צעצועים ראשונים לתינוק – מה קונים?

צעצועים ראשונים

צעצועים ראשונים לתינוק

בשעה טובה הלידה נגמרה והגעתם הביתה. עכשיו עליכם להתחיל לאתגר את התינוק עם משחקים וגירויים שונים. אילו צעצועים ראשונים רלוונטיים מגיל 0 ועד גיל 3 חודשים?  האם להתחיל עם ספר שחור לבן או בצבעים ובאיזה גיל תולים מובייל? נירית אוליבקוביץ' – מדריכת הורים ודולה לאחר לידה מסבירה.

צעצועים לתינוק

צעצועים ראשונים לתינוק – הפנים שלכם והקולות שאתם מפיקים

הפנים והקולות שאתם מפיקים הם הצעצוע הטוב ביותר בגילאי 0-3 חודשים.עד גיל חודש טווח המיקוד של עיני התינוק הוא 20 – 30 סנטימטרים, בדיוק המרחק מבית החזה עד פניכם,כשאתם מחזיקים אותו. התינוק בגיל זה נהנה מלבחון את פניכם בסקרנות, במיוחד כשאתם מדברים או מחייכים אליו.

צעצועים ראשונים לתינוק

הוא מקשיב בריכוז ובתשומת לב לצליל קולכם, ואף שאינו מבין את הנאמר, הוא מבחין בנימות הקול השונות.השמיעו לו קולות שונים. בנוסף, בחודשים הראשונים לחייו זקוק התינוק בעיקר למגע אנושי. הרבו להחזיק אותו על היידים , דברו אליו בטון נעים ושירו לו שירים (גם אם אתם לא בנבחרת כוכב נולד, אל תתביישו). בנוסף, דברו אליו בשעת האוכל, הרחצה, והחלפת החיתול, והסבירו לו כל דבר שאתם עושים. אילו פעולות תינוק בן 3 חודשים אמור לבצע?

ספר שחור לבן לתינוק

צעצועים ראשונים נוספים לתינוק – ספר בשחור לבן

איפה מומלץ למקם את הספר והחל מאיזה גיל? החל מגיל 0 ניתן להציב בעריסתו או בעגלתו של התינוק ספר תמונות מבד או מקרטון. בניגוד למה שנהוג לחשוב – תינוק דווא כן רואה צבעים החל מגיל 0, אבל מומלץ להשתמש תחילה בספר שחור לבן ולא בספר המכיל צבעים על מנת לא ליצור עומס של גירויים על המוח המתפתח של הילוד. כאמור, תינוק עד גיל חודש רואה למרחק של כ- 20-30 סנטימטרים בלבד ולכן מומלץ למקם את הספר קרוב מאוד לתינוק.

צעצועים ראשונים לתינוק

איך תדעי אם את סובלת מדיכאון אחרי לידה? מומלץ לקרוא את הפוסט הזה

מתי מומלץ לתלות מובייל בעריסת/מיטת התינוק?

לקראת גיל חודש ראיית התינוק מתחדדת והוא מסוגל לראות בבירור גם למרחקים של עד כמטר, לכן בגיל חודש מומלץ לתלות מעל מיטתו/עריסתו של התינוק מובייל.המובייל יסייע לפיתוח הראיה והשמיעה של התינוק.

מובייל לתינוק

התינוק יהנה להקשיב למנגינה המתנגנת, וגם יעקוב בעיניו אחר הדמויות המסתובבות במובייל. מומלץ לא להציב את המובייל גבוה מדי וזאת על מנת לאפשר לתינוק לראות בבירור את הדמויות החגות מעליו. מתי תינוק אמור לחייך לראשונה חיוך רצוני? קראו את הפוסט הזה

מתי מומלץ להתחיל להשתמש באוניברסיטה לתינוק?

לקראת גיל חודשיים תינוקות מתחילים להתעניין בחפצים תלויים. השכבה באוניברסיטה תעודד את התינוק להרים יד ולנסות לגעת בחפצים.בשלב ראשון מומלץ להניח צעצוע אחד במרכז הקשת של האוניברסיטה כך שהתינוק יתנסה בהרמת הידים והבאתם ל"קו האמצע". בשלב מאוחר יותר יהיה ניתן להעביר את הצעצוע למקומות נוספים בקשת.

צעצועים ראשונים

במידה ואתם מניחים את התינוק באוניברסיטה והוא בוכה ונראה לא נינוח – ייתכן שזה מוקדם מדי עבורו. אולי הוא אינו מוכן עדיין לגירויים מסוג זה. זה בסדר גמור. הוציאו אותו ונסו שוב במועד מאוחר יותר.

מראה כצעצוע לתינוק?

מראה הנה גירוי נהדר עבור תינוקות. היא גם יכולה לעודד את התינוק לשכיבה על הבטן.כיצד? הניחו את התינוק מול מראה כך שכאשר התינוק ירים את הראש הוא יראה את פניו משתקפות במראה. הוא יתלהב מהמראה שלו עצמו במראה וינסה לחזור על הפעולה של הרמת הראש שוב ושוב. אילו צעצועים מתאימים לגיל 3 חודשים?

צעצוע מראה לתינוק

צעצועים אשר יפעילו את חוש המישוש – תינוקות נהנים בגיל זה לגלות את העולם באמצעות חוש המישוש לכן מומלץ לתת לתינוק שלכם צעצועים רכים וקשיחים כאחד, בעלי משקל ומרקמים שונים, למשל: כדור בד וכדור גומי, פיסות אריג מחוספס ואריג חלק וכו'.

צעצועים ראשונים

איזה צעצועים מתאימים מגיל 3 חודשים?

החל מגיל 3 חודשים מומלצים נשכנים למיניהם, בובות גומי מצפצפות ורעשנים יהיו רלוונטיים גם הם.המוטיבציה של התינוק להגיע אל חפצים ומקומות קיימת באופן מאוד ברור ולכן צעצועים מעודדי זחילה יכולים להוות משחק מאתגר ביותר. לרשימה מפורטת של צעצועים לגיל 3 חודשים כנסו לפוסט הזה. תינוקות נהנים מאוד גם מחפצים שאינם צעצועים מיוחדים לתינוקות, לדוגמא קופסאות ריקות, כפיות מעץ או בקבוקים.

צעצועים ראשונים לתינוק

מאחר ובגיל זה התינוק בוחן כל דבר דרך הכנסתו לפיו הצעצועים בשלב זה חייבים להיות בטיחותיים ביותר: הם צריכים להיות גדולים מספיק כך שהתינוק לא יוכל לבלוע אותם (ללא חרוזים קטנים למיניהם או כפתורים למשל), ללא פינות חדות וכו'. מותר ואף רצוי לגוון בצעצועים, אך היזהרו לא להציף את התינוק במגוון גדול מדי של גירויים. מומלץ להציע לתינוק צעצוע אחד בכל פעם.

נירית אוליבקוביץ הנה מדריכת הורים, דולה לאחר לידה ויועצת הנקה  IBCLC

Share This Post
Have your say!
21
2 Comments
  1. That's going to make things a lot easier from here on out.

    Reply
  2. That ingi'htss just what I've been looking for. Thanks!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.