הטיפ היומי: כך תבשלו בזמן שהתינוק ער

איך לבשל כשתינוק ער

[dropcap]א[/dropcap]ם אתם אמא או אבא בחופשת לידה, או סתם ניתנה לכם הזכות להשאר עם התינוק כמה שעות, אבל בזמן הזה אתם גם צריכים לבשל משהו עבור בני הבית הגעתם למקום הנכון. אז איך מבשלים בזמן ששומרים על תינוק? להלן מס' טיפים שאספנו מהורים.

שמים את התינוק בכסא נדנדה – כסא נדנדה הוא פתרון נהדר משתי סיבות: 1. לתינוק יש עניין ובידור בתוך כסא הנדנדה 2. כסא נדנדה לתינוק מפנה לכם את הידיים כדי לבשל. תפסתם כאן שתי ציפורים במכה, רק שימו לב לא להשאיר את התינוק יותר מארבעים דקות בערך בכסא הנדנדה, שכן לרוב התנוחה בה התינוק יושב בכסא הנדנדה אינה אופטימלית (להוציא כסאות נדנדה שמגיעים ל – 180 מעלות, כלומר שכיבה ממש, למרות שגם אז, כדאי לתת לתינוק לחלץ עצמות אחרי פרק זמן זה) אילו צעצועים כדאי לקנות בגיל 3 חודשים?

שמים את התינוק במזרן פעילות ומשגיחים – אם אתם מאלו שהסלון שלהם מחובר למטבח הרווחתם, כך שאתם יכולים לפרוס לתינוק מזרן פעילות/שמיכת פעילות/אוניברסיטה בסלון ובינתיים לבשל ולהציץ כל העת מה קורה עם התינוק. (אם אתם פורסים אוניברסיטה שימו לב שאתם לא מניחים אותה על הרצפה הקרה אלא על מזרן כלשהו/שמיכה עבה וכו'). הניחו מול התינוק נשכן/רעשן/בובה צבעונית או כל פריט (בטיחותי) שיהווה עבורו אתגר להגיע אליו, השכיבו אותו על הבטן כדי שיתנסה בתזוזה והרמת איזור חגורת הכתפיים. אילו צעצועים ראשונים מומלץ לקנות לתינוק?, איך מוצאים זמן להתקלח בחופשת לידה?

אם הבישול לא ארוך והתינוק יחסית קטן המיטה של התינוק יכולה להוות פתרון נהדר – המיטה בהחלט יכולה להוות מקום מאתגר עבור התינוק. במידה ויש לכם מובייל מעל המיטה שמפיק צלילים שונים, ספר שחור לבן שהתינוק יכול להביט אליו, או נשכן מעניין שאתם משאירים במיטה – כל אלו יעשו את העבודה לפחות לחצי שעה בה התינוק יכול להנות מהמובייל, יכול להביט בספר שחור לבן, או ינסה להגיע אל הנשכן או אל אחד הפריטים האחרים שאתם יכולים להשאיר במיטה עבורו (לטובת כל אלו הקפידו לשים את התינוק על הבטן). אל תפחדו להשאיר תינוק במיטה כשהוא ער – רק חשוב לדאוג שלא יהיו שם שמיכות בהן יכול להסתבך התינוק, או פריטים מסוכנים אחרים עבורו כמו בובות צמריות או חפצים שיכולים להכרך סביב צווארו לדוגמא. כאשר אתם מכניסים אותו למיטה (או משאירים אותו שם לאחר שהתעורר משנת בוקר או צהריים) שדרו רוגע ושמחה, ולא לחץ שכן תינוק מרגיש טוב מאוד אם אתם לחוצים או עצבניים ואם אתם לא שלמים עם השארתו במיטה – אתם גם תשדרו לו זאת, ואז תקבלו חזרה בכי וחוסר שקט ותרגישו הורים עוד יותר גרועים שהשארתם את התינוק במיטה. אם אתם שמים אותו במיטה – הקפידו לשים אלמנטים שיהוו אתגר עבורו, ולשדר רוגע. אל תשאירו את התינוק סתם כך ללא מעש במיטה. הקפידו לאתגר את התינוק גם כאשר אתם משאירים אותו לבד (למרות שעבור תינוקות קטנים, גם גילוי האצבעות שלהם, והאיברים האחרים שלהם יכולים להיות אתגריים ואטרקטיביים לכשעצמם). גם אתם, כמבוגרים צריכים לעיתים כמה דקות שקט לעצמכם, אז הגיוני שכך גם התינוק לעיתים צריך קצת שקט מהעולם.

יש לכם טיפים נוספים לגבי כיצד לבשל כשהתינוק ער? מוזמנים/מוזמנות להשאיר בתגובות.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.