איך להקים את הבלוג שלך? כאן יש כל מה שאת צריכה כדי להתחיל (וגם לסיים!)

הריון בגיל 40

אוקי. החלטת לפתוח בלוג. מצוין 🙂 אבל איך עושים את זה בפועל? שמעת בטח שצריך אחסון, תבנית עיצוב, רעיון, שם, כתובת אתר (דומיין). איך יודעים לטפל בכל זה? את לא צריכה אף אחד. הכל את יכולה לבצע לבד ודי בקלות. הנה המדריך הפשוט שלך לכל אלו. מוזמנת להתייעץ בתגובות לגבי כל שאלה שיש לך. אז יאללה, בואי נדבר על איך להקים בלוג.

איך לפתוח בלוג

איך להקים בלוג – שלב ראשון – רעיון ונושא

דבר ראשון, לפני דומיין, לפני אחסון, לפני בחירת עיצוב לפני הכל כדאי לחשוב על רעיון. מה יהיה בבלוג או באתר שתקימי. למי הוא יפנה. באיזה נושאים תעסקי. את יכולה להכין אקסל עם רשימת נושאים. גם יכולה (וגם כדאי לך!) לכתוב במחברת (כן, עם עיפרון/עט ודף) את כל הרעיונות שלך לגבי מי יהיה הקהל בבלוג. אילו נושאים תרצי לסקר. הכל. כל מה שעולה על ראשך.

איך להקים בלוג

שלב שני – דומיין שמתכתב עם הרעיון והנושא שלך

אחרי שבחרת נושא וכיוון לבלוג/לאתר. הגיע הזמן לבחור דומיין. מומלץ מאוד שהדומיין שתבחרי יהיה קשור לנושא ותוכן הבלוג. בנוסף, שיהיה קצר וקל לזכירה. שיקל על אנשים להגיע ישירות לאתר. בנוסף, אם האתר פונה לקהל בארץ – רכשי דומיין עם סיומת co,il. אם הבלוג או באתר שלך יפנה לחו״ל (לא ייכתב בעברית), קני דומיין מתאים. איך להקים בלוג זו שאלה שכבר חצי מהדרך אליה עברנו.

דוט קום תמיד יתאים. אם את מתכננת לכתוב בשפה מאוד ספציפית לקהל מסוים, לדוגמא צרפתית, אז כדאי לרכוש דומיין עם סיומת דוט fr. לדוגמא גרמנית אז דוט de וכו׳. איפה רוכשים דומיין? אם האתר/בלוג מכוון לישראל – ממליצה לרכוש ב – live dns. רכשתי דרכם המון דומיינים לאורך השנים והם מצוינים בזה. יש להם שירות לקוחות טוב והם נוחים.

איך להקים בלוג

אם הדומיין מכוון לחו״ל – ממליצה מאוד על גו דאדי. אבל רק לקניית דומיין, לא לאחסון ולא לשירותים אחרים. גו דאדי – godaddy מאוד טובים בדומיינים. באתר הבית שלהם מיד בכניסה תופיע לך אפשרות להכניס את הדומיין שתרצי. שם תוכלי לבדוק אם הוא פנוי. מוזמנת להכנס כבר עכשיו לבדוק שם רעיונות שיש לך לדומיינים לבלוג שלך.

שלב שלישי – אחסון והקמת האתר שלך

עכשיו הגיע הזמן לאקשן. איך מקימים בפועל אתר? אז רכשת דומיין. יש רעיון ונושא וכבר כמה פוסטים מוכנים בצד. איך מעלים את זה לאויר? אז ככה: הכי פשוט זה לרכוש חבילת אחסון בחברה שמקימה עבורך את הבלוג או האתר. יש הרבה חברות שברגע שאת קונה אצלן חבילת אחסון, בלחיצת כפתור הן מקימות לך את הבלוג שלך.

איך לפתוח בלוג

המלצה שלי ללכת על חברה כזו ולהקים דרכה את הבלוג. לרוב חברות אלו יציעו לך פלטפורמות שונות להקמת הבלוג בקליק. ממליצה לך בחום לבחור הקמה דרך וורדפרס. למה? מהסיבה הפשוטה שוורדפרס מאפשרים לך את כל החופש לבנות את הבלוג שלך איך שתרצי, ולאחסן אותו איפה שתרצי, ולשים בו פרסומות כמה שתרצי והכל שלך ולרשותך.

בניגוד לאתרים כמו wix שמאחסנים לך את האתר אצלם ויש לך המון מגבלות בגלל זה). החברה הכי טובה שאני יכולה להמליץ עליה לעניין זה היא יופרס (upress). בנוסף, אם תרכשי דרך upress חבילת אחסון, ותכניסי את קוד הקופון הזה UPO5MORBO תקבלי הנחה של 5%.

איך להקים את הבלוג בפועל?

נרשמים לחבילת אחסון (לדוגמא ביופרס), וברגע שנרשמים לחבילה, יש הדרכה מדויקת של כמה קליקים, והאתר מוקם עבורך. כך זה לפחות ב – upress. מאוד מאוד פשוט וקל. זו הסיבה שאני מאוד ממליצה להשתמש בחבילות האחסון שלהם. נרשמים לאחסון. מבצעים כמה קליקים פשוטים, והאתר באויר מוכן להתמלא בתוכן. שלך. זה באמת ממש ממש פשוט. לרכישת חבילת אחסון והקמת האתר שלך דרך upress מוזמנת להתחיל כאן עם קוד הקופון UPO5MORBO.

כך תקימי לעצמך בלוג

שלב רביעי – טיפה (אבל ממש ממש טיפה!) טכני – הפניית הדומיין שרכשת אל השרת שמאחסן את האתר

הדבר היחידי שעלייך לעשות שהוא טיפה, באמת טיפה טכני הוא להפנות את הדומיין אל השרת בו מאוחסנים קבצי האתר. מה זה אומר בפועל? לבקש מספק האחסון שלך שורת url, שאותה את צריכה להכניס ברשומות ה – dns באתר של ספק הדומיין שלך, תחת הגדרות הדומיין שקנית. את זה את עושה אצל ספק הדומיינים שלך. זו פעולה של העתק הדבק הכי פשוטה. ברגע שיהיה לך את השורה שאת צריכה להכניס (אותה תקבלי מספק האחסון), תפני לספק הדומיינים שלך ותשאלי אותו איפה להכניס את זה (התשובה היא בהגדרות ה – dns) או שאפילו תבקשי מהשירות שלהם להכניס עבורך. זה באמת באמת פשוט. (הסתבכת? מוזמנת להתייעץ איתי בתגובות ואעזור לך)

איך בוחרים תבנית עיצוב? איך מעצבים את הבלוג שייראה יפה?

את יכולה לרכוש תבנית עיצוב בכל מיני אתרים כמו envato שמוכר תבניות (שחלק גדול מהן גם מתאים לעברית – זה נקרא RTL support. אפשרות נוספת היא לעבוד עם פלאגאין שנקרא אלמנטור ולבנות את האתר עמוד עמוד בעצמכן בעזרת הבונה של אלמנטור. המלצה שלי: אם אין לך ידע טכני ואת יחסית לא בטוחה בעצמך, עדיף לך כנראה לעבוד עם תבנית שתקבע מראש סטנדרט אחיד לעמודי הבלוג.

הקמה של בלוג

אח״כ, כשתשתפשפי תוכלי לעבור לאלמנטור או לדברים מורכבים יותר. אלמנטור זה לאו דווקא מורכב טכנית, פשוט דורש יותר יכולות עיצוביות, ודורש להכין עמוד עמוד בעצמך. (למרות שיש אפשרות לשמור עיצובים ולשכפל, אבל חסכי את זה לעצמך בשלב זה).

איך בוחרים תבנית עיצוב לבלוג?

תסתכלי ב – (envato (theme forest תחת האיזור של בלוג/מגזין -ותתחילי לקבל רעיונות לתבניות שיכולות להתאים לך, לפי מה שאת אוהבת. תקני את התבנית שפשוט נראית לך הכי יפה והכי חשוב – לבדוק שהיא תומכת עברית (RTL). לאחר הרכישה, כדי להעלות את התבנית לאתר את נכנסת ל״עיצוב״ ו״תבניות״ ו״תבנית חדשה״ ושם מעלה את קובץ התבנית. אגב, upress שהמלצתי עליה מקודם, גם מספקת בהתקנה את אלמנטור. כך שאם את מתקינה דרכם את האתר וקונה אחסון, יש לך כבר אלמנטור על האתר המותקן שלך. רוצה ללכת על זה? יאללה, מכאן —>>>> (עם קוד הקופון UPO5MORBO לקבלת ההנחה בחבילת האחסון)

הכותבת היא אני, בעלת אתר זה.

הקמתי בעצמי את האתר, כמו גם אתרים נוספים. מוסמכת בהקמת אתרי וורדפרס, קידום אורגני וממומן, seo, ppc ועוד.

רוצה לקבוע איתי יום מסודר בו נבצע יחד את כל הכתוב למעלה? השאירי לי פרטים כאן ואחזור אלייך.


Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.