5 דברים שחובה לבדוק כשמחפשים פסיכולוג ילדים

פסיכולוג ילדים זה דבר טריקי. מצד אחד אתם לא בטוחים אם צריך ואם כדאי, מצד שני – אתם מחכים, הזמן עובר ושום דבר לא משתנה. אם החלטתם ללכת על זה ולמצוא פסיכולוג עבור הילד או הילדה שלכם – העצות הבאות יהיו שימושיות עבורכם.

פסיכולוג ילדים – חפשו הכשרה מתאימה (פנקס הפסיכולוגים)

דבר ראשון, אם קיבלתם המלצה על פסיכולוג ילדים מסוים, או שמצאתם מישהו שנראה לכם באינטרנט, דבר ראשון, לבדוק האם הוא רשום בפנקס הפסיכולוגים. דבר שני, האם הוא מומחה בפסיכולוגיה של הילד.

פסיכולוג ילדים

איך בודקים את שני הדברים הללו? נכנסים למאגר הפסיכולוגים של משרד הבריאות כאן ומכניסים את שמו ושם משפחתו. שם בודקים אם הוא מופיע. אם הוא מופיע – בודקים האם מופיעה עבורו ״מומחיות״.

פסיכולוג לילד

פסיכולוג ילדים – איזו מומחיות לחפש?

באתר משרד הבריאות, תחת מומחיות של פסיכולוג ילדים אמורה להופיע אחת מהבאות: קלינית, או חינוכית. בקרב פסיכולוגים שמטפלים בילדים יש פסיכולוגים שהם קליניים ויש חינוכיים, יש גם התפתחותיים. כל אחד מהם יכול להיות מצוין.

מה שחשוב הוא שהם רשומים במאגר של משרד הבריאות. לא חסרים מתחזים בימינו. במידה והפסיכולוג רשום כפסיכולוג במאגר אבל לא מצוינת עבורו מומחיות כלשהי – זה אומר שהפסיכולוג כרגע כנראה בתהליך ההתמחות שלו. לשיקולכם אם זה מספיק טוב עבורכם.

פסיכולוג ילדים – עדיף בעל הכשרה בפסיכולוגיה של הילד

חפשו פסיכולוג שהתמחה בילדים במהלך התמחותו. בנוסף, אם אפשר שלמד תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד. היום במסלולי הפסיכולוגיה ישנה הפרדה בין לימודי פסיכולוגיה מבוגר ללימודי פסיכולוגיה של הילד. רוצים לבחון מה אתם יודעים על פסיכולוגיה של הילד? 5 שאלות קצרות

פסיכולוג ילדים – האם כולל הדרכת הורים?

לרוב פסיכולוגים של ילדים יכללו בטיפול הדרכת הורים. הליך שגרתי הוא שנפגשים עם ההורים והילד, ולאחר מכן מבצעים הדרכת הורים של 2-3 פגישות. במידת הצורך, ממשיכים גם עם הילד טיפול פרטני. פסיכולוג שעובד ישירות עם הילד ללא מעורבות של ההורים – מדליק נורה אדומה במיוחד.

אל תתביישו לשאול כבר בטלפון מהו התהליך ולמה עליכם לצפות. פסיכולוג ילדים טוב יסביר מראש מהו התהליך בו הוא עובד ולא תופתעו פתאום שהוא יגיד שצריך סדרה של 8 מפגשים כדי להעריך מה קורה עם הילד.

פסיכולוג ילדים – לכו עם האינטואיציה שלכם

כשאתם מדברים בטלפון או נפגשים לראשונה עם פסיכולוג עבור הילד שלכם, אל תהססו לסמוך על תחושות בטן. אם משהו לא נראה לכם, יש סיבה. אם הוא לא נעים לכם – אל תתחילו איתו תהליך. אם הוא לא נעים לכם – ייתכן שגם לילד שלכם יהיה אותו דבר. לכו עם האינטואיציה.

פסיכולוג ילדים

תחשבו עם עצמכם מדוע אתם הולכים לפסיכולוג ילדים?

נסו להגדיר לעצמכם בבירור מדוע אתם מחפשים עזרה של פסיכולוג עבור הילד. אם לא תנסו להבין לבד, הפסיכולוג יגיד מה שהוא רואה (הרבה פחות ממה שאתם רואים, כי אתם חיים עם הילד ומבינים אותו הרבה יותר לעומק). פסיכולוג ילדים יכול לשים בטעות תווית על הילד, שממנה יהיה קשה לצאת.

נסו לא לשפוט בחומרה את מה שאתם רואים אצל ילדיכם, ועדיף אפילו לתת לפסיכולוג כמה שפחות מידע מראש, על מנת שיוכל להתרשם לבדו וללא דעה קדומה מילדיכם ובאמת להבין איפה הקשיים שלו.

פסיכולוג ילדים

תיזהרו מתוויות לגבי הילד

אל תשכחו שלפעמים האינטרסים שלכם ושל הפסיכולוג מנוגדים – הוא רוצה לאבחן לפעמים, כדי לגזור טיפול מתאים. כדי לתת הגדרה מדויקת למה שיש לילד שלכם. לא תמיד כדאי לכם, בשביל הילד. בנוסף, אל תמהרו לערב את המסגרת החינוכית במה שקורה בטיפול ושקלו את צעדיכם בתבונה. לא מומלץ לשים תוויות על הילד במסגרת החינוכית. פעמים רבות זה יכול לעזור, אבל גם להיות בעוכריו.

הכותבת היא מתמחה בפסיכולוגיה קלינית של הילד.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.