מה עושים בחופשת לידה?

חופשת לידה

בשעה טובה הגעת למצב שאת יכולה להתחיל להרים את הראש. הכאבים די חלפו, הדימום שלאחר הלידה נפסק ואת יכולה לומר לעצמך:"כל הכבוד על העבודה", אבל.. מה עושים עכשיו? איך מעבירים את הימים? מה עושים עם כל הריקנות והבדידות שתופסת אותנו בתקופה הזו שרק במקרה קיבלה את הטייטל "חופשה"? אז מה עושים בחופשת לידה?

צריכ/ה סיוע בארגון קורות החיים שלך מחדש?
הכי חשוב לא להיות לבד! תהיי כל הזמן בתנועה, צאי מהבית לימים שלמים, וכל הזמן תהיי בחברת אנשים, זה באמת עושה פלאים למצב הרוח. אז מה עושים כדי לא להיות לבד?

1. להפגש עם הסבים והסבתות של התינוקות (להלן:"ההורים שלכם"..) – תמיד נחמד להעביר יום בכיף עם אמא או עם אבא (בתקווה שהם כבר בפנסיה או לא עובדים כל היום עד מאוחר..) והם גם מצידם בטוח ישמחו לפגוש את הנכד/הנכדה החדשים ולבלות איתם זמן איכות.

2. להפגש עם חברות /מכרות שזה עתה ילדו גם הן – אפשר גם ליצור קשר עם בנות שאת מכירה מהתיכון, מהצבא שאת יודעת שילדו, אבל את לא ממש בקשר איתן. כל אמא שנמצאת בשלב של חופשת לידה בדרך כלל תשמח להיות בקשר עם אמא שנמצאת באותו שלב כמוה. יש לכן הרבה מן המשותף. את יכולה גם לבדוק בפייסבוק אם יש בנות שאת מכירה שילדו לא מזמן, בנות שלמדו איתך בשכבה, חברות רחוקות מהצבא וכו'. זו דרך מצוינת לחדש קשר וגם תראי שפתאום יש לך ולה המון על מה לדבר. אם אין לך חברות או מכרות שילדו לא מזמן, או שהן לא גרות קרוב תוכלי להשתמש בטיפ מס' 3.

3. לצאת לפארק או לגינה הקרובה למקום מגוריכן ולפגוש שם אמהות חדשות כמוכן – אין כמו לצאת לגינה, לפרוש שמיכה או חיתול טטרה גדול על הדשא ולתת לתינוק לשכב בהנאה על השמיכה/חיתול טטרה. במיוחד אם מדובר ביום שמשי ונעים.תוכלי לפגוש בגינה מלא אמהות אחרות, לקשקש איתן ולהעביר חוויות. תמיד יותר נחמד מאשר לבלות עוד יום לבד בשיטוטים חסרי תכלית. 6 רעיונות כיצד להכיר אמהות חדשות.

4. לצאת לסיבוב בקניון קרוב – קודם כל תראי אנשים, עוד נשים עם עגלות וכו', והי – זו לא בושה לפנק את עצמך!  גם לך מגיע להנות מעט בחופשת הלידה. קני לך איזה קפה נחמד (או תה, מה שבא) והסתובבי בין החנויות. אפילו תקני לך איזה משהו סמלי, או אולי איזה בגד חמוד לתינוק וזה כבר יעשה לך מצב רוח טוב יותר. בנוסף, יש בקניונים רבים מתחמי ג'ימבורי שמתאימים גם לקטנטנים החל מגילאי כמה חודשים. שם גם תוכלי לפגוש עוד אמהות וגם לאתגר את התינוק.

5. נסי לחשוב מה ברצונך לעשות עם הקריירה שלך. חופשת לידה זה ה-ז-מ-ן לחשוב מחדש על החיים ולראות אם את במסלול הנכון. הרבה נשים אחרי לידה מחליפות קריירה, נשארות יותר בבית עם הילדים, מפתחות עסק עצמאי וכו'. אולי תחשבי על לעבוד מהבית, ולהקים בלוג בנושא שמעניין אותך? חשבי טוב טוב עם עצמך אם מקום העבודה שלך שווה את ההקרבה של השעות עם התינוק או התינוקת, חשבי אם יש לך עתיד טוב בחברה בה את עובדת והאם יש שם אפשרויות קידום עבורך ואם את בכלל מעוניינת בכך.  אם כן – נהדר. אם לא – התחילי לחשוב הלאה. אמנם גם בחופשת לידה לא חסרה תעסוקה ואין המון זמן לשבת רגל על רגל אבל בהחלט יש זמן לחשוב בטיול עם העגלה, בשיחת טלפון עם חברה וכו'.. אם את מהרהרת הרבה בעניין זה, מומלץ לקרוא את הכתבה שלנו על "ילדתי, עכשיו מה עם הקריירה שלי"?

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.