איזה סוג של אמא את?

להקים בלוג

עני על הסקר למטה, ולאחריו יש פירוט של סוגי האמהות. נסי למצוא עצמך ובחיאת, תהיי כנה עם עצמך ואיתנו 🙂

אמא חתיכה? (כוסית בלשון העם)

שמעי, בואי ננסה לבחון יחד – אם את אמא חתיכה, האבות בגן נחמדים אלייך, מחייכים אלייך, מסבירים לך ש״כדאי מאוד להפגיש את הילדים אחה״צ״, אומרים לך שלום ובוקר טוב יפה בבוקר ובכלל – כולם בעדך. אפילו הגננת. גם היא מתרשמת.

זה כנראה לא חדש לך, כי אמא כוסית, ככל הנראה הייתה גם בעבר שלה נערה יפה. תמשיכי כך, ושמרי על עצמך 🙂 (ואל תפחדי לפרגן לאמהות האחרות, יאללה צאו לרוץ ביחד בערב, תני טיפים לטיפוח וכו׳)

איך מומלץ להתנהג איתה: אם את גם כזו – תהיו חברות. צאו ביחד לרוץ, תחליפו ידע על ספורט ותזונה נכונה. אם את לא כזו – ואת רוצה להיות כזו – תתחברי, תתענייני, תבקשי טיפים. אם את לא כזו וגם לא רוצה להיות כזו – לתפוס מרחק ענק! למה להתבאס כל יום מחדש?

אמא מפרגנת?

אמא מפרגנת היא כזו שתפרגן לילד אחר בגן שיודע את כל ה -א׳-ב׳ ויודע לכתוב את השם שלו ושל כל החברים שלו בעברית ובאנגלית בעוד שהילד שלה ממש לא קרוב לזה.

אמא מפרגנת היא כזו שתפרגן לאמא אחרת שבאה עם טייץ מושקע וגופיה יפה (ועם גוף שנראה טוב בזה) שהולכת להתאמן מיד אחרי שהיא מורידה את הילד/ה בגן ונראית מליון דולר ולראיה גם יש לה 20,000 עוקבים באינסטוש? נכון, ניחשת נכון. אמא כזו לא באמת קיימת. את כזו? די, נו..אמרנו שנהיה כנות..

איך מומלץ להתנהג איתה: להזהר כמו מאש. אמא מפרגנת כזו, כנראה כוונותיה נסתרות, או שהיא ביונית, רובוטית, שתולה של המוסד, שב״כ, שליחה של אברי גלעד באיזשהי תכנית ריאליטי וכו׳.

אמא מעצבנת? (יאכנע, סבתא, דודהל׳ה, כל אחד והעולם דימויים שלו)

טוב, נורא קל לאבחן את זה. באסיפת הורים אמא מעצבנת תמיד תשאל את השאלה הכי מעצבנת. הכי מציקה. הכי מינורית. הכי איזוטרית. הכי לא קשורה לכלום. ולאחר מכן – תשתרר דממת אלחוט ויתחילו לחשושים של ״מי זו״? ״היא הייתה איתנו בגן הקודם״? ״מי זה הבן/הבת שלה״? (כמובן כדי לסמן מייד בתום אסיפת ההורים לילד להתרחק ומהר!)

עזבי, אם זו את – אין לך סיכוי לדעת שאת כזו. פשוט תמשיכי לקרוא ותגידי לעצמך ״מה שאני שואלת באסיפות זה תמיד רלוונטי״, ״אני לגמרי סבבה״ :-).

איך מומלץ להתנהג איתה: לא ליזום מפגשים איתה, כי שום אקמול, אדוויל או כל עזרה כימית אחרת לא יעבירו לכם את כאב הראש מהמפגש איתה ועם הילד/ה שלה. לא ליצור קשר עין בשום צורה שהיא כאשר נתקלים בה בגן, או בגינת השעשועים. להתעלם, להתחמק, לג׳נגל, להתפתל, העיקר לא לקבוע מפגש. ולא, לא לענות כשהיא מסמסת לכם בוואטסאפ ״רוצה להתייעץ איתך לגבי משהו, תחזרי אלי כשתוכלי״. מענה אחד, יגרור שאלה נוספת, יגרור דיבור איתה בגן באופן פיזי, יגרור מפגש אחה״צ. אל תתני אצבע, כי היא תיקח את כל היד.

אמא מעודכנת

יאללה זה קצר וקל. אמא טרנדית תמיד לובשת בגדים מעודכנים, לדוגמא נעלי פלטפורמה עם נצנצים, או זוהרים, שעון מדליק, עגילים ומשקפי שמש. תמיד נראית בעניינים.

אמא זו גם תמיד מעודכנת בכל האפליקציות והחידושים הדיגיטליים. היא לעולם לא תהיה אדמין בקבוצת הוואטסאפ בגן, ולעולם לא תתנדב לועד. היא לרוב תהיה חברותית, אבל לא יותר מדי. הילד או הילדה שלה תמיד חכמים מעל הממוצע. אפשר להתווכח, אבל בכל גן אפשר למצוא אחת כזו.

איך מומלץ להתנהג איתה: שלא תראה אתכם בגן בבגדים ישנים, לא להתפס לא מעודכנים בעולם הדיגיטל, לא ליזום יותר מדי מפגשים חברתיים איתה ולא להעיק, והכי קריטי – שלא תראה שהילד שלכם מתקשה לצייר בית, איש או עץ! 🙂

אמא שהמגדר של הילד שלה אינו ידוע!

האמא הזו, שאתם אף פעם לא בטוחים אם הילד שלה הוא בן או בת. אתם יודעים מי הוא, או היא! אבל אתם פשוט לא מזהים לאיזה מגדר הם שייכים! ילד או ילדה מוזנחים, שיער שלא ברור אורכו/צורתו, בגדיו לא מזוהים עם שום מגדר (חולצת טי שירט של הביטלס, מטאליקה, או oasis), שגדולה עליו (או עליה!) בכמה מידות.

תמיד הילד או הילדה האלו ינעלו נעלי ספורט (למה היא לא יכולה יום אחד לשים נעלי בובה ושמלה או סנדלים תנכיות וג׳ינס לילד כדי שסוף סוף נפצח את החידה?). אמא מוזנחת זו היא גם הרבה פעמים טבעונית/צמחונית/ירוקה.

בנוסף, היא מלאת תלונות על הגננת שלא מיישמת חוקיות מגדרית שוויונית בגן. לרוב גם לא מחסנת בכל החיסונים. זו אותה אמא שגם תתלהם באסיפת ההורים על ההזנה, האוכל, זה שלא הכל מתאים לכולם אותו דבר כי לילד/ילדה שלה יש העדפות שונות (וגם לה).

איך מומלץ להתנהג איתה: להיזהר מתיוגים מגדריים ומכל תיוג בעצם. להיזהר מהכללות, אי שוויונות מגדרית ושוביניזם כללי. וגם לא לדבר על בשר. מומלץ באופן כללי – פשוט לא להתקרב אליה.

אמא קרייריסטית

זו שתמיד מגיעה עם נעלי עקב שאת נורא מקנאה שהיא בכלל מסוגלת ללכת עם כאלו ואז את מתחילה לספק לעצמך הסברים כדי להרגיש יותר טוב עם עצמך (״בטח כואב לה הגב בערב, בטח זה ממש לא נח״).

ועם זאת – היא הולכת עם העקבים בגן, זקופה כאיילה, אח״כ הולכת עם העקבים כל הדרך לאוטו, עדיין זקופה כמו איילה, וגם בשעה 16:00, אחרי יום מתיש בו היא כנראה הלכה זקופה כמו איילה, היא מגיעה לגן (נכון, ניחשת מצוין!) זקופה כמו איילה! אז איך היא עושה את זה לעזאזל?

היא גם תמיד מריחה כאילו יצאה מבוסתן, תיק מיליון דולר, פן, איפור מתוקתק (גם ב – 16:00!) ובגדול – היא נראית לך לחלוטין א- נורמלית.

איך מומלץ להתנהג איתה? אם את רוצה להיות חברה שלה או קשר בין הילדים שלכם – תתחילי גם את עם עקבים. לא רוצה קשר איתה? תגידי לה ״איך את הולכת עם זה? זה נח?״

אמא נוירוטית!

האמא הנוירוטית סובלת מחרדה תמידית. תמיד היא מתנשפת בכניסה לגן ביום שישי, ״כמעט איחרתי, יואו״, באמצע השבוע לא תראו אותה כמעט, כי היא אוספת את הילד לפני שכל ההורים מגיעים. תמיד יהיו לה סיפורים מלחיצים כמו איך כמעט הם עשו תאונה פעם, ואיך הילדה פתחה את הראש והם הגיעו למיון באמצע הלילה.

תמיד היא תפחד שבגן קורים דברים לא טובים, שהגננת מתנהגת בצורה לא חינוכית, שהצוות ״לא משהו השנה״, שהילד או הילדה חזרו להרטיב בלילה (אולי באשמתך ולא קשור לצוות הגן??), תמיד תהיה ראשונה בשער לאסוף את הילדים, תמיד תעזוב אחרונה את הכיתה של הגן (עם דחיפה קלה ובעזרתם של אנשי הצוות ש״אינם משהו השנה״), ובאופן כללי – תעיק ותלחיץ את כל ההורים סביבה.

איך מומלץ להתנהג איתה: בחמלה ובסבלנות. כנראה שהיא צריכה את זה. חרדה לא מגיעה סתם, תהיו מכילים ונעימים, אבל שימו גבול כשצריך. במידת הצורך – אפשר להמליץ לפנות לפסיכולוג 🙂

אמא רגילה

וואלה יש דבר כזה. אמא רגילה היא קצת מהכל. לפעמים קצת חרדה, לפעמים קצת לחוצה, מעודכנת במה שצריך, לא עושה בלאגן יותר מדי מכל דבר. פשוט קצת מכל דבר, ולפעמים עם גליצ׳ים לאחד הכיוונים שצוינו כאן.

הכותבת הנה אמא לשני ילדים. אחד מהם בגן עיריה, אמא רגילה.

Share This Post
Have your say!
00
3 Comments
  1. כשרון כתיבה אמיתי! אהבתי כל טיפוס. גם אצלנו בגן יש את זאת שאף אחד לא מבין למה היא מלבישה את הבת שלה כמו בן, ואת זאת שהבן שלה תמיד כזה מוזנח עם השיער שאף אחד לא יודע אם זה בן או בת. תודה על כתבה משעשעת

    Reply
  2. אהבתי את התיאורים. מאוד מזכיר טיפוסים מהכיתה של הבן שלי. אני רוצה להוסיף טיפוס: הטיפוס שחופר בוואטסאפ על כל נושא שבעולם ברמה שאי אפשר לחיות עם זה יותר. טיפוס שחופר על כל מה שנלמד בגן, כל מה שהגננת עושה, כל מה שהגננת אומרת לילדים, כל מיני תשלומי תל״ן, ועד גן, מתנות כאלה ואחרות, יצירות, העשרות, למה חוג כזה בגן השנה ולא חוג אחר ובכלל – נראה לי שהטיפוס הזה לא עובד. אחרת אין מצב לשיגועים כאלו בוואטס אפ כל היום.

    Reply
  3. כתבה קורעת מצחוק, הרבה אמת בדברים. שכחתם סוג אחד של אמא – זאת שכל הזמן רוצה להפגיש את הילדים. יש לי אחת כזו בגן עם הבן שלי. כל פעם שאני רואה אותה בגן היא מציעה שנפגיש את הילדים. הבן שלי לא מדבר על הבן שלה, שאלתי אותו אם ירצה לפגוש אותו ואמר שלא. והיא לא ממשיכה להציק שנפגיש ביניהם, ועוד אצלנו בבית. חיה בסרט

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.