מהם ההבדלים בין גן עיריה לגן פרטי?

במה שונה גן עיריה מגן פרטי

מהם ההבדלים בין גן עיריה לגן פרטי? בזה נעסוק בפוסט הזה. אם הילד או הילדה שלכם עומדים להכנס בקרוב לגן עיריה, חשוב שתדעו איך כדאי לכם לבחור את גן העיריה ובעיקר חשוב שתדעו שגן עיריה זה ממש לא גן פרטי, והחוויה שם גם עבורכם וגם עבור הילד תהיה שונה לחלוטין. אז במה שונה גן עיריה מגן פרטי? להלן מס' נקודות: (התחלתם לארח לאחרונה ילדים מהגן אצלכם בבית? מומלץ לקרוא את הפוסט הזה על איך להתכונן)

בגני עיריה הילדים נדרשים לעצמאות

בגנים פרטיים לרוב עוזרים לילדים לאכול, עוזרים להם בשירותים, ומתייחסים אליהם בצורה הרבה יותר ילדותית. בגני עיריה הילדים נדרשים לעצמאות – בין אם זה בפתיחת התיק והוצאת קופסת ארוחת עשר ובין אם בהליכה לשירותים (יפורט בהמשך). התפיסה הרווחת בגני עיריה היא שהילדים צריכים להיות עצמאיים, מה גם שלגננת ולסייעת אין זמן ויכולת לעזור הרבה לכל ילד, שכן בגני עיריה התקן הוא עד 35 ילדים לגן, על גננת וסייעת. (בהחלט יש גני עיריה עם פחות ילדים מזה, אבל התקן מאפשר עד 35 ילדים בגן ויש רשויות שמאפשרות בנוסף לגננת וסייעת, סייעת נוספת בחלק מהגנים, זה תלוי ברשות ובעיריה הספציפית במקום מגוריכם)

אין שנת צהריים בגני עיריה

זה אחד הדברים הקשים ביותר עבור הילדים בהסתגלות לגן עיריה – אין שנת צהריים. הגן עצמו נגמר ב – 14:00 ואז מופעלת צהרונית בגן לרוב עד 16:00-16:30, כך שאם הילד שלכם עומד להשאר בצהרונית, דעו שדרושה תקופת הסתגלות לא פשוטה. קחו זאת בחשבון. קראו כאן מה חשוב לבדוק בגן עיריה

ילדי גן עיריה צריכים להיות גמולים מחיתולים

באופן כללי, ניתן לומר שילד שמגיע לגן עיריה צריך להיות גמול מחיתולים. מה זה אומר? שבפועל ב – 1 בספטמבר וגם הרבה אחרי כן, יש הרבה ילדים שמפספסים, וזה בסדר גמור. אף גננת לא מצפה שביום פתיחת שנת הלימודים כל הילדים יעשו באופן מושלם את כל צרכיהם באסלה. הגננות מתודרכות על ידי משרד החינוך להיות סבלניות בנושא הגמילה, לפחות בחודשים הראשונים של השנה. עם זאת, מסתובבות לא מעט שמועות בפייסבוק ובבלוגים של הורים על זה שגננות בגני טרום טרום חובה לא מנקות ילדים שמפספסים ועושים את צרכיהם וקוראות להורים שיגיעו לטפל במצב. מצד שני אנו מכירים לא מעט הורים שמספרים שאצלם בגן הגננת מאוד סבלנית וגם היא וגם הסייעת נוהגות לנקות את הילדים שמפספסים וגם מחליפות להם בגדים. זה כנראה מאוד תלוי בגן ובצוות המסוימים שעליהם תפלו. גם בזה צריך מזל, אבל דעו שבגדול – כדאי שהילד שלכם יהיה כמה שיותר עצמאי מבחינת הליכה לשירותים לקראת תחילת השנה. (בגני עיריה ילדים נדרשים לעצמאות בשירותים, כלומר כן, הם נדרשים לנגב לעצמם את הטוסיק, לכן מומלץ ללמד אותם ולהכין אותם כבר בבית וגם ללמד אותם לבקש עזרה מהסייעת והגננת במידת הצורך)

אוכל בגן עיריה – ארוחת עשר ופירות ב – 12:00

אם הייתם רגילים שבגנים פרטיים הילד מקבל ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וכריך אחה"צ אז בגני עיריה זה מעט שונה. הילדים נדרשים להביא "קופסת אוכל" לארוחת עשר (הארוחה הראשונה של היום), ואילו בחלק מהגנים נהוג לשלם מראש ואז צוות הגן דואג לערוך שולחן מדי בוקר לארוחת בוקר. בגני עיריה בשעה 12:00 מחולקים פירות וירקות ובשעה 14:00 כאשר מתחילה הצהרונית מקבלים הילדים ארוחת צהריים.

תשלום על גן עיריה

גן עיריה הנו בחינם (חוק חינוך חינם מגיל 3) (עד שעה 14:00), על הצהרונית קיים תשלום נפרד לגורם המפעיל אותה, לרוב גורמים פרטיים או גורמים השייכים לרשות המקומית.

שכחנו משהו? נשמח אם תשאירו בתגובות.

Share This Post
Have your say!
00
2 Comments
  1. האם יש הבדל בתכנים? כלומר קבוצה של גילאי 2-3 גן פרטי מול קבוצה של 3-4 בגן עיריה.
    האם העובדה שבגן עיריה יש פחות גננות על ילדים ועצם זה שבמסגרת ציבורית מכוונים לממוצע, מאפשר להם להתקדם בתכנים מעבר לגן פרטי?
    ברור שכל ילד וכל גן עיריה\פרטי הוא שונה. אבל השאלה מה ההבדל בתוכניות הלימודים?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.