מתי מוצאים זמן להתקלח בחופשת לידה?

מקלחת אחרי לידה

מקלחת אחרי לידה זה דבר מסובך למדי. מי ישמור? מתי? בבקרים לרוב בעלך ממהר לצאת לעבודה ולפעמים חוזר הביתה מאוחר. אז מתי יש זמן להתקלח את שואלת את עצמך? בכתבה הזו ננסה למצוא דרכים יצירתיות לשאלה: "מתי מוצאים זמן להתקלח בחופשת הלידה?"

לא מוותרים

קודם כל חובה להתקלח, דבר ראשון בשביל ההיגיינה שלך, וכתוצאה מזה גם בשביל ההיגיינה של התינוק שלך (במיוחד אם הוא יונק). נכון, זה לא כמו לפני הלידה כשיכלת להתקלח מתי שרצית, פעמיים ביום אם רצית, עכשיו צריך לתזמן הכל הרבה יותר טוב אבל בכל זאת, אסור לוותר על מקלחות. זה בעיקר יעזור לך להרגיש בנאדם שוב. לפעמים אחרי מקלחת הכל נראה אחרת.

מתי מתקלחים?

1.בכל זאת, לפני שבעלך יוצא לעבודה –  מבקשים מהבעל בנימוס שייצא לעבודה 10 דקות מאוחר יותר וישגיח על הקטנ/ה. אם הוא לא יכול, מבקשים ממנו שיקום 10 דקות יותר מוקדם, כדי שאת תספיקי להתקלח. אם הוא לא מסכים, תסבירי לו שהיום שלך יהיה ממש סיוט בלי מקלחת ושאת לא יכולה במהלך כל היום אפילו להכין לעצמך קפה, ללכת לשירותים מתי שאת רוצה או סתם לאכול משהו, אז שלפחות ייתן לך לעשות מקלחת כמה דקות בבוקר.

2. מנצלים את שנת הבוקר של התינוק/ת או את שנת הצהריים – ברגע שמייצבים את סדר היום של התינוק, הוא ישן שנת בוקר בשעה יחסית קבועה, זו שעת כושר נהדרת לעשות מקלחת זריזה. במידה ויש לכם בייבי סנס וגם כזה שיש בו אינטרקום מומלץ לקחת אותו למקלחת, כדי שתוכלי בוודאות לשמוע את התינוק. כנ"ל בצהריים – מתי שהתינוק נרדם – הופס, למקלחת. (אפשר גם לישון במקום, אבל אז אין מקלחת כי מה הסיכויים שהם יישנו במשך פרק זמן שיאפשר גם לישון וגם להספיק מקלחת?)

3. כסא טרמפולינה – החל מגיל ממוצע של כמה חודשים (תלוי מאיזה גיל עד איזה גיל מאפשר כסא הטרמפולינה שלכם)אפשר לנצל את כסא הטרמפולינה על מנת לערוך מקלחת זריזה. אפשר לשים את התינוק בכסא טרמפולינה כאשר כסא הטרמפולינה נמצא מולך באמבטיה וכל עוד משגיחים על התינוק עם דלת המקלחון פתוחה/עם הוילון של האמבטיה פתוח כך שניתן לראות את התינוק במשך כל זמן המקלחת.

4. אחרי טיול, כשהתינוק נרדם – פתרון כזה דורש היערכות מראש ומתאים רק לגילאים של עד כמה חודשים. צאי עם התינוק מראש לטיול שיהיה קרוב ובקרבת הבית, עייפי אותו כראוי וכשהוא נרדם כנסי מהר הביתה. השאירי אותו באמבטיה של העגלה, במידה והוא עדיין באמבטיה, קרבי את העגלה הכי קרוב שיש לחדר האמבטיה, אם היא נכנסת לאמבטיה מה טוב, ויאללה – מקלחת! שוב, אופציה זו רלוונטית בעיקר כשהתינוק מאוד קטן יחסית ויכול להמשיך לישון בעגלה ולא להתעורר מצלילי המקלחת שלך..

5. נצלי ביקור של חברה, סבתא, דודה, או בת דודה – אם מישהו הגיע אלייך לביקור, במידה והוא מישהו/מישהי קרובים שאת מרגישה איתם בנוח, בקשי שיישארו רגע עם התינוק וקפצי ישר למקלחת. נכון, זה לא יכלול קרמים ואת כל הפינוקים שאת עושה כשיש לך זמן, אבל זה יותר טוב מכלום.

6. בערב, כשבעלך חוזר – דמייני את הסיטואציה הבאה: בעלך נכנס הביתה, את כולך בטירוף, מתנפלת עליו, זורקת עליו את התינוק, ועושה את המקלחת של חייך! טוב, לא בדיוק. הקטע שאת זורקת את התינוק על הבעל כנראה נכון, אבל כל השאר לא ממש. במציאות את כנראה רצה להתקלח בהסטריה, מתקלחת 7 דקות בלחץ, בקושי חופפת וברגע שאת יוצאת, התינוק כבר בוכה (אם לא שמעת אותו בזמן שהיית במקלחת מצבך טוב מאוד). אבל יהיה בסדר, נכון, זו לא תהיה המקלחת האידיאלית אבל לפחות תוכלי לשטוף את עצמך ועם הזמן זה יילך ויהיה יותר קל. התינוק ישכב לישון בשעה קבועה ותוכלי להתקלח בערב מבלי לבקש עזרה מאף אחד.

Share This Post
Have your say!
00
2 Comments
  1. כתבה הזויה.. סך הכל מקלחת.. אפשר להמציא את זה על זמן לאוכל, זמן לשינה, זמן לחברות… נדיר שיש יום שאי אפשר למצוא אפילו 10 דק למקלחת…
    ואם יש מצב כזה- רחמנות… לכו לחוג הורים, לא לקורס מזורז איך להתקלח ב4 דקות…

    Reply
  2. זו כתבה אמיתית?
    מציעה לכם לשקול להחליף לעורכת אולי יהיה לה מספיק שכל בקודקוד לא להוציא כאלה שטויות.
    מי שכתב את זה לא מחובר לחלוטין למציאות, למה מה, בעל הוא חדל אישים שרק מביא כסף הביתה?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.