איך מרגיעים תינוק שבוכה בנסיעה?

מה עושים אם תינוק בוכה בנסיעה

מה עושים אם תינוק בוכה בנסיעהסיטואציה: התחלתם לנסוע באוטו עם התינוק ולמרות שדאגתם מראש שיאכל, החלפתם לו חיתול והבאתם צעצוע כלשהו לעת צרה – התינוק מתחיל לצרוח באוטו. הדבר גרוע במיוחד אם אתם בפקק. אז מתחילה התלבטות – האם לעצור בדרך ואולי להניק? לשלוף בקבוק? (אבל מסוכן להאכיל בנסיעה, לא?), לנסות ללטף? מוצץ? בקיצור – מה עושים?  איך מרגיעים תינוק שבוכה בנסיעה? אספנו מס' טיפים מאמהות שדיווחו על הצלחות.

מקרים רגעיים או בעיות קבועות בסל קל או באוטו?

תינוקות רבים בוכים באוטו מסיבות שונות. צריך להפריד בין מצבים קבועים למצבים רגעיים. מצבים קבועים הם מצבים שבהם משהו קבוע בזמן נסיעה באוטו מפריע לתינוק וגורם לו לבכות באופן קבוע באוטו, ויש מצבים רגעיים שבמקרה קרו בזמן הנסיעה – רעב, עייפות וכו'.

מצבים קבועים יכולים להיות המצבים הבאים:

1. סל קל שנמצא בזוית לא נכונה, או פשוט לא נוח לתינוק –  בחודשים הראשונים לחיים עדיף לשים את התינוק כמה שפחות בסלקל וגם כששמים, עדיף להשכיב את הסל קל ולא להושיב. בנוסף, ייתכן שהסל קל עצמו לא נוח לתינוק, או שאתם מושיבים אותו לא נכון, נסו לשנות לו זוית בישיבה ונסו לשנות את הזוית בה חגור הסל קל. במקרים קיצוניים אפשר גם להחליף סל קל ולראות אם תגובות התינוק משתנות לטובה.

2. חגורת בטיחות או אחד האבזמים לוחצים – אל תתעצלו ואל תשאירו את חגורת הבטיחות חגורה סביב הסל קל, ותכניסו כל פעם את התינוק לאוטו מבלי לפתוח את החגורה. זה גם מסרבל את ההכנסה וההוצאה של התינוק מהסל קל וגם לא בטיחותי, מכיוון שהתינוק גדל, ויש לפתוח ולסגור ולהתאים מחדש את חגורת הבטיחות לתינוק שגדל כל פעם מחדש כאשר מכניסים את התינוק לאוטו. ייתכן שתינוקות מסוימים צורחים באוטו כי החגורה לוחצת להם. שימו לב לעניין.

3. מזג אויר לא נוח באוטו – בדקו שהתינוק לבוש בהתאם. אם חם באוטו, אל תלבישו בשכבות מיותרות (גם אם התינוק נולד בקיץ). עם זאת, אל תקפיאו את האוטו עם מזגן חזק אם התינוק לבוש בקצר. שמש שמסנוורת את התינוק בנסיעה יכולה גם היא להעיק. במקרה כזה אפשר לכסות עם טטרה את החלון או עם כיסוי לחלונות שקונים בחנויות השונות.

מצבים רגעיים:

1. משהו בסל קל מפריע לתינוק – ייתכן שהסל קל התחמם מאוד בשמש, ייתכן שהושבתם את התינוק על משהו בתוך הסל קל וכו'. למידע על איך כדאי להכניס תינוק לאוטו בקיץ לחצו כאן

2. עייפות ורעב – בדרכים הבאות ניתן להרגיע את התינוק במידה והוא עייף או רעב במהלך נסיעה:

מוצץ – אם התינוק שלכם לוקח מוצץ, נסו לתת לו מוצץ ובכך להרויח זמן. אולי זה יחזיק אותו בדיוק את העשר דקות שאתם צריכים כדי להגיע לחוף מבטחים או שזה יעזור לו להרדם ואז הסתדרתם.

אצבע – לתינוק קטן עד גיל כמה חודשים זה יכול להיות פתרון קסם. אל תרגילו אותו כמובן, במיוחד אם הוא מסוגל לקחת מוצץ, אבל בתור מוצא אחרון נסו לתת לו למצוץ את האצבע שלכם. (בתנאי שהיא נקיה כמובן) עד שתוכלו לעצור בצד במקום בטוח, או עד שתגיעו ליעד, אם הוא קרוב.

חיתול טטרה שיכסה את הסל קל – נסו לתת מוצץ ולכסות את הסל קל עם חיתול טטרה – לפעמים התינוק עייף ורוצה להרדם, יש תינוקות שהאור מפריע להם להרדם וזה מעלה אותם לטורים גבוהים במיוחד.

תהיו רגועים ושדרו רוגע לתינוק – יכול להיות שהתינוק בוכה כי הוא מרגיש שיש מסביבו יותר מדי גירויים, או שהוא סתם סובל מעייפות יתר. גם אם זה חיתול (שבזמן נסיעה אתם לא יכולים להחליף מן הסתם) או רעב, נסו להרגיע אותו במשך כמה דקות, דברו אליו בטונים רגועים, נסו לשיר לו שיר נעים וכו'. אל תשדרו אוירת מתח, או חס וחלילה תצעקו, כי זה בטח לא יסייע לתינוק להרגע. נשמו עמוק והרגעו. זה יעזור לתינוק להרגע גם.

שירים, שירים, שירים – אלפי אמהות מדווחות שהשירים המוצלחים ביותר להרגיע תינוק שבוכה בנסיעה הם לפי סדר יורד:"עשר אצבעות לי יש", "השפן הקטן" ו"האוטו שלנו גדול וירוק" – נסו זאת, ועדיף בלופ.

אל תתביישו לעצור בצד במקום בטוח – אם ברור לכם שהתינוק רעב, ויש לכם יותר מכמה דקות עד הגעה ליעד שלכם אל תתביישו לעצור בצד במקום בטוח. אם את מניקה – שלפי. אם את מאכילה מבקבוק – שלפי בקבוק.

טיפ כללי שאמהות רבות מדווחות שסייע לתינוק שבוכה בנסיעה להרגע באוטו:

שימו לו מראה או כל צעצוע מעניין אחר – שימו לו מובייל מעל הסל קל, או כל צעצוע אחר שנתלה, תנו לו (במידה והוא כבר בן כמה חודשים) לאחוז בחפץ עם מרקם מעניין, או קנו לו מראה שמתאימה לסל קל, שימו אותה מולו, אולי הוא יסתקרן מהדמות הניבטת אליו ויירגע קצת. יש אמהות שמדווחות שעניין המראה גרם לשינוי חיובי מאוד בנסיעות באוטו. נסו, מה יש לכם להפסיד?

 באופן כללי, ניתן לומר שאם תינוק שבוכה בנסיעה מגיע לצרחות רמות במיוחד,  משהו מהותי כנראה מפריע לו. מומלץ מאוד לעצור בצד (רק במקום בטוח שמאפשר) ולבדוק מה קורה. להרים אותו, לבדוק חיתול, לנסות להאכיל, לחבק ולהרגיע.

מה לא לעשות בשום אופן בזמן נסיעה באוטו עם התינוק (גם אם הוא צורח):

במידה והתינוק לא יושב לידכם, אל תסובבו את המבט אחורנית בזמן נסיעה. זה מסוכן ביותר.

במידה ואתם שניים באוטו, אל תחזיקו את התינוק בזמן נסיעה על הידיים, זה מסכן מאוד את התינוק. (גם אם אתם נוסעים במהירות מאוד נמוכה, הסכנה היא סכנה)

באופן כללי אפשר להגיד שיש תינוקות שמאוד רגועים באוטו ואוהבים את הנסיעה, ויש כאלו שממש לא. הרבה תלוי גם בגישה של ההורים. אל תשדרו לו שאתם "מפחדים" בנסיעה (כי אתם זוכרים בפעם הקודמת שהוא השתולל ובכה מאוד), קחו כל נסיעה כנסיעה ראשונה ונסו לשדר בטחון וכיף לתינוק, שירו שירים ודברו אליו ברוגע.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.