האם מותר להעביר תינוק צד באמצע הנקה?

תינוק שנרדם באמצע הנקה

האם להפסיק תינוק באמצע הנקה

מתלבטת האם מותר להעביר תינוק צד באמצע הנקה או לאחר מס' דקות של יניקה? אם שמעת שצריך להחליף לתינוק צד באמצע הנקה כדי שלא יתרגל לצד אחד בלבד או כדי שלא יאכל יותר מדי – אלו שמועות לא מבוססות ולא נכונות.

אז מה נכון לעשות?

אין להחליף לתינוק צד בהנקה לפני שהתינוק סיים לינוק בעצמו מצד אחד, אלא אם נראה שכבר אינו בולע או נרדם. לאחר שהתינוק מסיים צד אחד מומלץ להציע לו גם את הצד השני ובמידה והוא מסרב, להתחיל את ההנקה הבאה מהצד שהתינוק לא ינק ממנו קודם כדי למנוע גודש ובעיות בהנקה.

אז מדוע אסור להפסיק תינוק באמצע הנקה?

החלב בתחילת ההנקה עשיר יותר בלקטוז ובסוף ההנקה עשיר יותר בשומן, לכן חשוב שהתינוק יגיע בהנקה גם לחלב זה.

לכל תינוק קצב יניקה שונה ואין לדעת מתי סיים לכן יש לתת לו לסיים את הצד הראשון לפני שמעבירים אותו לצד השני.

"אמרו לי שהתינוק שלי אוכל יותר מדי ושכדאי לי להפסיק לו את ההנקה אחרי עשר דקות או רבע שעה"

מלבד מקרים נדירים מאוד, אין כל צורך להפסיק תינוק יונק. תינוק יודע בדיוק מתי הוא רעב ומתי הוא שבע, ומתי הוא סיים את ארוחתו. קטיעה של הארוחה על ידך באופן יזום אינה בריאה ואינה מומלצת כלל. אם את רוצה לעצור את התינוק בהנקה מכיוון שאת רואה שהוא פולט הרבה ובגלל זה את חושבת שהוא אוכל יותר מדי, רצוי לבדוק אולי הוא סובל מריפלוקס, או מתופעה כלשהי אחרת. במידה ואת לא בטוחה מה קורה עם האכילה של התינוק/אם התינוק פולט הרבה – תמיד כדאי להתייעץ עם רופא ילדים.

טיפ: אם התינוק נרדם בזמן ההנקה ולא אכל כראוי, ניתן ללחוץ על השד ע"מ לעודדו להמשיך לינוק או לדגדגו בכף היד או כף הרגל, ללטפו או להזיזו קלות. אפשר גם להחליף לו חיתול על מנת להעירו ומומלץ להמשיך להאכיל אותו מאותו צד. לא מומלץ לשנות לתינוק צד כדי להעירו – אפשר לעשות דברים אחרים על מנת להעיר תינוק באמצע ההנקה.

לילך שי הנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC ואחות מוסמכת.לאתר של לילך שי

ל/ש/07112012

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית.  האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

 

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.