אילו פעולות אמור לבצע תינוק בן חצי שנה

גיל חצי שנה

תינוק בן חצי שנה – אמור להתהפך בקלות מהבטן לגב

תינוק בן חצי שנה כבר מסוגל לעשות פעולות הרבה פחות בסיסיות מבעבר. זה הגיל בו מתחיל להיות ממש מעניין עם התינוק. בגיל חצי שנה התינוק אמור כבר להתחיל לצחוק, להתהפך, להושיט ידיים לחפצים ועוד. להלן מס' פעולות שבאופן ממוצע בגיל חצי שנה תינוקות מבצעים. גם אם התינוק שלכם לא מבצע את כולן, זו לא סיבה לדאגה. בכל מקרה בו אתם לא בטוחים – מומלץ להתייעץ עם רופא ילדים. רוצים לקרוא על 4 פעולות שתינוק בן חצי שנה שמתפתח כראוי ממש לא חייב לבצע? קראו את הפוסט הזה  רוצים לדעת אילו צעצועים מתאימים לגיל חצי שנה? קראו את הפוסט הזה,

1. התינוק אמור להתהפך בקלות מהבטן לגב– תינוק בן חצי שנה אמור להתהפך מהבטן לגב ללא קושי. אם הוא עדיין לא מתהפך מהגב לבטן – זה לא נורא, יש כאלו שלוקח להם טיפה יותר זמן להתהפך מהגב לבטן.

2. להרים את החזה בשכיבה על הבטן – תינוק בן חצי שנה כבר אמור כאשר הוא שוכב על הבטן להרים את בית החזה ושהראש יהיה בזוית 90 מעלות בזמן שהוא מרים אותו כאשר הוא על הבטן.

2. אכילת מוצקים טחונים– תינוק בן חצי שנה יכול להתחיל טעימות של אוכל של גדולים – פירות, ירקות, עוף וכו' ועם הזמן להתחיל לאכול ארוחות שלמות.איך מתחילים להאכיל במוצקים?

3. ביטוי הברות – תינוק בן חצי שנה בדרך כלל ממלמל. מרבית התינוקות כבר מבטאים הברות שונות ומתחילים למלמל דברים כמו: בה – בה , אה- אה, גה – גה, דה – דה וכו'.

4. לצחוק בקול רם – תינוק בגיל חצי שנה כבר אמור להשמיע את צחוקו. אם התינוק שלכם לא צוחק – אולי אתם לא עושים מספיק כדי להצחיקו. עשו קולות שונים, שירו שירים והיו יצירתיים. צריך לעבוד קשה כדי לזכות בצחוק מתגלגל.

5. להושיט ידיים לחפצים – תינוק בגיל חצי שנה כבר אמור להושיט ידיו לחפצים שונים.

6. התינוק אמור לישון כמה שעות רצופות לפחות בלילה – יש הורים ברי מזל שבגיל חצי שנה התינוק/ת שלהם ישנים מ- 20:00 עד 6, או 7 בבוקר, ויש כאלו שעדיין מתעוררים פעם או פעמיים בלילה, אוכלים וחוזרים לישון. אם אתם גמורים מעייפות והתינוק כבר בן כמה חודשים ועדיין מתעורר בלילה מומלץ לקרוא את הפוסט הזה. עם זאת, תינוק שמתעורר לעיתים דחופות בגיל זה בלילה – צריך לבדוק מדוע. אם את מניקה – בדקי האם התינוק אינו צריך חיזוקים לאוכל, כלומר אולי תחליפי חלב למיניהם שהם יותר מאסיביים ומשביעים לאורך זמן מעט יותר מאשר חלב האם. נסי להקפיד על שגרת יום עבור התינוק – טיול בשעה קבועה, שנת צהריים בבית, מקלחת בשעה קבועה וכו'. גם שגרת שינה במהלך היום תתרום לתינוק לשנת הלילה. לעוד מידע על ניהול נכון של סדר יום לתינוק.   יש כאלה שיגידו שתינוק שמתעורר לאכול בלילה זה עניין של הרגל ושאפשר לשנות את ההרגל ע"י נתינת מים בלבד בהתעוררויות בלילה. עניין של גישה חינוכית.

7. הכנה לזחילה – חלק מהתינוקות מקדימים ומתחילים להתכונן לזחילה בגיל זה. (נעים במקום על שש) אין מה להלחץ אם תינוק לא מתחיל לזחול בגיל חצי שנה וגם לא עושה סימנים. רוב התינוקות יגיעו לכך רק בגיל 8-9 חודשים, אבל יש מדי פעם חריגים שמתחילים מוקדם. למידע על מתי תינוקות מתחילים לזחול ואיך מעודדים זחילה

8. שיניים ראשונות – לתינוקות רבים כבר יוצאות שתי שיניים תחתונות בגיל זה. גם אם אצלכם עוד אין שיניים כלל – אין סיבה לדאגה. הן יגיעו בקרוב. (יש תינוקות שאצלם השיניים הראשונות יוצאות רק לקראת גיל 8-9 חודשים וגם שנה וגם זה תקין) לעוד מידע על איך להתמודד עם בקיעת השיניים

המקדימים בגיל חצי שנה גם יעשו סימנים של התיישבות. חלק מהתינוקות מקדימים ומתחילים כבר בגיל חצי שנה להראות סימנים של התיישבות או הכנה לישיבה. בדרך כלל רואים זאת כשתינוק מתחיל להיעמד על 6 ולנוע קדימה ואחורה. זוהי הכנה לישיבה ואף לזחילה. עם זאת, תינוקות רבים בגיל חצי שנה לא יראו שום סימן של התיישבות, או זחילה וגם זה בסדר גמור. לעוד מידע על מתי תינוקות מתיישבים

הרשימה של הפעולות המצוינות מעלה הנה בבחינת ממוצע של ילדים בגיל זה ומהווה סדר גודל כללי בלבד. כל תינוק הוא אינדיבידואל וכל תינוק מבצע פעולות שונות בקצב שונה. אם יש לכם חשד שמשהו לא תקין בהתפתחות התינוק שלכם – מומלץ לגשת לרופא ילדים להתייעצות.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
10
2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.