התינוק שלך לא ישן במהלך היום?

תינוק שלא ישן ביום לא חייב להוות אינדיקציה לבעיה. בשעה טובה את אחרי הלידה, התחלת אולי כבר לצאת לטיולים עם חברות נוספות שילדו. אתן בפארק, ברחוב, בבתי קפה. הכל נחמד וטוב, עד שאת מתחילה לשים לב שהתינוק של החברה שלך ישן כל הזמן, ושלך כל הזמן ער. למה את שואלת? ובכן, זו מזימה זדונית של בעלך לכך שכאשר הוא יגיע הביתה התינוק כבר יצנח וזה יעזור לו למלא את ה"משמרת" שלו בכבוד. לא, לא ממש. אז מה כן? מה גורם לתינוק שלך להיות ער ולא לישון ביום ולכל שאר התינוקות מסביב לישון? כמה בכלל אמור לישון תינוק קטן בן כמה שבועות?

כמה זמן אמור לישון תינוק קטן בן כמה שבועות במהלך היום (או הלילה?)

תינוק "חדש" עד גיל חודש בערך אמור בממוצע לישון פלוס מינוס בין 16 ל- 18 שעות ביממה. ברור, בהרגשה שלך התינוק שלך לא ישן אפילו חצי מזה, אבל אם תחברי את כל השעות והדקות שהוא ישן, כנראה שתתקרבי למס' הזה. מתי זה מתחיל להתחלק ליום ולילה? החל מגיל חודש וחצי בערך התינוק ישן מעט יותר בלילה ומעט פחות ביום. החל מגיל חודש וחצי מתחילה תקופה שממנה אין חזור, התינוק יהיה יותר ערני במהלך היום. הוא כבר לא יישן רוב הזמן ולאט לאט תגלי שגם הוא צריך תעסוקה ואתגרים במהלך היום. כאן תוכלי לקרוא על צעצועים ראשונים לתינוק. החל מגיל חודש וחצי – חודשיים מומלץ לעשות טקס שינה לקראת שנת הלילה, הכולל מקלחת לתינוק בשעה פחות או יותר מסודרת על מנת להרגיל את התינוק שהגיעה שעת הלילה (ואיתה גם צריך לישון יותר שעות מאשר ביום..).

מה גורם לתינוק שלי להיות ערני כ"כ במהלך היום?

ככל הנראה האופי שלו. תינוק שלא ישן ביום זו לא מחלה. לכל תינוק יש אופי משלו, חלקם ערניים ביום, חלקם ערניים בלילה, חלקם גם וגם, חלקם ישנוניים רוב היום. עניין של מזל בעיקר. חכי לחודשים הבאים כדי לקבוע בדיוק איזה אופי יש לתינוק שלך, אבל אם כרגע הוא די ערני במהלך היום הגיוני שהלילות שלך נראים טוב יותר משל אמהות אחרות, אז תגידי לחברה שיושבת לידך בבית הקפה ולוגמת מהקפה שלה בכיף בעוד שהתינוק שלה ישן שנת ישרים שנראה אותה בלילה, כשאת תחלמי חלומות פז והיא תנדנד, תאכיל ותרים לגרעפס. כל זאת בכפוף כמובן לרמת הסביר. אם נראה שהתינוק כמעט ולא ישן, עצבני, ולא שקט או כל אחד מהסימנים הללו באופן חריג – פני לייעוץ רפואי.

מה אפשר לעשות כדי לגרום לתינוק להתעייף גם במהלך היום וללכת לישון?

פה יש לך הרבה מה לעשות. אם יש לך תינוק שלא ישן ביום צאי איתו לטיולים ארוכים מחוץ לבית, הראי לתינוק את העצים, פרחים, שירי לו שירים ודברי איתו הרבה – אוסף גדול של גירויים יכול לעייף מאוד תינוק. (זה מה שרצינו, לא?) בנוסף, נסי לקבוע שגרת יום, לצאת לטיול בשעה קבועה, לחזור בשעה קבועה מהטיול ולשים את התינוק לישון "צהריים" בשעה פלוס מינוס קבועה. זה מאוד יעזור לתינוק להכנס לשינה בקלות יותר, במיוחד במהלך היום ואת תוכלי סוף סוף לאכול משהו, לקפל כביסה או לנוח קצת בעצמך!

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.