איך מומלץ לגזור ציפורניים לתינוק?

גזירת ציפורניים לתינוק

איך לגזור ציפורניים לתינוק?

חוששים ולא בטוחים איך לגזור ציפורניים לתינוק? אין שום בעיה. בשביל זה אנחנו כאן. נתחיל מזה שזה באמת לא כזה מסובך כמו שכולם עושים מזה. זה הרבה יותר פשוט מאמבטיה ראשונה, זה הרבה יותר פשוט מהנקה, ותהיו בטוחים שזה הרבה יותר פשוט מהלידה.

מתי מותר לגזור ציפורניים לתינוק?

בחודש הראשון לחיי התינוק לא נהוג לקצוץ לו את הציפורניים, מכיוון שבדרך כלל בגיל זה הן עדיין צמודות לעור ובעייתי לגזור אותן. אם התינוק שלכם נולד עם ציפורניים, או אפילו עם ציפורניים ארוכות, נסו לבדוק אם בכל זאת יש לכם אופציה להרחיק אותן ע"י לחיצה קלה מהעור, ולקצר אותן מעט.

ומה עם לכסות לתינוק את הידיים בכפפות עד יעבור זעם? (או עד שיגיע גיל חודש המיוחל?)

לכסות לתינוק את הידיים עם כפפות כדי שהתינוק לא יפצע את עצמו זה ממש לא פתרון מוצלח. להיפך. התינוק בימיו הראשונים חייב להכיר את גופו, לגעת בידיו, להרגיש את "גבולות הגזרה" וברגע שמכסים לו את הידיים, גוזרים עליו מין סירוס של היכרות העצמי שלו. ידיים הם איבר מאוד בסיסי שנועד לשמש את התינוק. אל תחסמו לו את הידיים.

האם עדיף לגזור ציפורניים לתינוק עם קוצץ או עם מספריים?

אנחנו ממליצים יותר על מספריים מאשר על קוצץ. יותר אמהות סיפרו לנו על בעיות שהתעוררו בשימוש בקוצץ, מאשר בשימוש במספריים. קנו בחנות של תינוקות מספריים לתינוקות, אל תשתמשו במשהו שיש לכם כבר בבית – זה עלול להיות לא סטרילי, חלוד וכו'.

מתי הכי טוב לגזור ציפורניים לתינוק ציפורניים?

לא חובה לגזור לתינוק ציפורניים כשהוא ישן, אבל זה לרוב הכי בטיחותי והכי קל. הצמידו את המספריים לציפורן, וודאו שהמספריים מפרידים בין העור לציפורן, ואז התחילו לגזור בעדינות. אפשר גם לגזור ציפורניים לתינוק כשהוא ער, במידה והוא תינוק רגוע יחסית. כל עוד הוא משתף פעולה זה בסדר. אל תילחמו עם התינוק בעניין, ואל תצעקו תוך כדי הגזירה כדי להשקיט אותו, זה יכול לגרום לו לקשר את המספריים עם צעקות ומאבק לא נעים, ומראש בפעם הבאה שהוא/היא יראו את המספריים יתחיל סיפור.

שימו לב לא להשאיר קצוות חדים כאשר גוזרים לתינוק את הציפורניים

חשוב מאוד לשים לב שאתם גוזרים בצורה מעוגלת, ולא משאירים בפינה קצוות חדים. הקצוות הללו מסוכנים הרבה יותר מאשר לא לגזור לתינוק ציפורניים בכלל! ודאו שבקצוות לא נשארו חודים, אחרת התינוק יכול לשרוט את עצמו בצורה מאוד לא נעימה, להכניס לעין וכו'.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.