לידה שניה – איך מתכוננים?

לידה שניה

טיפים ללידה שניהלידה שניה לרוב שונה מאוד מהלידה הראשונה, בהרבה מאוד מובנים.  לרוב הלידה עצמה הרבה יותר קלה בפעם השניה, בנוסף, כבר יש ניסיון בטיפול בתינוק וכבר יודעים מה לעשות ופחות נלחצים מכל דבר. עם זאת, בהחלט יש מה להתכונן ללידה השניה, במיוחד באספקט של הכנת הילד או הילדה הגדולים שיש בבית לאירוע הגדול הזה. איך? קבלו טיפים רלוונטיים שריכזנו מהורים רבים על כיצד לעבור באופן המיטבי את הכניסה להורות בפעם השניה. בהצלחה.

דבר ראשון, חשוב לעזור לילד או הילדים הבוגרים בבית לעבור את התהליך (הלא פשוט עבורם) באופן כמה שיותר חלק. להלן טיפים:

הכנה של הילד הבוגר/הגדול לכניסה של אח חדש למשפחה ע"י שיחה – מאוד חשוב להכין את הילד או הילדה הגדולים לתינוק שבדרך. הדרך בה צריך להכין אותו מאוד תלויה בגילו. להורים רבים נולד תינוק נוסף כשהילד הגדול הוא באיזור גיל 3 וזהו גיל בו אפשר בהחלט להסביר לילד את מהות העניין, להסביר שלאמא יש תינוק בבטן, ושהוא קטן ושהוא יצטרך הרבה תשומת לב כשיוולד (לא להגזים, שכן לא ליצור חרדה ופחד מכך אצל הילד הגדול) אבל להסביר שלאמא תמיד יישאר זמן גם בשביל הגדול. להדגיש שאתם אוהבים את הילד, ושכניסה של אח חדש למשפחה היא מרגשת עבור כולם ושאתם סומכים עליו (או עליה) שיהיו בוגרים ויעזרו לכם לטפל בתינוק/ת החדשים.

קניית ספר על לידת אח וכניסה של אח חדש למשפחה – מומלץ מאוד לקנות ספר העוסק בלידת אח חדש. יש בשוק מגוון ספרים בנושא כגון: האח החדש של איתמר, או עוד מעט יהיה לי אח או אחות, נולד לי אח והפיפי ברח וכו' וכו'. חשוב מאוד להסביר לילד בזמן הקריאה ולאחריה את מה שהוא רואה ומה שיהיה רלוונטי אליו (אם לדוגמא מראים בספר את אמא בהריון, אז להסביר שגם אמא שלו בהריון, ולהראות לו את הבטן ולתת לו (או לה) ללטף את הבטן ולדבר אל התינוק שבפנים. זה מאוד עוזר לילד/ה להכיל ולעכל את הסיטואציה החדשה. חשוב להכניס אותם לעניינים בהדרגה ולא להעמיס מידע לא רלוונטי (כמו אמא מרגישה לא טוב כשהיא בהריון).

קניית מתנה לאח הגדול מהתינוק או התינוקת החדשים – כשמגיעים הביתה עם התינוק אפשר ומומלץ לקנות מתנה לילד או הילדה הגדולים מהאח הקטן (סבא, סבתא, או אפילו ההורים יכולים לקנות מראש לפני הלידה ולבקש שימסרו את המתנה לילד הגדול בזמן שההורים בבית החולים לדוגמא, ולומר שזו מתנה מהאח החדש).

לידה שניהלהמשיך לתת לילד או הילדה הגדולים תשומת לב בלעדית גם לאחר הלידה – עד כמה שזה קשה (ואולי לא ניתן ליישום בשבועות הראשונים שלאחר הלידה) חשוב מאוד לשמור על מתן תשומת לב בלעדית לילד הגדול גם לאחר הלידה. זה לא חייב להיות זמן ארוך, אפילו חצי שעה, אבל שהיא רק שלכם ושלו. הקראת סיפור רק שניכם, הליכה משותפת לפעילות בחוץ, או לחבר, העיקר שתשומת הלב תהיה על הילד הגדול וללא הפרעות מהתינוק. ילדים מעידים שהזכרונות הכי חזקים מילדותם הם אלו בהם הם היו במרכז וההורה הקדיש להם תשומת לב בלעדית.

במידה וניתן, להביא כמה שיותר דמויות נוספות הביתה שייתנו תשומת לב בלעדית לגדול – בין אם סבא, סבתא, בייביסיטר.

כיצד משתלטים על כל המשימות לאחר הלידה השניה?

מומלץ לעבוד עם רשימות, או חלוקת משימות בבית על מנת שכולם יהיו מבסוטים ושאף אחד לא יקרוס או לא יקבל את המגיע לו (מבחינת תשומת לב לשני הילדים, קניות, כלים, כביסות וכו'). חלקו את המשימות ביניכם כך שלא יווצר שמישהו אחד עושה הכל. תגדירו משימות ויש כאלו שאפילו חלוקת ימים עוזרת להם לתפקוד השוטף (אתה לוקח לגן בימים ראשון, שלישי וחמישי, ואני בשאר הימים, או אתה עושה קניות ואני אחראית על הכלים, את אחראית על האכלת התינוק ואני אחראי על לקחת את הגדול לחוג וכו'..).

השתדלו להמנע מויכוחים מיותרים – במיוחד ליד הילדים, שכן תינוק קטן מאוד רגיש לטונים ולאוירה הכללית, ואילו הגדול או הגדולה (או הגדולים) שבבית ייתכן שכבר מבינים הכל, וגם ככה מדובר בתקופה חדשה ולא קלה עבורם, אל תקשו עליהם עוד יותר.

בגדים, צעצועים, בייבי סנס וכל המוצרים שצריך לרכוש עבור תינוק חדש

בטוח אחסנתם אצל ההורים מלא ציוד ישן מהלידה הראשונה – בגדים ישנים של תינוקות, צעצועים רכים, ספר שחור לבן, בובות למיניהן, רעשנים. הגיע הזמן (כן,כן, אתם הולכים להיות שוב הורים לתינוק קטן..) לאוורר הכל, לכבס במידת הצורך ולהכין במגירות מכובס ונקי לשימוש חוזר. לא זוכרים מה צריך? קראו כאן מה צריך לרכוש בהזמנת לידה. בנוסף, יש דברים שעדיף לא לשמר מהלידה הראשונה כמו בקבוקים ישנים (מומלץ לקנות חדשים ולא להשתמש בבקבוקים מאוד ישנים), מנקה בקבוקים, משחה לפטמות (במידה ומתכננים להניק), אלכוהול לחיטוי הטבור, חיתולים וכו'. כל מה שנראה לכם במצב לא תקין לשימוש – זרקו ורכשו חדש. עדיף להיות זהירים כאשר זה נוגע למוצרים שבאים במגע עם התינוק שלכם.

כתבות שימושיות נוספות:

האם לידה שניה קלה יותר?

"חוקן או אפידורל"?

מה קורה בלידה?

איך מזהים ירידת מים?

איך מזהים צירים?

בהצלחה!

Share This Post
Have your say!
00
4 Comments
  1. Furrealz? That's marvelously good to know.

    Reply
  2. Good point. I hadn't thought about it quite that way. 🙂

    Reply
  3. Hey, that's poruefwl. Thanks for the news.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.