איך לעודד תינוק להרים את הראש?

תינוק מרים את הראש

לעודד תינוק להרים את הראש

איך אפשר לעודד תינוק להרים את הראש בשכיבה על הבטן? אם גם אתכם מלחיצים לגבי העובדה שהתינוק עדיין לא מרים מספיק טוב את הראש או שאתם סתם רוצים לעודד את התינוק שלכם להרים את הראש (בטיול עם העגלה זה הזמן הטוב ביותר) יותר טוב הכתבה הזו בשבילכם. אל תתנו לאף אחד להלחיץ אתכם. רוב רובם של התינוקות מרים את הראש בסוף וכל הלחץ נעלם. בינתיים הכנו לכם מס' טיפים שחשוב להקפיד עליהם ושיסייעו לעודד את התינוק להרים את הראש טוב יותר: (בפוסט הזה יש טיפים חשובים לגבי הרדמת התינוק)

תינוק לא מרים ראש – מה עושים?

1. התחילו מוקדם – ככל שתקדימו לשים את התינוק על הבטן ככה יותר טוב. החל מגיל כמה שבועות מומלץ להתחיל להשכיב תינוק על הבטן בשעות היום, ובהשגחה כמובן. קראו את הפוסט הזה על אילו צעצועים מתאימים לגיל חודש ומעלה, רוצים לדעת אילו צעצועים מתאימים לגיל 3 חודשים?

2. הקפידו לשים את התינוק על הבטן במקומות שונים – גם בעגלה, גם במיטה, וגם במזרן פעילות ובאוניברסיטה הקפידו לשים את התינוק על הבטן. אם התינוק מקטר, החזיקו מעמד והשאירו אותו כמה דקות על הבטן. (תמיד בהשגחה כמובן). במידה והתינוק בוכה בכי של ממש ולא סתם "מקטר" הרימו אותו. המנח הזה לא נעים להם, במיוחד אם הם התרגלו לשכב הרבה על הגב, אבל השכבה על הבטן היא הכרחית להתפתחות חגורת הכתפיים והאיזור כולו ומהווה אבן דרך משמעותית מאוד בהתפתחות הכללית של התינוק. עם זאת, אם התינוק בוכה כנראה שכואב או לא ממש נוח לו. חכו דקה שתיים ואם הבכי לא נפסק הרימו אותו, או הפכו אותו על הגב והניחו שוב על הבטן במועד אחר אבל אל תזנחו את העניין. להשכיב את התינוק לישון על הבטן או על הגב? הנה הבעד והנגד

3. הקפדה על כמות הזמן בו התינוק שוהה על הבטן- מתוך כלל השעות בהן התינוק ער במהלך היום רצוי שישהה כמה שיותר זמן על הבטן. נכון, לא תמיד אפשרי, אבל טיול בעגלה לדוגמא הוא זמן טוב לנצל כדי להשכיב על הבטן, בעיקר כי פעמים רבות מבלים ימים שלמים בחוץ בזמן חופשת הלידה עם התינוק ואם מרגילים את התינוק לשכב בעגלה על הגב זה בעייתי, כי יכולים לעבור ימים שלמים בהם אתם בחוץ עם התינוק בהם התינוק לא מתנסה בשכיבה על הבטן והרמת הראש. גם אם אתם מרגישים שהתינוק שלכם כבר התרגל לשכב על הגב (בייחוד בזמן השהיה בעגלה) עכשיו זה הזמן לנסות להרגיל גם אחרת. אל תתעצלו בגלל שאתם יודעים שהשכבה על הבטן תגרור תגובות לא נעימות מצד התינוק. הוא יקטר כי על הגב יותר קל לו מכיוון שכל הגירויים מגיעים אליו אוטומטית ואילו כאשר הוא על הבטן, הוא צריך להתאמץ כדי לראות משהו מהעולם. עדיף מוקדם מאשר מאוחר. ככל שתחכו יותר עם ההשכבה על הבטן, ההתנגדות אח"כ תהיה גדולה יותר. מתקשים להרדים? הנה מס' טיפים, רוצים לדעת מהי שיטת הרם הורד ואיך היא יכולה לסייע לתינוק שלכם להרדם?

4. הניחו את התינוק על משטח מתאים ואתגרו אותו – זאת על מנת שיהיה לתינוק קל לשלוט בגוף ולהתרומם. מה זה משטח מתאים? לא משטח רך כמו שמיכת פוך או מזרן רך. עדיף מזרן קשיח יחסית (כל מזרני הפעילות הנמכרים בחנויות השונות יעשו את העבודה). השתדלו לשים את התינוק על הבטן עם אתגרים מולו ומסביבו – צעצועים שמתאימים לגיל הזה יעשו את העבודה – ספר שחור לבן שעומד לפניו, רשרשנים שתפעילו כדי שירים אליכם את הראש, מראה, בובות, קראו לו והשמיעו קולות שונים.

שיטה טובה לגרום לתינוק להרים את הראש מבלי שירגיש שהוא מתאמץ:

1. שבו על מזרן הפעילות או על הרצפה עם הרגליים פרושות קדימה ואז קפלו אותן מעט אליכם והשכיבו את התינוק כאשר הבטן שלו על הרגליים שלכם. שימו צעצוע או שניים שימשכו את תשומת לבו מעבר לרגליים שלכם, עדיף כמובן משהו שמנצנץ או משמיע קול וכך התינוק יתפתה להרים את הראש מבלי לשים לב בכלל שהוא מתאמץ. בשיטה זו אפשר גם להפעיל את הבעל/סבא/סבתא/חברים שיקראו לתינוק בזמן שהוא שוכב על הרגליים המקופלות שלכם, גם זה יגרום לו לרצות להסתכל מי קורא לו.

2. אופציה נוספת היא לשכב על הגב כאשר התינוק שוכב על הבטן שלכם על בטנו וקראי לו. זה בוודאות יעודד אותו להרים את הראש.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.