לתינוק/ת שלך הופיעו לפתע פצעים על הפנים?

איך לעודד תינוק להרים ראש

הופעתם של פצעונים או פצעים בפנים של התינוק בגיל כמה שבועות/חודש או חודשיים הם מאוד שכיחים ומופיעים אצל הרבה מאוד תינוקות. הם מופיעים לרוב באיזור הלחיים ונראים פעמים רבות כמו אקנה של גיל ההתבגרות.

פצעים על הפנים של התינוק

מהן הסיבות העיקריות להופעתם של פצעים בפנים של התינוק בגיל כמה שבועות חודש או חודשיים?

בהרבה מאוד מהמקרים בהם מופיעים פצעונים על פנים של תינוק בגילאי כמה שבועות או כמה חודשים מדובר על הורמונים העוברים בהנקה ממך אל התינוק שלך או בשינויים הורמונליים בגוף של התינוק הגורמים להופעת הפצעונים. לעיתים גם מופיעים פצעונים אצל תינוקות עקב הזעה.

פצעים בפנים של תינוק

איך מודדים חום לתינוק?

איך מטפלים כשיש פצעים כאלה בפנים של התינוק?

במידה ואכן מדובר בשינויים הורמונליים לרוב התופעה חולפת מעצמה. עם זאת, לא יזיק ואף מומלץ לשטוף טוב טוב את הפנים של התינוק במקלחת וגם במהלך היום. בנוסף, ייתכן כי אחד התכשירים שאתם משתמשים בהם במקלחת (סבון כלשהו לעיתים יכול לגרום להופעת פריחה או פצעונים) גורם לתינוק לרגישות. נסו להחליפו. ייתכן גם כי הפצעונים קשורים להזעה, במיוחד אם התינוק נולד בקיץ.

את זה אפשר לפתור בקלות על ידי הלבשת התינוק בהתאם לעונה ומתן תשומת לב לתגובות התינוק – אם הוא מזיע – להוריד שכבת ביגוד, לדאוג לאוורור בחדרו וכו'.אם הפצעונים לא חולפים מעצמם תוך כמה שבועות או שהפצעונים נראים לכם חריגים, מומלץ כמובן להתייעץ עם רופא ילדים.

פריחה, אלרגיה או מחלת עור כלשהי – איך יודעים שהגורם לפצעונים הוא שינויים הורמונליים ולא אחד מהגורמים הנ"ל?

אי אפשר להגיד בוודאות למה לתינוק ספציפי יש פצעונים מבלי לראות ומבלי לקבל אבחנה מרופא ילדים. עם זאת, תדעו שאם לתינוק שלכם לפתע הופיעו פצעונים לא ברורים על הפנים והוא בן כמה שבועות עד חודשיים – לרוב מדובר בשינויים הורמונליים ואין מה לדאוג, זה יעבור לבד. במידה והפצעונים נראים לכם חריגים או שהם לא עוברים לבד תוך שבוע, שבועיים – כמובן התייעצו עם רופא ילדים.

Share This Post
Have your say!
135
4 Comments
  1. חשוב לדעת באילו סבונים ושמפויים להשתמש. יש תינוקות שאלרגיים לחומרים (בייחוד כימיים) מסויימים. אני משתמשת במוצרים טבעיים ושוטפת לקטן את הגוף והפנים עם אל סבון לתינוקות של מורז שמבוסס על תמציות צמחים. העור שלו חלק כמו של תינוק כמו שאומרים;)

    Reply
    • גם בתי בת שבועיים הופיע לה פצעונים מאז שעברתי לשמן אמבט של O8 שמבוסס על מרכיבים טבעיים בלבד, הפצעונים הפנים ובגוף נעלמו והעור נהיה רענן יותר, מוצר חובה לכל תינוק!

      Reply
      • היי לבן שלי הופיע לו פצעים נירא לי עבר שבוע מאז שיש לו ואני לא מצליחה למה יש לו והפצעים זה רק בפנים ובראש הדבר היחיד שהחלפתי לו זה קרם גוף ואני שמה לו גם בפנים אחרי מקלחת יכול להיות מזה?

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.