מתי תינוקות מתחילים לחייך לראשונה?

תינוק מחייך

אז מתי תינוק מחייך לראשונה? ייתכן שחברים, דודים, רופאים אמרו לך שזה ייקח בערך חודש, חודש וחצי עד שהתינוק שלך יחייך חיוך רצוני/חברתי, אז מתי באמת התינוק שלך יתחיל לחייך אלייך? מה זה אומר בעצם חיוך רצוני או חברתי? מתי צריך כבר לצפות לחיוך הראשון המיוחל הזה? בזה נעסוק בכתבה הבאה.

מה זה חיוך חברתי או רצוני של התינוק?

חיוך חברתי של תינוק הכוונה היא לחיוך שמתרחש בתגובה למשהו חיצוני שקרה. בדר"כ החיוך החברתי המודע הראשון יגיע בתגובה להתנהגות כלשהי שלכם כלפי התינוק, או אולי חיוך שחייכתם אליו, או טון שונה מהרגיל שהשתמשתם בו כאשר פניתם אליו (אתם, או כל אדם אחר, עם זאת, זה יהיה מאוד מעליב עבורכם אם החיוך הראשון יהיה כלפי מישהו זר ולא אליכם, אבל זה כבר סיפור אחר..). חיוך רצוני הכוונה לחיוך שהתינוק מודע אליו, כלומר הוא רצה לחייך והתכוון לכך ולא סתם חייך כתוצאה מעווית בפנים שקרתה ככרפלקס. חיוך רצוני וחברתי הוא חיוך מודע לגמרי, שהתינוק עצמו רצה לעשות באופן עצמאי כתגובה למשהו שהתרחש סביבו.

יש חיוכים לא חברתיים או לא רצוניים של התינוק?

כן. עד גיל חודש, חודשיים יש תופעה של חיוכים לא רצוניים, אלו חיוכים שהתינוק לא שולט בהם ומתרחשים הרבה פעמים מתוך שינה. אם תתבוננו בתינוק שלכם בשנתו תבחינו שהתינוק מחייך מדי פעם והחיוך נמחק לו מהר מהפנים וחוזר חלילה. תופעה זו חולפת בדרך כלל תוך פרק זמן קצר.

מתי לצפות שהתינוק יחייך בפעם הראשונה?

מרבית התינוקות מחייכים חיוך מודע וחברתי לראשונה בין גיל חודש לחודשיים. ישנם יוצאי דופן שיחייכו גם בגיל 3 שבועות, ולעומתם כאלו שיחייכו בגיל 3 חודשים, אבל לרוב זה קורה בין גיל חודש לחודשיים.

על מה מלמד החיוך החברתי של התינוק?

על התפתחות המודעות הסביבתית שלו, על כך שהוא יודע להגיב בחיוך על משהו שהצחיק אותו או גרם לו לתחושה טובה. זה סימן חיובי להתפתחות תקינה שעושה הרגשה מצוינת להורים שסוף סוף מקבלים מהתינוק איזשהו פידבק בחזרה.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
11
1 Comment
  1. אחלה כתבה, תודה רבה

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.