כך תכתבי קורות חיים טובים שיביאו לך את העבודה הבאה

קורות חיים טובים

קורות חיים טובים – יש מספר כללים שכדאי שתעקבי אחריהם

מה צריך שיהיה בקורות החיים שלך כך שייחשבו מוצלחים? וואו. הרבה דברים. בעיקר בעידן הקורונה, כדאי מאוד לשדרג את קורות החיים כך שיהיו הכי טובים והכי חדים שיש. היום יש כ״כ הרבה מתחרים על כל משרה, כך שהמועמדות יכולה להפסל מהר מאוד, אפילו לאחר 10 שניות של הסתכלות על מסמך קורות החיים שלך. אחרי שתקראי את כל העצות בפוסט הזה, מבטיחה לך שתגדילי בהרבה את הסיכויים שלך לקבל ראיון עבודה.

קורות חיים טובים

קורות חיים – חייבים להיות מתומצתים

את אף אחד לא מעניין לקרוא לעומק מה עשית בכל עבודה ועבודה. באמת שלא. מעניין לקרוא כותרות. מילות מפתח. ״ניהלתי x,y,z אנשים״. ״ניהלתי פרויקט בתקציב של מיליונים״. לא להרבות במידע, אבל כמובן לא להשמיט דברים מאוד חשובים. מגייסים ומגייסות תוך 10-20 שניות מחליטים אם הם ממשיכים לצלול אל המסמך שלך ולהבין יותר טוב מי את, או שהם ממשיכים לקורות החיים הבאים. אם לא יהיה מתומצת – איבדת את הסיכוי לקבל סיכוי.

תתמצתי כל משרה אך תשאירי את מה שקריטי למקצועיות שלך

תתארי כל משרה בתמציתיות, אבל כן תפרטי דברים חשובים. לדוגמא, הצלחות ממשרות קודמות שמילאת. חשוב מאוד להראות על דברים שהצלחת להשיג בעבודות קודמות. בנוסף, אם המשרה שאת פונה אליה דורשת ניסיון ניהולי לדוגמא, וניהלת בעבר, זה חייב להיות מודגש ובולט.

קורות חיים מוצלחים יהיו מרווחים

עומס במסמך גורם לנטישה. מגייסים לא אוהבים עמוס בעין. נכון, אם את מעל גיל 30 סביר להניח שכבר עשית כמה דברים בחייך המקצועיים. עם זאת, שמרי על ניקיון המסמך. הקפידי על ריווח ושהמסמך יהיו באופן כללי מרווח וללא טקסט שממש צמוד.

שמרי על רווח בין משרה למשרה ובין ניסיון תעסוקתי להשכלה

בין משרה למשרה תשמרי על רווח (זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל ראיתי לא מעט מסמכים שלא היה בהם ריווח מספק וזה מאוד מעיב על הקריאה שלהם).

האם השכלה קודם או ניסיון מקצועי קודם?

מה שמרשים יותר. אם יש לך השכלה עשירה, קורסים מעניינים שעשית וכו׳, אז הייתי בוחרת לשים אותם עליונים. אם את לא גאה בהשכלתך, או שיש ניסיון מקצועי בחברות מובילות וההשכלה פחות רלוונטית מבחינתך, שימי אותה לאחר הניסיון המקצועי. המטרה שלך היא להשאיר את המגייס איתך. בקורות החיים שלך. את צריכה לעניין אותו על ההתחלה. שימי למעלה מה שישאיר אותו איתנו.

במסמך קורות חיים – את מוכרת את עצמך

כן. את מוכרת את עצמך למגייס. הוא צריך ליפול על המסמך, ולא לרצות לעזוב עד שהוא מסמן אותך כמועדפת. שאף אחד לא יגיד לך אחרת. איך עושים את זה? תמציתיות. בהירות. עניין. רלוונטיות למשרה.

איך תדגישי בקורות החיים שאת רלוונטית למשרה הספציפית?

כל מה שלא רלוונטי, לנסות לצמצם ובמידת האפשר להוריד. בנוסף, הכניסי את מילות המפתח שהמגייס או המגייסת מחפשים. לדוגמא, מחפשים ״מנהל מכירות״. אם את עם רקע של מכירות, חשוב מאוד שיהיה במסמך את צמד המילים ״מנהלת מכירות״. מגייסים עובדים מהר. אין להם זמן לבזבז, והם באמת רואים עשרות ומאות קורות חיים ביום ובשבוע. המילים הנכונות צריכות להיות להם נגישות ״ולקפוץ״ להם בעין. תקלי עליהם לזמן אותך לראיון ותשימי את המילים הנכונות במקומות בולטים. בין אם בתיאור התפקיד שמילאת, ובין אם בפירוט התפקיד.

קורות חיים טובים

מה להכניס למסמך קורות החיים ומה לא?

הרבה אנשים לא יודעים מה להכניס למסמך קורות חייהם ומה לא. יש אנשים שמכניסים תחביבים. זה מאוד תלוי במגייס, במשרה ובתחום שאליו מכוונים. יש מגייסים שאוהבים לראות מועמד עם ערך מוסף. לדוגמא ״הייתי אלוף הארץ ב…״ זה מעיד על מצוינות ומקצוענות. אבל סתם לכתוב ״אוהב לרוץ בזמני הפנוי״… פחות. אם הקמת פעם בלוג מצליח, או מיזם כלשהו, שווה מאוד לציין זאת.

תוכנות וידע במחשבים – הפירוט תלוי במשרה

אל תפרטי את כל התוכנות והידע שיש לך בדברים שלא רלוונטיים. אם המשרה דורשת ידע מסוים בתוכנות מסוימות – תדגישי את זה. אל תדגישי ידע בתוכנות או בשירותים שלא רלוונטיים למשרה. זה מעמיס ולא מדייק אותך כמועמדת טובה למשרה.

מכתב מקדים – כן או לא?

תלוי בהרגשה. אם יש משהו חשוב לציין – אפשרי להוסיף מכתב מקדים. במקרה שהוא מתומצת וכתוב נכון, יכול להוסיף למועמדות שלך. אם את כותבת הרבה, ולא הכי רלוונטי, אז זה יכול לפגוע. אם מוסיפים מכתב מקדים – כדאי שיהיה לא יותר מ – 3-4 שורות. מתומצת. קורות חיים טובים יכולים להיות גם עם, וגם בלי מכתב מקדים. הכל תלוי בהקשר ובמה בדיוק כותבים.

יאללה, מוכנה להתחיל? כנסי ל – alljobs ותעלי קובץ קורות חיים לפי מה שכתבנו כאן. בהצלחה!

Share This Post
Have your say!
01

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.