טעימות לתינוק – מתכונים אפשריים

טעימות

טעימות לתינוק הן בהחלט עניין מאתגר. אף פעם אין מספיק רעיונות לטעימות הראשונות והרבה הורים מרגישים שהם אינם מגוונים מספיק את המזונות המוגשים לתינוק בשלב הפירות/ירקות. בנוסף, לכל תינוק יש טעם משלו ויש תינוקות שלא אוהבים מזונות מסוימים וכן יאהבו מזונות שאולי לא הגשתם להם. הכנו לכם כאן מס' אפשרויות לטעימות ראשונות שאספנו מהורים, לאלו מכם שרוצים לנסות לגוון בטעימות הראשונות. בבקשה. הטעימות לא הולכות מי יודע מה? קבלו טיפים חשובים

פירות וירקות טחונים – גיל 6-9 חודשים

אבוקדו עם עגבניה או בננה – אבוקדו הוא אחד הדברים הכי בריאים לשלב הטעימות של גיל 6-9 חודשים. מדובר בשומנים בריאים וטובים. עגבניה גם היא יש לה יתרונות, בעיקר אם התינוק סובל מעצירות או יציאות קשות. מבחינת טעימות השילוב של אבוקדו ועגבניה הוא בהחלט אידיאלי. אפשרות נוספת היא אבוקדו עם בננה. אם נדמה לכם שהתינוק מוכן לכך, אתם יכולים רק למעוך עם מזלג את האבוקדו והבננה, ואם נראה לכם שעוד מוקדם לתינוק או שהוא מנסה ולא הולך כמו שצריך – טחנו במעבד מזון, או סטיק.

תפוח עם אגס/תפוח עם בננה/תפוח עם מלון – כל אחד מהשילובים הללו מתוק וטעים, ולרוב תינוקות אוהבים תפוח עם בננה, או תפוח ואגס. לגבי המלון – פחות חד משמעי אבל בהחלט ניתן לתת לתינוק לטעום ולהחליט עבור עצמו. (טחון כמובן)

תמר עם בננה – הרבה תינוקות מאוד אוהבים את זה.

גבינה לבנה או יוגורט מעורבבים עם פירות טחונים

טיפ חשוב לטעימות הראשונות: אפשר להוסיף מיץ מקלמנטינה או מתפוז לתערובת שאתם טוחנים (בין אם זה תפוח ובננה, או תפוח ואגס, או רק תפוח). זה גם עוזר למחית להיות יותר אוורירית וגם מוסיף ויטמין C. חשוב לשים לב שלא ייכנסו בטעות פנימה גרעינים מהקלמנטינה או התפוז. איך טוחנים פירות לתינוק?

בכל מקרה בטעימות ראשונות חשוב שתעבירו אצבע נקיה ורחוצה (וודאו שאין שאריות סבון על האצבע) בתערובת המוגשת לתינוק, על מנת לוודא שלא נשארו חתיכות פרי. כמו כן, חשוב לטעום בעצמכם לפני ההגשה לתינוק (השתדלו לא להחזיר פנימה לתערובת את הכפית איתה טעמתם) על מנת לוודא שהתערובת אינה מאסיבית מדי, ושהיא טעימה. (לרוב אם לכם לא טעים, אז כנראה שגם לתינוק זה לא יהיה להיט..)

יש לכם רעיונות לשילובים נוספים לשלב הטעימות? מוזמנים להשאיר בתגובות.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.