חוגי חיות בגני ילדים – למה למען השם?

חוגי חיות בגני ילדים הם טרנד לוהט. "חוג חיות" או "פינת ליטוף" הפכו לטרנד בגנים, וזה ממש חלק מהדברים שהורים היום מוודאים לפני הרשמה לגן. אז כן, חוגים לילדים בגן זה נחמד, אבל חוג חיות? יש לי בעיה עם הקונספט ואסביר למה.

לאחרונה נכחתי במסיבה בגן של ביתי, בת השנה וחצי. המסיבה עצמה הייתה חביבה למדי, אך ברגע ש"ההפעלה" הגיעה – מפעילת החיות שמדי שבוע מגיעה לגן הילדים עם חיה אחרת התחלתי לחוש אי נוחות. המפעילה הגיעה והכריזה בקולי קולות כי היא "עומדת לשחרר את החיות, וכי החיות רגילות לילדים" (כמה מסכנות החיות הללו, נראו כ"כ מפוחדות ברגע בו היא חשפה אותם מול הילדים וההורים.. מדובר על ארנב, ברווזונים קטנים, אוגרים וכו'). באותו הרגע בדיוק, ההורים התנפלו על הכלובים – (כן, כן, לצערי המפעילה מחזיקה את החיות בכלובים ובקופסאות. אז ההורים, כמו חיות שמשוועות לטרף קל, עטו על החיות, ולחצו את הילדים (בני שנה וחצי כן?) לראות את הפלא – "יואבי, תראה את הברווז איזה מתוק" (בטח מתוק, כלוא בקופסא בקושי יש לו אויר כל היום, נחנק עם אחיו, בטח שהוא מתוק, הוא כבר גמור) – "רונל'ה, תראי איזה מתוק הארנב הזה, בואי נלטף בעדינות, הילדה תלשה לו כמעט את האוזן"..

לצערי ההורים פעלו כמו ברברים אמיתיים, ולא נצפה הורה אחד אפילו שהביע סלידה מהפעילות, פרט אלי, התקשיתי להבין למה זה נראה להם דבר מופלא להתעלל בחיות שסגורות בחושך בקופסאות ובכלובים כל היום (כי הרי איך המפעילה תיקח את החיות לגן הבא מבלי שיעצרו אותה בדרך ויאמרו לה שהיא מתעללת בחיות בכלובים? אז היא סוגרת את הכלובים עם וילונות ובדים). מה ההורים חושבים לעצמם כאשר הם דוחקים בילדיהם ללטף ברווז תינוק שנמצא בקופסא יחד עם 2-3 מאחיו ומובל כל היום בין גן לגן במקום להיות בטבע ולשחות באגמים כפי שייעד לו הטבע שלו? ומה המפעילה (מפעילות, כי בכל גן יש אחת כזאת) חושבת כשהיא כל היום סוחבת את החיות המסכנות הללו בכלובים?

ומילא אם זה היה רק במסיבה, אבל החוג הזה הוא כל שבוע, מדי שבוע מגיעה חיה אחרת לסבול תחת ידיהן החמודות אמנם של הילדים, אבל הילדים לא מבינים איזה סבל נגרם לחיות, ומה שמרגיש להם כ"ליטוף" יכול לגרום לחיה לסבל.

אז אני שואלת, איפה חוק צער בעלי חיים שאמור להגן על חיות מסכנות מפני התעשיה המשגשגת והמיותרת הזו שנקראת "חוג חיות בגן ילדים"? למה אף אחד לא עוצר את הרעה החולה הזו? מה רע שכל הורה פשוט ייקח את הילד החוצה לרחוב, ויפגשו שם כלב עם בעליו, או חתול חמוד שמסתובב בגינה או אצל השכנים ושם ילטפו וישחקו עם החיה? (ודי כבר להגעות המיותרות לגני חיות, שם גם מוחזקות חיות בתנאים שלא הולמים אותם – ציפורים נועדו לחופש, ולא לכלובים, וכך גם חיות בר אחרות המוחזקות בניגוד לרצונן בגני החיות ברחבי הארץ.

לסיכום, לא מבינה למה מפעילת חוג חיות צריכה להתפרנס מהתעללות בחיות חסרות ישע. בהחלט אפשר ללמד על חיות גם בלי לגרום לכזה סבל מיותר. פשוט מזעזע.

אני מאסתי בזוועה הזאת. אם גם אתם, שתפו.

נ.ב – מי יודע מי השר האחראי על צער בעלי חיים ומצבם בארץ? אשמח אם תשאירו בתגובות.

אמא לבת שנה וחצי.

Share This Post
Have your say!
10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.