתאימים מאוד לילדים. (אני אישית בעצמי גם מאוד נהניתי מהצלילים בהצגה).

שמלת השבת של חנהלה – השחקנים

השחקנים שיחקו מצוין, ללא יוצא מן הכלל. חנהלה הייתה מאוד חיננית, בלונדינית חמודה, ילדה טובה ירושלים. אמה של חנהלה הייתה אף היא אמינה ונהדרת (שרון מלכי שמש, הזכורה ששיחקה ב"טלנובלה בע"מ" את דמותה של טליה הלא סימפטית) כנ"ל גם חבריה של חנהלה להצגה. משתתפי ההצגה: בתפקיד חנה'לה: לין אשרוב.
שחקנים נוספים: עזריאל אשרוב, שרון מלכי שמש, ישראל גולדראט, גילי שחר, שירלי שומר, דור מנואל, מורן לארי ועוד.

כמה זמן ההצגה?

ההצגה שמלת השבת של חנהלה לא קצרה בכלל. ההצגה הייתה בערך 45 דקות, לאחריהן הייתה הפסקה של רבע שעה ואח"כ ההצגה המשיכה בערך עוד חצי שעה. חשוב לקחת זאת בחשבון, מה גם שההצגה תוכננה לשעה 11:00 אך התחילה רק ב – 11:20.

לסיכום

שמלת השבת של חנהלה הנה הצגת ילדים מקסימה, פשוט מקסימה. יש בה מסרים חיוביים – חשוב לכבד את הזולת ולהיות חבריים (חנהלה וחבריה בשלב מסוים נתקלים בבועז, ילד שלא שייך לשכונה אז בהתחלה הם מתנהגים אליו לא יפה כי הוא חדש אבל אז הם מתנצלים וחנהלה מתחברת איתו ומזמינה אותו לארוחת ערב אליה הביתה, לאמא. בנוסף, אמה של חנהלה תפרה לה שמלה לבנה יפה לשבת וביקשה שתשמור עליה טוב. חנהלה, לאחר שלכלכה את השמלה כי עזרה לכורה הפחם לסחוב פחם, לא רצתה לאכזב את אמה ולהראות לה שהשמלה התלכלכה ופחדה לחזור הביתה עם שמלה מלוכלכת (אך גם לא שיקרה לאמה, מצאה פתרון אחר, הירח עזר לה לנקות את השמלה) – כלומר יש פה גם מסר של כבד את אביך ואת אמך, ובכלל כל ההצגה הנה ברוח חיובית של שבת ומסורת (לא בקטע דתי כפייתי), אני אישית בתור אמא יצאתי מההצגה בתחושה שמשפחה, ארוחת שבת וחברות הנם ערכים חשובים שיש להנחיל לילדים שאכן שמים עליהם דגש בהצגה זו. ביתי אגב, ביקשה לראות שוב את ההצגה, וגם אני בהחלט לא אתנגד ללכת איתה שוב, נהנינו מאוד. מומלצת.

טיפ חשוב לפני ההצגה: מומלץ להביא משהו לאכול ולשתות עבור הילדים (להפסקה, באודיטוריום עצמו אסור לאכול ולשתות, למרות שהיו לא מעט הורים שלא ממש התייחסו לכלל זה..) – קיים מזנון במקום אך בהפסקה הוא היה עמוס מאוד.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.