מעקב זקיקים – מתי, למה ואיך

מעקב זקיקים

מעקב זקיקים – מתי צריך?

בגדול, מכל מה שאספנו באינטרנט מכל מיני אתרים כתוב שהמעקב אחר התפתחותם של הזקיקים צריך להיעשות בכמה מקרים. לדוגמא, כשלא בטוחים מתי הביוץ. מעקב שכזה נותן מידע לגבי הזקיק ומתי הוא מגיע לאורך שבו ניתן לנבא ביוץ. בנוסף, מעקב זקיקים יכול להיות רלוונטי גם כאשר הביוץ מדויק, או די מדויק, גם אז יש יתרון למעקב כזה. מדוע? המעקב הנ״ל נותן תמונה יותר מדויקת מתי בדיוק הזקיק מגיע לגודלו המיטבי לפני שחרור הביצית. בנוסף, המעקב בודק גם את עובי רירית הרחם, נתון חשוב נוסף לאלו המבקשים להכנס להריון. המעקב על הזקיקים בעצם עוקב אחר עשרות הזקיקים שמעורבים בתהליך הביוץ שאחד מהם נושא ביצית שאמורה להשתחרר במועד הביוץ.

מעקב זקיקים

מתי במהלך החודש צריך לבצע?

לפי מה שכתוב באתרים שונים, המעקב אחר הזקיקים צריך להתחיל מהיוןם ה – 7-10 למחזור ולהתבצע במשך מספר ימים עוקבים עד שמזהים בעצם זקיק בוגר שמתאים בנתוניו לקליטת הריון. אצל נשים שהמחזור שלהן סדיר – מומלץ (לפי אתרים שונים) להתחיל את המעקב בין היוןם ה – 7 למחזור ליום ה – 12 למחזור. לכל אישה נתונים שונים ואישיים כמובן. לכןֿ, על כל אחת יש להתייעץ עם רופא נשים בעניין הספציפי של כל אחת. בגדול,רירית הרחם גם נבדקת. מדוע? מכיוון שגם הרירית קשורה ליכולת לקליטת הריון בצורה מוצלחת ולסיכויי הכניסה להריון. לכן, גם אם הביוץ מסודר יחסית, יש חשיבות לביצוע המעקב.

מעקב אחר זקיקים

מעקב זקיקים רלוונטי מאוד בטיפולי פוריות

במסגרת טיפולי פוריות, עוקבים אחרי הזקיקים כדי לוודא את התקדמות הטיפול. מעקב אחר הזקיק מספק אינפורמציה על הזקיק ועל הביוץ. מעקב כזה קריטי במהלך טיפולי פוריות קריטי עבור הרופא ועבור הכניסה להריון – כדי לאמוד את מינון התרופות ואת ההתקדמות של טיפולי הפוריות. במקביל למעקב הנ״ל – משלבים גם בדיקות דם לאיתור רמות הורמונים הקשורות לכניסה להריון. את כל הפרמטרים משלבים כדי להתקדם בצורה כמה שיותר מיטבית עם טיפולי הפוריות.

המעקב מתבצע בצורה וגינלית

לפי כל האתרים, המעקב מתבצע בצורה וגינלית. נכון, זה בוודאות יהיה לך פחות נעים, אבל כנראה יותר מדויק ויש בכך צורך בשלב זה.

למידע על מעקב זקיקים באתר מאקו

למידע על מעקב זקיקים באתר אסותא

Share This Post
Have your say!
10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.