הקרוסלה בנמל תל אביב – למה כל הילדים רוצים רק את האוטו?

הקרוסלה בנמל תל אביב משמשת כבר בערך שנה כאטרקציה רצינית לילדים בגילאי 1.5 – 6 בערך. כל מי שיש לו ילדים בגילאים הללו וגר באיזור או מגיע לנמל תל אביב מכיר את הקרוסלה הזו, ויודע כמה קשה להתחמק ממנה, או להסביר לילד שיש דברים יותר אטרקטיביים ממנה. בנוסף, כל סיבוב עולה 12 ש"ח, לא מעט כסף, בינינו. בנוסף לזה, יש בעייתיות קלה בכל נושא הקרוסלה.. הבעייתיות היא נושא "האוטו".

אם אתם הורים לילדים בגילאים הללו ייתכן מאוד שגם אתם נפלתם לעניין הזה של "אני רוצה רק את האוטו", "אני רוצה לעלות רק על ההגה".. אז נכון, יש בקרוסלה הזו גם סוסים, חסקה ואופנועים, אבל כל הילדים ללא יוצא מן הכלל, רוצים רק את האוטו.. עמדתי עם הילדה שלי בת 3 לפני שבוע בשבת בתור לקרוסלה והיא כמובן:"אני רוצה רק את האוטו" והסברתי לה (מכיוון שהיו בתור לפנינו עוד 4 ילדים, שגם הם, בדיוק באותו רגע אמרו לאמא שלהם שהם רוצים רק את האוטו!) שלא בטוח שנצליח לתפוס את האוטו, ושתתחיל לחשוב אולי על הסוס או על החסקה.. היא בתגובה:"רק את האוטו!!" אני לעצמי:"אוי לי.. מזה לא אצא בשלום ככל הנראה..". כל הילדים בתור ללא יוצא מן הכלל מדברים על האוטו ה-^$@@#$^ הזה.. מה יש בו באוטו הזה שכל הילדים רוצים רק אותו?

הגיע תורנו להכנס. שעטתי יחד עם הבת שלי מהר מהר אל האוטו, כמעט וגררתי אותה על הרצפה כדי להספיק. התיישבנו בהגה. תודה לאל. איזו הקלה. לפתע, שניה אח"כ מגיח אבא עם ילד בן שנתיים על הידיים ודורש את ההגה. "חיכינו תור שלם כדי שהבן שלי יישב במכונית", הוא אומר לי. עניתי בלי להתבלבל:"גם הבת שלי אוהבת רק את האוטו ורק בגללו עלינו לקרוסלה". "אני מסביר לך שחיכיתי תור שלם, מה את לא מבינה?" הוא אומר לי בטון עצבני. אבא אחר פונה אלי ואומר לי:"אז מה הוא רוצה עכשיו, שתורידי את הבת שלך ותהיי במצב שהוא נמצא בו כרגע"? התרגזתי אבל לא התרגשתי והסברתי לו בנימוס שגם אנחנו אוהבים רק את האוטו, ושהבן שלו מוזמן לשבת ליד הבת שלי "ולחלוק" באוטו. הוא זלזל בהצעה העלובה, ואמר:"הוא רוצה לשבת בהגה". אז שישכח מזה, אמרתי לעצמי בלב וסובבתי את המבט.

האבא הזה לא נשאר חייב, והלך להביא את המפעילה של הקרוסלה, ועיכב את כל האנשים והילדים שכבר התיישבו על החסקה ועל הסוסים. המפעילה ניגשת אלי ושואלת:"מה הסיפור פה"? אמרתי לה שתפסנו את ההגה בתום לב, ושמי שתופס, תופס וזהו". היא אמרה:"תסתדרו ביניכם" ועשתה מבט של:"איזה כיתה א', אלוהים יעזור לי, איזה הורים ילדותיים.." חשוב לומר שבכל זמן הויכוח הטיפשי הזה הילד שלו בכלל לא היה נראה מעוניין בקרוסלה, ואז האבא הזה שם אותו על החסקה והילד היה מבסוט. נראה לי שהאבא הזה היה לחוץ על האוטו הרבה יותר מהילד שלו.

מחשבה מקורית לגבי למה כל הילדים רוצים רק את האוטו בקרוסלה של הנמל: אחרי הויכוח עם האבא המציק הזה, והעובדה שחצי מהילדים בתור לקרוסלה הביעו רצון עז להיות "רק באוטו" נזכרתי בילדותי. נזכרתי שתמיד בקרוסלה בלונה פארק הייתי דורשת מאמא שלי לשבת ב"כרכרה", שהמהות שלה דומה למהות של האוטו בקרוסלה בנמל. היא נייחת ולא זזה, בעוד שהסוסים והחסקה, וגם האופנועים זזים למעלה ולמטה. ולמה דרשתי את הכרכרה? כי פחדתי מהסוסים שעולים למעלה ולמטה. יכול להיות, רק יכול להיות, שאין פה אהבה מטורפת לאוטו שנמצא בקרוסלה בנמל, אלא פשוט פחד מסוים מכל האלמנטים האחרים שנעים למעלה ולמטה בקרוסלה. חומר למחשבה.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.