מתכון פשוט למרק עוף לתינוק

מרק עוף לתינוק לא חייב לקחת הרבה זמן להכין. אם בשעה טובה התחלתם לעבור למוצקים טחונים יש פה מתכון נהדר וקל למרק עוף לתינוק שגם אתם יכולים להנות ממנו. מוזמנים לשתף בתגובות איך יצא המרק. בהצלחה ובתיאבון.

מתכון למרק עוף לתינוק

מצרכים

1  בטטה

1 ראש סלרי

4  גזרים

4 חתיכות פולקע של עוף

מעט דלעת

1  תפוח אדמה

1  קישוא

אופן ההכנה

מרק עוף לתינוק

מניחים את חתיכות הפולקע בסיר וממלאים מים בגובה חצי מהסיר. שמים על האש ומחכים לרתיחה. תוך כדי הבישול על האש מנקים את הלכלוך שיוצא מהעוף וצף על פני המים בעזרת כף. בינתיים מקלפים את הגזרים, וחותכים אותם פעם אחת באמצע ועוד פעם לרוחב. לאחר הרתיחה זורקים את חתיכות הגזר אל תוך הסיר. מוסיפים גם את הבטטה, את הדלעת חתוכה לקוביות, את תפוח האדמה מקולף וחתוך לחתיכות קטנות, את הקישוא מקולף וחתוך לפרוסות. (ניתן להוסיף מעט מלח, יש המעדיפים שלא) ומבשלים על האש במשך כשעה וחצי (אם לאחר שעה וחצי הגזר לא התרכך כנראה שהמרק עוד לא מוכן ואפשר להשאיר אותו עוד קצת על האש). מדי פעם בודקים את טעם המרק. לטיפים חשובים על טעימות ראשונות לתינוק

מרק עוף לתינוק

גיוון: אפשר להכין את המתכון הזה גם בצורה מתוקה יותר – להכניס למרק רק את הירקות המתוקים – בטטה, גזר ודלעת ורק אותם לטחון עם העוף.

מרק עוף לתינוק – איך טוחנים?

עדיף להשתמש בסטיק על מנת שבטוח כל החתיכות ייטחנו כראוי.

מוציאים מהסיר תפו"א, בטטה, דלעת, גזרים, פולקע (רק את הבשר הרך, ללא שום עצמות או חתיכות קשות), קישוא ו – ז-ה-ו. השאירו מעט מכל אחד מהמרכיבים בצד על מנת שתוכלו להכניס בהמשך עוד מאחד מהרכיבים במידה והעיסה לאחר הטחינה תהיה מימית מדי. הוסיפו מעט מן המרק לכלי בו אתם טוחנים את הירקות והעוף. יש לטחון עם הסטיק עד לקבלת מרקם אחיד. לאחר הטחינה יש להעביר אצבע נקיה ורחוצה בתוך הבלילה ולבדוק שלא נותרו גושים או חתיכות שלא נטחנו. טעמו. אם התערובת מימית מדי – תוכלו להוסיף מעט מהמרכיבים שהשארתם בצד. אם היא מאסיבית מדי, תוכלו להוסיף עוד מהמרק. טעימות ראשונות – מתכונים אפשריים

מרק עוף לתינוק

איך מאחסנים?

חלקו למנות אישיות עבור כל יום בשבוע. אפשר להשתמש בקופסאות פלסטיק לתינוק שאפשר לקנות בסופר פארם או בכל חנות תינוקות. הקפיאו את הקופסאות וחממו בכל יום מנה אישית אחת. כשאתם מחממים את המנות הקפידו לא לחמם אותן בתוך קופסאות הפלסטיק מכיוון שחימום בקופסאות פלסטיק אינו בריא ואף יכול להיות מסוכן. גם לתינוקות וגם למבוגרים. במידה ואתם רוצים לחמם במיקרוגל – העבירו את מרק העוף לתינוק לצלחת ורק אז חממו במיקרוגל.

מרק עוף לתינוק יכול לשמש ארוחה גם עבורכם

אם אתם רוצים לאכול בעצמכם מהמרק לאחר שתטחנו לתינוק, הכינו מראש 6 פולקעס (4 מהם יילכו לטחינה של התינוק ושניים אתם יכולים לשמור לעצמכם). לאחר שהוצאתם את המרכיבים מהמרק עבור הטחינה של התינוק, תוכלו להוסיף למרק שנשאר בסיר סלרי, פטרוזיליה ושמיר (ואולי גם נשאר לכם בסיר קצת מהבטטה, גזר או הקישואים).

הכנת אטריות למרק – תוכלו להכין בסיר נפרד עם מים (2-3 דקות הכנה לפי מה שכתוב על השקית של האטריות) והרי לכם מרק עוף מצוין עבורכם. בתיאבון.

התוכן עזר לכם? עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו והישארו מעודכנים!

Share This Post
Have your say!
40

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.