קורס הכנה ללידה – איך בוחרים?

קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה – איך לבחור נכון

במידה והחלטתם להרשם לקורס הכנה ללידה עומדת בפניכם משימה לא פשוטה של בחירת המקום בו תעשו את הקורס. בשוק כיום מוצעים שלל קורסים שונים ומגוונים. איך בוחרים את הקורס המתאים? מה חשוב לבדוק לפני שנרשמים? ענבל ברגמן, מדריכת קורסי הכנה ללידה ודולה מוסמכת נותנת טיפים לגבי מה מומלץ לבדוק לפני שבוחרים בקורס הכנה ללידה כזה או אחר.

מומלץ לקרוא את הפוסט הזה אם אתם מתלבטים בין לידה בתל השומר או לידה באיכילוב 

קורס הכנה ללידה – עושים איפה שיש ידע מקצועי ונסיון בפועל

לרוב מועברים קורסי הכנה ללידה על ידי אחיות,מיילדות, דולות או מדריכות הכנה ללידה. מומלץ לוודא כמובן שלמדריכת הקורס יש ידע מקצועי מתאים בנושאי הריון ולידה ושהיא אכן בעלת מקצוע רלוונטי. כמו כן, חשוב לבדוק האם למדריכת הקורס יש ניסיון מהשטח? האם היא עובדת כמיילדת/דולה?במידה וכן, היא יכולה להביא עימה סיפורים חמים ועדכניים מחדרי הלידה בבתי החולים השונים וכך תזכו לקבל מידע שלעיתים לא ניתן להשיגו בסיור רגיל בחדר לידה.

קורס הכנה ללידה – עמידה מול קהל ויכולת העברת הרצאה

בדקו האם המדריכה עברה הכשרה בהדרכה ועמידה מול קהל. אחות או דולה שייתכן כי הן מצוינות בעבודתן לא חייבות להיות מדריכות טובות. קורס הכנה ללידה יכול לקום וליפול על יכולות ההדרכה של המעבירה אותו. בנוסף, בדקו האם למדריכה יש ערך מוסף כלשהו  – האם היא בעלת ידע מתחום הרפואה המשלימה למשל.

אילו תכנים נכללים בקורס ההכנה ללידה?

חשוב לוודא כי הקורס מקיף וכולל את התכנים הבאים: שלבי הלידה, כלים להתמודדות עם הכאב, תנועתיות בלידה וכלים כיצד לקדם אותה, כלים למלווה של האישה בעת הלידה, תכנים כלליים על הנקה, משכב לידה ועוד. בנוסף, אם יש נושא ייחודי שחשוב לכם לקבל מידע לגביו (למשל, לידת תאומים) בדקו כי הקורס אכן מכיל את התכנים הרלוונטים.

כמות המשתתפים בקורס ההכנה ללידה ומספר המפגשים

בדקו מהי כמות המשתתפים בקבוצה. קבוצה של מעבר ל 8 -6 זוגות היא קבוצה יחסית גדולה. לגבי מס' מפגשים – קורס הכנה ללידה אפקטיבי הוא בן 4-5 מפגשים בני כשעתיים. מפגשים ארוכים מדי או קצרים מדי עלולים להיות לא אפקטיביים. במידה ומשך הקורס או משך המפגשים קצר או ארוך משמעותית ממה שציינתי, בדקו למה. האם כמות המשתתפים רבה מדי ומצריכה מפגש ארוך? האם הקורס לא עשיר מספיק ולכן המפגשים קצרים?
מחיר הקורס

חשוב לוודא את מחירו של הקורס. בפן הזה הטווח הוא רחב: ישנן קופות חולים המסבסדות באופן מלא או חלקי את עלות קורס ההכנה ללידה שהן מציעות, ישנם קורסי הכנה ללידה במרכזים ייעודיים אשר יכולים גם להגיע לעלות של כ – 1000 ₪ . בד"כ, עלות קורס מקיף ואיכותי, המועבר על ידי מדריכה מנוסה יעלה כמה מאות שקלים.

קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה בבית חולים

יתרונותיו של קורס הכנה ללידה בבית חולים גלומים במיקומו. זוהי הזדמנות להכיר קצת יותר מקרוב את הסביבה הרלוונטית ליום הגדול, את ההתנהלות במקום וכו'. חסרונותיו אל מול מקומות אחרים הוא בכך שלעיתים מס' הזוגות המשתתפים בקורס הוא גדול. אם בחרתם לעשות קורס הכנה ללידה בבית חולים גדול מומלץ לוודא את מס' המשתתפים (שלא יהיה גדול) ומומלץ לבדוק האם המיילדת שמעבירה את הקורס (לרוב מיילדות מעבירות קורסי הכנה ללידה בבתי חולים) עברה הכשרה בהדרכה ועמידה מול קהל.

הכותבת היא ענבל ברגמן – מדריכת הכנה ללידה,דולה, מעסה נשים הרות ורפלקסולוגית מוסמכת. לאתר של ענבל
לדף הפייסבוק של ענבל

ע/ב/21/11/12
dir="RTL">המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית.  האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
10
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.